خراسان‌جنوبی‌اولین مغلوب لیگ دسته سه رئیس هیات فوتبال استان: مسئولان کمک کنند

تیم ۰۴ بیرجند که به عنوان نماینده خراسان جنوبی در مسابقات لیگ دسته سه کشور حضور دارد در اولین بازی مغلوب تیم شاه جهان اسفراین شد. به گزارش امروز خراسان جنوبی روز گذشته تیم شاه جهان اسفراین با نتیجه ۲ بر یک نماینده خراسان جنوبی را شکست داد؛ مسابقه بعدی تیم ۰۴ استان، ۱۰ مهرماه در مقابل صنعت مشهد خواهد بود. مسابقات لیگ دسته ۳ کشور با وجود تمام حاشیه هایی که در استان داشت روز گذشته آغاز شد و رئیس هیئت فوتبال استان نیز حمایت و کمک مسئولان را خواستار شد تا تیم های استان بتوانند کاری انجام دهند.
در این باره با رئیس هیئت فوتبال استان گفت و گو کردیم. قهوه چی با اشاره به حاشیه های پیش آمده گفت: در مسابقات استانی انتخابی مسابقات لیگ ۳ تیم شهرداری قهرمان شد و تیم دهیاری قاین مقام دوم را از آن خود کرد و به همین دلیل تیم شهرداری به عنوان تیم منتخب در مسابقات لیگ دسته سه معرفی شد. به گفتۀ وی ولی چندی پیش تیم شهرداری بیرجند بدون هماهنگی و حتی بیان مشکلات خود انصراف داد و باید دلیل این انصراف را از شهردار جویا شد. وی خاطر نشان کرد: به همین دلیل از تیم دهیاری قاین درخواست کردیم تا شرکت کند که در ابتدا قبول کرد ولی ۲۴ ساعت بعد آنها هم انصراف دادند که البته وضع مالی این تیم واقعا خوب نسیت و شرایط شرکت در مسابقه را هم نداشت.
۱۳ تیم شرکت کننده
رئیس هیئت فوتبال استان عنوان کرد: با توجه به شرایط پیش آمده از تیم مرکز آموزش ۰۴ تقاضا کردیم که نماینده ما در این مسابقات باشد چرا که هم از نظر بازیکنان و هم از نظر شرایط مالی و امکانات وضع خوبی دارند.
قهوه چی اضافه کرد: اگر کسی در این مسابقات از استان ما شرکت نمی کرد امتیاز خود را از دست می دادیم و زیر سوال می رفتیم و حالا که تیمی را معرفی کردیم حاشیه هایی درست شده است. او ادامه داد: زمانی که بررسی های لازم را داشتیم متوجه شدیم تیم ۰۴ حدود ۷۰ درصد آنها سربازان بومی خود استان هستند و به همین دلیل آنها را به عنوان نماینده معرفی کردیم.
وی خاطر نشان کرد: در مسابقات لیگ سه کشور ۱۳ تیم از استان های خراسان جنوبی، مشهد، بجنورد، مازندران، گلستان، تهران و کرج حضور دارند. به گفتۀ وی در این دوره ۱۲ مسابقه برگزار می شود که ۶ مسابقه آن داخل بیرجند می باشد و ۶ بازی دیگر در استان دیگری برگزار خواهد شد و از ۴ تیم اول دو تیم صعود خواهند کرد و دو تیم نیز سهمیه شرکت در مسابقات لیگ دسته ۳ سال بعد را خواهند گرفت و بدون نیاز به مسابقات استانی حضور خواهند داشت.
هزینه بالای مسابقات و نبود حمایت
رئیس هیئت فوتبال استان با اشاره به هزینه بالای مسابقات گفت: فقط ورودی مسابقات لیگ دسته سه ۱۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان می باشد و اگر هزینه خوراک، ایاب و ذهاب و پوشاک آنها را حساب کنیم مبلغ بالایی در می آید که هر تیمی توانایی پرداخت آن را ندارد. قهوه چی افزود: سال گذشته تیم باشگاه خصوصی پیشگامان شرکت کرد و با اینکه مقامی به دست نیاورد ولی همین که تا آخر توانست بماند واقعا کار بزرگ و باارزشی را انجام داد اما حالا تیم های دولتی ما هم نمی مانند و باید دید مشکل از کجاست. وی تأکید کرد: مدیران ارشد استان، استانداری، اداره کل ورزش و جوانان استان و اسپانسرها وارد شوند تا بتوانند اسپانسر و سرمایه گذار را مجاب کنند تا بتوانیم کاری از پیش ببریم. به گفتۀ وی با وضع کنونی استان نباید توقع داشت که تیم های استان بتوانند در مسابقات شرکت کنند چرا که هیچکدام از آنها از عهده هزینه های بالای بدون حمایت بر نمی آیند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*