اخبار علمی

میگرن

پزشکان معتقد هستند میگرن به دلیل گشادی بیش از حد رگ‌های داخل سر رخ می‌دهد، در این حالت وقتی خون به این رگ‌ها برسد، سرعت بیشتری بگیرد و شخص احساس ضربان و نبض در این ناحیه دارد؛  برای درمان آن روغن بنفشه و کنجد در بینی بریزید، روغن بنفشه و کنجد را با پودر کاسنی مخلوط کنید و به پیشانی بمالید، اگر بدنی صفراوی دارید مواد صفرابر بخورید، مصرف سیاهدانه در درمان میگرن هم بسیار موثر است و در نهایت بستن سر با پیشانی‌بند محکم راه‌های درمانی میگرن هستند.

////

ماساژ برای نوزاد چه فوایدی دارد؟

ماساژ دادن یکی از کارهایی است که از زمان قدیم وجود داشته است و محققان  طب سنتی استفاده از آن را در درمان بسیاری بیماری‌ها توصیه می‌کنند، ماساژ برای نوجوان خواص بسیاری دارد از جمله بدخلقی نوزاد را کاهش می‌دهد و باعث می‌شود او خواب بهتری داشته باشد، همچنین به بهبود اشتها کمک شایانی می‌کند و باعث افزایش وزن کودک می‌شود، از بروز یبوست پیشگیری و سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند، علاوه بر این عضلات را تقویت و از احتقان سینه پیشگیری می‌کند و در نهایت باعث ارتباط بهتر مادر با نوزاد می‌شود.

////

پیشگیری و درمان پروستات

در طب اسلامی گفته شده است که برای درمان پروستات باید مقداری به راست خوابید و استراحت کنید بعد برای ادرار رفت؛  اگر ادرار انجام نشود، به دلیل اینکه به بدن باز می‌گردد فرد دچار بیماری می‌شود؛ برای درمان پروستان محققان طب سنتی  مصرف سنجد را بسیار توصیه می‌کنند چرا که سنجد باعث می‌شود سوزش ادرار درمان شود، مصرف سنجد در مراحل پیشرفته پروستات مفید است و از پیشرفت بیماری جلوگیری می‌کند همچنین مصرف سیاهدانه شب موقع خواب، مصرف تخم کدو هم در درمان پروستات بسیار مفید است.

////

 

فواید مصرف سیب

سیب دارای ویتامین و مواد مغذی زیادی است و خوردن یک سیب در روز بسیاری بیماری‌ها را در بدن از بین می‌برد، از این رو پزشکان معتقد هستند افراد باید روزانه یک عدد سیب بخورند و بهترین زمان آن قبل از ظهر است، مصرف سیب در روز  باعث چربی‌سوزی می‌شود و از بروز  کبد چرب پیشگیری می‌کند، علاوه بر این پوست، ناخن و مغز را تقویت می‌کند، همچنین عفونت بدن را کاهش و سلامت قلب و عروق را تضمین می‌کند، کاهش استرس و سلامت دندان از مزایای استفاده از سیب است.

////

بهترین خوراکی‌ها برای پاکسازی ریه

مینایی در خصوص دومین موردی که باعث پاک سازی ریه می‌شود، بیان کرد: استفاده از ترکیبات املاح معدنی و ویتامین‌ها به انعطاف پذیری ریه کمک می‌کند، زردچوبه از جمله ادویه ‌های مفید به شمار می‌رود‌. البته باید به این نکته توجه کنید که زردچوبه باید در غذا استفاده شود و از خوردن آن بصورت کپسول جدا خودداری کنید.

متخصص طب سنتی ادامه داد: زنجبیل برای افراد میان سال و پیر بسیار موثر است. زنجبیل در گیاه درمانی و از دیدگاه مبانی طب ایرانی، بر روی انعطاف پذیری دیواره‌های سلولی حباب‌های ریوی، مایع میان بافتی در بین دیواره های حباب‌های ریوی تاثیر می‌گذارد و تجمع اکسیژن و دفع دی اکسید کربن را بیشتر می‌کند.

جوانان باید از زنجبیل همراه با ماده ای مانند آب خنک که باعث تعدیل قابلیت مزاج گرم زنجبیل می‌شود، استفاده کنند. به این نکته توجه شود که آب خنک در طب سنتی آبی که درون آن یخ ریخته شود نیست بلکه آبی که وسط یخ گذاشته شود منظور ماست.

وی درباره‌ی حباب‌های ریوی اظهار کرد: یکی از عواملی که در خون‌سازی بدن دخالت دارد ترشحات حباب‌های ریه است. اگر این‌ حباب‌ها انعطاف پذیری پیدا کنند و اکسیژن بیشتری بگیرند در نتیجه سیستم مغز استخوان فعال‌تر می‌شود. خون‌سازی بهتر اتفاق می‌افتد‌. لذا سیستم ایمنی تقویت و فرد در برابر عوامل آزاررسان محافظت می‌شود.

درمان آپاندیسیت با آنتی بیوتیک به جای جراحی

طبق نتایج یک مطالعه جدید می توان آپاندیسیت را به راحتی با آنتی بیوتیک و بدون نیاز به عمل جراحی درمان کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، در این مطالعه داده های بیش از ۲۵۰ فرد بزرگسال در فنلاند که دچار آپاندیسیت یا التهاب آپاندیس شده و با آنتی بیوتیک درمان شده بودند، بررسی شد. این گروه با ۲۷۰ فرد دیگری که تحت جراحی آپاندیسیت قرار گرفته بودند، مقایسه شدند. تمامی شرکت کنندگان به مدت ۵ سال تحت نظر بودند.

در پایان مطالعه، حدود دوسوم افراد دریافت کننده آنتی بیوتیک (۶۴ درصد) با موفقیت درمان شده بودند، بدین معنا که حمله دیگر آپاندیست در آنها مشاهده نشد. ۳۶ درصد دیگر در نهایت برای برداشتن آپاندیس شان نیاز به جراحی پیدا کردند.

همچنین محققان مشاهده کردند افراد دریافت کننده آنتی بیوتیک به مراتب کمتر از افراد تحت جراحی، عوارض این التهاب را تجربه کردند.

دکتر «پائولینا سالمینن»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه تورکو فنلاند، در این باره می گوید: «یافته ها نشان می دهد آنتی بیوتیک به جای جراحی، روشی بسیار ایمن، مطمئن و در دسترس برای بیماران است.»

توجه به این نکته مهم است که تمام بیماران این مطالعه دچار ترکیدگی آپاندیس نشده بودند چراکه در چنین حالتی، آپاندیس حتما باید عمل جراحی شود.

مصرف عرق یونجه سبب رویش مجدد مو می‌شود

خبرگزاری فارس: مصرف عرق یونجه سبب رویش مجدد مو می‌شود

متخصص طب ایرانی با اشاره به اینکه عرق یونجه می‌تواند به رویش مجدد مو کمک کند، گفت: برخی از بیماری‌ها همچون تیروئید از علل ریزش مو است که ابتدا باید این بیماری درمان و سپس برای پیشگیری از ریزش مو اقدام کرد.

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، علیرضا یارقلی متخصص طب ایرانی با حضور در برنامه «مطب مجازی» در پاسخ به پرسش یکی از مخاطبان  در مورد راهکارهای طب ایرانی برای پیشگیری از ریزش مو و درمان آن اظهار داشت: در صورتی که ریزش مو ارثی باشد درمان چندانی نداشته ولی می‌توان جلوی پیشرفت آن را گرفت.

وی افزود: استرس، رژیم غذایی نادرست و برخی از بیماری‌ها همچون تیروئید می‌توان دلیل ریزش مو باشد که برای درمان ریزش مو ابتدا باید این بیماری‌ها را درمان و کنترل کرد.

این متخصص طب ایرانی با بیان اینکه اگر فرد بیماری خاصی برای ریزش مو نداشت باید موارد دیگری در آن جهت علت‌یابی بررسی شود، گفت: زمانی که مغز سرد باشد می‌تواند سبب ریزش مو شود. سینوزیت مزمن نیز گاهی از دلایل ریزش مو است بنابراین به‌طور کالی نسخه واحدی برای پیشگیری از ریزش مو و درمان آن نداریم.

یارقلی اضافه کرد:‌ استفاده از اسپری گلاب با عرق مورد یکی از راهکارهای مناسب در این زمینه است، همچنین عرق یونجه مصرف آن می‌توان به رویش مو کمک کند، ولی به‌طورکلی همچون طب رایج باید علت مشکل را پیدا کرد.

وی عنوان کرد: زمانی که فرد دچار بیماری پوستی یا قارچی باشد می‌تواند سبب ریزش مو در آن باشد بنابراین باید ابتدا این مشکلش رفع و سپس اقدامات لازم را انجام داد،‌ لذا تبلیغاتی که برخی افراد در مورد مصرف شامپو انجام می‌دهند در مورد درمان یا پیشگیری از ریزش مو را نباید باور کرد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*