اعلام رشته های جدید مرکز علمی کاربردی بیرجند

رئیس دانشگاه علمی کاربردی بیرجند از پذیرش دانشجو در رشته‌های خبرنگاری، گردشگری و گرافیک در مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی بیرجند خبر داد.

علیرضا معصومی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا منطقه خراسان جنوبی اظهار کرد : براساس مجوز و تایید گسترش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری موسسه آموزش عالی علمی کاربردی جهاددانشگاهی-مرکز بیرجند از نیمسال اول ۹۸-۹۷ برای نخستین بار در استان در رشته‌های خبرنگاری و گردشگری در مقطع کاردانی و نیز رشته گرافیک در مقاطع کاردانی و کارشناسی دانشجو می‌پذیرد.

وی افزود: در دنیای امروز، دیگر نگاه سنتی به کار معنا ندارد، نگاهی که صرفاً ترکیبی ناهمگون از علاقه فرد به کاری و داشتن دانش ضمنی و یا تجارب حین کار بوده است.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی بیرجند ادامه داد: در رویکردهای سنتی، فردی به صرف حضور و کسب تجارب عملی در حوزه‌ای از کار، به عنوان خبره و کارشناس آن کار محسوب شده و در آن کار پیشرفت می‌کرد.

معصومی بیان کرد: این امر در دنیای امروز و با توجه به پیشرفت‌های سریع تکنولوژی، گسترش حوزه‌های دانش و سطح بالای تخصصی شدن حرفه‌ها، امری منسوخ است.

وی اظهار کرد: در زمان حاضر، برای انجام کاری، افزون بر دانش عملی و تجربه فردی، لازم است فرد به شکل کاملاً تخصصی در آن حوزه دانش، مهارت و فعالیت‌های تحت نظارت داشته باشد تا بتواند صلاحیت و شایستگی لازم را برای ایفای موثر نقش‌های محوله کسب کند.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی بیرجند ادامه داد: دراین راستا دانشگاه جامع علمی کاربردی با ارائه و تدوین رشته‌های تحصیلی مرتبط با مشاغل سعی در افزایش دانش تخصصی توأم با کسب مهارت کاربردی در رشته شغل‌های مورد نیاز جامعه دارد.

معصومی بیان کرد: مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی بیرجند نیز با توجه به نیازسنجی‌های انجام شده در خراسان جنوبی، اقدام به اخذ مجوز برای ارائه رشته‌های مورد نیاز کرد و این فرصت برای نخستین بار در استان برای تمامی علاقه مندان و نیز فعالان حوزه خبرنگاری و گردشگری فراهم شد.

وی اظهار کرد: دانشجویان دوره کاردانی حرفه‌ای خبرنگاری با مهارت‌هایی مانند خبرنویسی، مصاحبه و تنظیم گزارش، نظرسنجی خبری، ویراستاری و ارزش گذاری خبری، تهیه فیلم و عکس خبری و اجرای خبر در رادیو تلویزیون آشنا خواهند شد.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی بیرجند اظهار کرد: در دوره کاردانی حرفه‌ای گردشگری، مهارت‌های برنامه ریزی تورهای مسافرتی، صدور و فروش بلیط پروازهای داخلی و خارجی، راهنمای تور، انجام امور اداری، حقوقی، مالی و بازاریابی دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی به فراگیران آموزش داده خواهد شد.

معصومی با بیان اینکه ثبت نام در این رشته‌ها بدون آزمون و نیز بدون نیاز به مقطع پیش دانشگاهی است، یادآور شد: متقاضیان ثبت نام می‌توانند برای ثبت نام به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjash.org و یا به صورت حضوری به مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی واقع در بیرجند، تقاطع بلوار آیت الله غفاری و قدس مراجعه کنند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*