در طرح «نذر آب»؛ آبرسانی به ۵۰۲ روستای درگیر خشکسالی

رئیس جمعیت هلال‌احمر در سه استان سیستان و بلوچستان، کرمان و خراسان جنوبی از هزینه ۱۷۰ میلیارد ریالی برای تامین بسته غذایی برای نیازمندان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر ، علی‌اصغر پیوندی افزود: با توجه به وظایفی که هلال‌احمر برعهده دارد، باید بتوانیم از رسانه‌های بین‌المللی نیز استفاده کنیم تا این جشنواره با قوت و قدرت بیشتری پیش‌برود و در این زمینه هلال‌احمر به دنبال تعامل نزدیک با اصحاب رسانه است.
رئیس جمعیت هلال‌احمر تاکید کرد: سرمایه اجتماعی و ارتباطی که هلال‌احمر با مردم دارد، بسیار مهم است و این مهم نباید آسیب ببیند و هر اندازه این رابطه مستحکم‌تر شود، به نفع مردم و جامعه است.
رئیس جمعیت هلال‌احمر همچنین درباره آغاز کمپین نذر آب در سه استان سیستان و بلوچستان، کرمان و خراسان جنوبی که با مشکلات خشکسالی مواجه شده‌اند، گفت: هلال احمر با توجه به وضعیت بخش‌هایی از این استان‌ها که بحرانی شده است، بر اساس وظیفه ذاتی خود به کمک این مردم می‌پردازد.
وی اظهار کرد: کمپین نذر آب که از ۱۶ مرداد آغاز شده و دارای سه محور است و شامل ارسال آب به صورت آب آشامیدنی و توزیع تانکر آب در ۵۰۲ روستا که احتیاج فوری به آب داشتند، می‌شود. همچنین ۵۰ هزار بسته غذایی میان نیازمندان توزیع می شود که مبلغ ریالی آنها تا کنون ۱۷۰ میلیارد ریال از منابع داخلی هلال احمر بوده است.
پیوندی با اشاره به اینکه بخش سوم فعالیت‌های هلال‌احمر در کمپین نذر آب، اعزام پزشکان داوطلب و کاروان های سلامت است، افزود: این پزشکان با همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی، خدمات درمانی رایگان ارائه می‌کنند.
وی اعلام کرد:‌ هموطنان می‌توانند برای کمک به آسیب‌دیدگان خشکسالی در این سه استان، عدد ۴ را به سامانه ۲۰۹۹۹۹۹ ارسال و هزینه روزانه یک بطری آب معدنی را تقبل کنند.
 قدردانی از اجرای طرح نذر آب در استان سیستان و بلوچستان
 رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به استقبال بسیار خوب مردم از طرح نذر آب خاطر نشان کرد: جمعیت هلال احمر به دنبال یک خدمت تاثیر گذار و مستمر است و این مهم جز با همکاری و همدلی همه نهادها و دستگاه های مرتبط و مشارکت مردم و خیرین میسر نمی‌شود.
بیستمین جلسه شورایعالی جمعیت هلال احمر به ریاست دکتر علی اصغر پیوندی، رئیس جمعیت هلال احمر و با حضور اعضای شورایعالی برگزار شد.
در این جلسه دکتر پیوندی با تبریک انتصاب علی اصغر مونسان به عنوان عضو جدید شورایعالی جمعیت هلال وجود وی را در شورایعالی باعث خیر و برکت دانست.
رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به اجرای طرح نذر آب در استان سیستان و بلوچستان گفت: در سفری که ماه گذشته به این استان داشتیم با وضعیت زیستی بسیار سختی مواجه شدیم که ضرورت ورود هلال احمر برای کمک به آسیب دیدگان از خشکسالی را دو چندان می کرد.
رئیس جمعیت هلال احمر با تاکید بر اینکه جمعیت هلال احمر به عنوان یک نهاد امدادی و بشردوست زمانی وارد عمل می شود که حیات و زندگی انسان ها به خطر افتاده باشد ، افزود: در حال حاضر هم زندگی و جان هموطنانمان در جنوب شرق کشور به دلیل خشکسالی به خطر افتاده است.
وی با اشاره به تشکیل کمیته ویژه با حضور مدیران عامل ۱۹ استان و تنظیم برنامه عملیاتی برای کمک به آسیب دیدگان افزود: برنامه عملیاتی جمعیت هلال احمر در سه بخش دسترسی به آب آشامیدنی سالم، کمک به معیشت مردم و بهبود سلامت و ارائه خدمات درمانی به مردم متاثر از خشکسالی سیستان و بلوچستان تهیه شد.
رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه یک هزار و ۲۷۰ مخزن آب خریداری شده است ، افزود : این مخزن ها با کمک آبفا در ۵۰۲ روستا که از قبل شناسایی شده بود توزیع می شود تا در ۵ ماه فصل سال که خشکسالی تشدید می شود امکان دسترسی به آب آشامیدنی وجود داشته باشد.
پیوندی با تشریح اقدامات هلال احمر در موضوع کمک به معیشت مردم سیستان و بلوچستان افزود : بیش از ۵۰ هزار بسته مواد غذایی برای خانواده هایی که دچار مشکلات معیشتی شده اند در نظر گرفته شده که به تدریج و در نقاطی که مردم استان بیشترین آسیب را از خشکسالی دیده اند، توزیع می شود.
وی ارائه خدمات درمانی و سلامت محور توسط پزشکان داوطلب را برنامه سوم طرح ملی نذر آب در سیستان و بلوچستان برشمرد و خاطرنشان کرد : با هماهنگی انجام شده با وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی، پزشکان داوطلب ما در مناطق محروم سیستان و بلوچستان مستقر و انواع خدمات سلامت مانند ویزیت متخصص، جراحی محدود، آزمایشگاه، رادیوگرافی، دندانپزشکی و.. را ارائه می دهند.
رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به استقبال بسیار خوب مردم از این طرح خاطرنشان کرد : جمعیت هلال احمر به دنبال یک خدمت تاثیرگذار و مستمر در این مناطق است و این مهم بجز با همکاری و همدلی همه نهادها و دستگاه های مرتبط و مشارکت مردم و خیرین میسر نمی شود.

نذر آب؛ طرحی ارزشمند با مختصات بشردوستانه

پیوندی در این جلسه با اشاره به شروع عملیات پزشکی حج در عربستان افزود: با توجه به اینکه وظیفه بهداشت و درمان ایرانیان خارج از کشور برعهده جمعیت هلال احمر است، مذاکرات جمعیت برای انتقال دارو و تجهیزات مورد نیاز برای عملیات حج امسال از مدت ها قبل شروع شد.
رئیس جمعیت هلال با تاکید بر اینکه امسال ۷۵ درصد حجاج ایرانی بالای ۵۰ سال سن و ۲۵ درصد نیز بالای ۷۰ سال سن دارند افزود: این موضوع شرایط خاصی را فراهم آورده که ضرورت برنامه ریزی و داشتن برنامه مناسب برای پوشش درمانی و سلامت حجاج را دو چندان می کند.
در این جلسه علی نوبخت، نماینده رئیس جمهور در شورایعالی جمعیت هلال احمر با تاکید بر اینکه طرح نذر آب، حرکت بسیار خوبی برای کمک به مردم سیستان و بلوچستان است افزود: از تمامی نیروهای خدوم جمعیت هلال احمر برای ورود به این حرکت ارزشی قدردانی می کنم و امیدوارم این انساندوستی تداوم داشته باشد.
علی اصغر مونسان، عضو جدید شورایعالی نیز با تاکید بر اینکه فعالیت در این مجموعه منشا خیر و برکات زیادی است افزود: ظرفیت های بسیار خوبی در جمعیت هلال احمر برای امدادرسانی و تسکین آلام بشری وجود دارد و بسیار خوشحالم که در این نهاد مردمی که فعالیت های خدایی انجام می دهد حضور دارم.
وی با قدردانی از جمعیت هلال احمر برای اجرای کمپین نذر آب و ارائه خدمت به مردم متاثر از خشکسالی افزود: حتما گزارشی از اجرای این طرح ارزشمند در جلسه هیات دولت می دهم تا سایر نهادها و دستگاه ها متناسب با وظایفشان بتواند خدمت خوبی به مردم آن منطقه ارائه دهند.
در این جلسه حبیب درگاهی، سرپرست سازمان داوطلبان و اسماعیل رمضانی، مدیرکل روابط عمومی جمعیت هلال احمر گزارشی از نحوه اجرای طرح نذر آب و فعالیت های انجام شده ارائه دادند.
در پایان این جلسه حکم دکتر علی اصغر مونسان، به عنوان عضو شورایعالی جمعیت هلال احمر به وی اعطا شد.
 اعلام شماره حساب ۶۶۶۶۶ و سامانه USSD برای دریافت کمک‌های مردمی به نفع مردم متاثر از بحران خشکسالی سیستان و بلوچستان
هموطنان می توانند نسبت به واریز وجوه نقدی خود (به نفع مردم استان سیستان و بلوچستان) به شماره حساب ۶۶۶۶۶ نزد بانک های ملت، صادرات، رفاه، سپه، کشاورزی، مهر ایران، دی، پارسیان و پست بانک اقدام کنند.
همزمان با اجرای طرح ملی « نذر آب» در استان سیستان و بلوچستان شماره حساب ۶۶۶۶۶ جهت جمع آوری کمک های نقدی مردم نودوست ایران اسلامی افتتاح شد.
بنابراین گزارش با توجه به اینکه همچنان به شماره حساب ۹۹۹۹۹ جمعیت هلال احمر برای کمک به مردم زلزله زده کرمانشاه مبالغی واریز می شود؛ هموطنان می توانند نسبت به واریز وجوه نقدی خود (به نفع مردم استان سیستان و بلوچستان) به شماره حساب ۶۶۶۶۶ نزد بانک های ملت، صادرات، رفاه، سپه، کشاورزی، مهر ایران، دی، پارسیان و پست بانک اقدام کنند.
همچنین شماره کارت های ۶۱۰۴۳۳۷۵۸۰۰۰۰۳۷۸ و ۵۸۹۲۱۰۱۲۳۱۵۱۰۸۷۲ و ۵۰۲۹۳۸۷۰۱۰۰۱۱۸۷۹ به ترتیب نزد بانک های ملت، سپه، دی و همچنین سامانه USSD بر روی تلفن های همراه به آدرس «#۵۱۵۱*۷۳۳*» جهت واریز وجوه کمک های مردمی بابت برنامه های امدادرسانی و بحران خشکسالی استان سیستان و بلوچستان اختصاص داده شده است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*