کل کل های حاشیه ساز در فوتبال استان فوتبال پیشکسوتان درآفساید

ا
حاشیه ها ، فوتبال پیشکسوتان خراسان جنوبی را از متن فضای اصلی دور کرده است آن قدر که بالاخره تیمی مستقل و با قانون برای اعزام به مسابقات پیشکسوتان داریم یا خیر؟
تیمی منسجم برای مسابقات نداریم
یکی از پیشکسوتان فوتبال که می گوید حدود ۲۰ سالی است  فوتبال بازی می کند، گفت: با دعواها و موضوعاتی که بین دو پیشکسوت به وجود آمده است فوتبال ما دچار حاشیه شده است. رضا برات زاده افزود: این نوع حاشیه ها فقط فوتبال را دچار پس رفت می کند و این گونه کار ی پیش نمی رود. به گفتۀ وی دو پیشکسوت استان جباری و رستگار با مشکلاتی که بین خود دارند ما هم متوجه نشده ایم که چیست تا مداخله و رفع کنیم،  ورزشکاران را به دو بخش تبدیل کرده اند و حاضر نیستند با هم ورزش کنند و همکاری داشته باشند. برات زاده عنوان کرد: اکنون این دو نفر دو تیم درست کرده اند که در مجموع ۴۰ نفری هستند اما شرایط پیشکسوت بودن مانند بالای ۴۰سال سن داشتن را ندارند و شاید تعداد اصلی و واجد شرایط آنها در مجموع به ۲۰ نفر هم نرسد. هر تیم برای شرکت در مسابقات باید ۲۴نفر شرکت کننده داشته باشد و اکنون مسئله این است که اگر بخواهیم برای مسابقات آماده شویم آیا یک تیم منسجم و آماده برای اعزام داریم ؟ که از نظر من با این وضع امکان پذیر نیست. برات زاده ادامه داد: باید مسئولان فوتبال استان در این زمینه فکری کنند و هر چه سریعتر این مشکلات برطرف شود.
استاندار به موضوع فوتبال وارد شود
سامان اکبرپور، مسئول پیشکسوتان فوتبال بیرجند نیز در این زمینه گفت: در استان پیشکسوتانی مانند جباری، دقتی پور، ساربانی، رستگار و برهانی داریم که هر کدامشان به تنهایی یک تیم هستند و می توانند به تنهایی یک تیم مطرح را به کشور معرفی کنند. اما متأسفانه از این افراد در تیم های استان استفاده نمی شود و از استاندار تقاضا دارم که به موضوع فوتبال وارد شود تا با همفکری با بزرگان فوتبال یک تیم منتخب استانی را به مسابقات کشوری معرفی کنیم. به گفتۀ وی ورزشکارانی در استان حضور دارند که استعداد فراوانی دارند ولی به دلیل بی توجهی ها و حاشیه ها از فوتبال زده می شوند. مسئول فوتبال پیشکسوتان بیرجند بیان کرد: اکنون ادارات بودجه خوبی در ورزش دارند ولی چون مشاوران خوبی در زمینه ورزش ندارند این اعتبارات هدر می رود. اکبرپور به جاشیه های این مدت فوتبال پیشکسوتان اشاره کرد و گفت: دو گروه از بزرگان فوتبال با  بحث های بی نتیجه بین خودشان مشکلاتی ایجاد کرده اند تا قبل از این ۴۰ نفری بودیم که به راحتی در کنار هم تمرین می کردیم ولی اکنون از هم جدا شده ایم و هر گروه در یک جا تمرین می کند که این موضوع مشکلاتی بین ورزشکاران هم ایجاد کرده است. او خاطر نشان کرد: بنده تمام تلاش خود را برای حل این مشکل کرده ام ولی حل نشد و حتی تا جایی پیش رفتیم که من تقاضای استعفا دادم که البته نپذیرفتند ولی امیدوارم این مشکل برطرف شود.
کل کل سر برد و باخت
دادگر، رئیس کمیته مسابقات فوتبال استان هم در این مورد گفت: من هم در حد همان فضای مجازی با خبر هستم و اطلاعات دقیقی ندارم. به گفتۀ وی تا آنجایی که ما اطلاع داریم این است که کل کل ها یی که ای ن دو برزگوار سر برد و باحت داشته اند، مشکلات و دلخوری های امروز را به وجود آورده است، گویا اهمیت نتیجه بازی برایشان زیاد بوده و نتوانسته اند با هم کنار بیایند. وی درباره مسابقات هم گفت: خیلی وقت پیش یک دوره مسابقات برگزار شد و اکنون چند سالی می شود که خبری از مسابقات نیست. دادگر خاطر نشان کرد: از این موضوع که شرایط سنی و باقی موارد پیشکسوتی رعایت می شود یا نه چندان اطلاعی ندارم و بازدید نداشته ام ولی آنچنان که شنیده ام رعایت نمی شود و شرایط پیشکسوتی وجود ندارد و افراد با هر رده سنی با هم تمرین می کنند که خوب این درست نیست چرا که پیشکسوتان زیادی داریم که می توانند فعالیت داشته باشند ولی به همین دلایل به حاشیه رفته اند.
مشکلی نداریم
در تلاشی که برای گفت و گو با دو پیشکسوت جباری و رستگار داشتیم توانستیم با جباری صحبت کنیم ولی برای برقراری ارتباط با رستگار موفق نشدیم. جباری درباره حاشیه ها گفت: هیچ مشکلی نداریم فقط اینکه قبلا یک تیم بوده ایم ولی اکنون در استان ۴ تیم داریم که خیلی خوب است. وی با بیان اینکه ما در تیم خود شرایط سنی را رعایت می کنیم، گفت: اگر رعایت نشود مگر چه اتفاقی می افتد نباید مانع جوانی شویم که تمایل دارد خوب ورزش کند، حال سنش به سن پیشکسوتان نمی خورد، چه اشکالی دارد؟ چرا نباید تمرین کند؟ فکر نمی کنم حتی پیشکسوتان دیگر در این زمینه مشکلی داشته باشند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*