سرمقاله/جیب برها به بهشت نمی روند…!!!

امروز خراسان جنوبی – محمد راعی فرد mohammadraeifard@yahoo.com
هرچه در این سالها با قلم از پای افتاده مان فریاد زدیم و مویه کردیم که آقایان تمام انقلاب ما خلاصه در دویست یا سیصد نفر نیست که دائم در حال چرخش باشند تا جایی که هنوز با چنگ و دندان پایه های قدرت را چسبیده اند و راه تنفس و چرخش نخبگان به دایره قدرت را مسدود کرده اند، کسی وقعی نگذاشت بماند که متهم به سیاه نمایی و ریختن آب به آسیاب دشمن نیز شدیم.
کشوری با این همه تنوع زیست محیطی و نیروی انسانی نباید اکنون به بن بستی چنین بزرگ برسد که دلیل اصلی اش مدیریت های ناکارآمد و فریز شده و دگم بوده و هست.
وقتی نتوانی نخبگان کشورت را در چرخه تولید فکر و اندیشه وارد کنی و بنا به هر دلیل منطقی یا غیر منطقی به حاشیه برانی شان تا چاره ای جز مهاجرت نداشته باشند نتیجه اش می شود افرادی که ده ها شغل را با خود یدک می کشند و همچنان تشنه قدرت و امکانات له له می زنند، کسانی که از نام و نردبان پدر و برادر به نانی و نوایی رسیدند و همچنان ترک تاز صحنه خالی مانده از نخبگان واقعی اند.
فریاد زدیم و گلوی قلم مان را فشردیم که ای قوم به حج رفته کجایید کجایید، کعبه همین جاست بیایید بیایید، باز هم کسی محل مان نداد و تازیانه تأدیب برجان مان نشست، ضجه زدیم که آقایان شفاف سازی کنید دخل و خرجتان را، شفاف سازی کنید پول های بی زبان میلیاردی را برای ورود به مجلس و تاج و تخت ریاست جمهوری، باز نشد که نشد و مشتی بود که بر دهان مان کوبیده شد.
مویه سر دادیم که پشت پرده قاچاق های تمام ناشدنی کشور را و رانت خواران گردن کلفت شکم برآمده را و آقازادگان بی درد را با نام و نشان افشا و معرفی کنید، نکردند که نکردند و باز کاسه کوزه های تمام ناکامی ها بر سر قلم نحیف مان شکسته شد.
تمنا کردیم که نام بانکداری اسلامی را که وهن اسلام و شریعت است را از برخی بانک ها بردارید که نزول خوارانی قهارند و آبرو و حیثیت وام گیرندگان برای شان به اندازه پشیزی ارزش ندارد، گوش ندادید که ندادید و باز این ما بودیم که متهم شدیم به تشویش افکار عمومی و کذابان بزرگی که کیف کیف دلار از آمریکا برای شان ارسال می شود!!!
خواهش کردیم که مو را از ماست تمامی ارگان های دولتی، نظامی و خصولتی بیرون بکشید و تمام نهادهایی که به هر اسمی از بیت المال کرور کرور پول می مکند را به زیر اخیه کشید، باز هم نشد که نشد و باز ما بازنده این بازی بودیم. گفتیم و گفتیم که فساد چون باتلاقی دارد مملکت را به درون خود می کشد و فساد اداری دارد زهر بر اعتماد مردم می ریزد، حتی یک نفر فاسد مالی و رانتی را ندیدیم که نامی از او در مطبوعه ای برده شود، باز هم نشد که نشد و ما گناه اش را قبل از این که به گردن مان بیندازند به گردن گرفتیم.
برای جیب بری حتما لازم نیست که دست در جیب هم کنیم و یا از دیوار خانه ای بالا رویم، همین قدر که مردم بدانند عدالت مرده است و تقسیم ثروت عادلانه فقط برای خودی ها مفهوم دارد نه برای عوام و دادن شانس مساوی برای تحصیل کار و پول فقط سرابی بیش نیست، یعنی یک جیب بری تمام عیار از جیب مردمی که دیگر بنیه ای برای شان باقی نمانده است. عدالت که بمیرد امید و انگیزه یک ملت نابود می شود و جیب برهایی که همچنان از جیب مردم کشورشان و در روز روشن و شب تاریک گردن فرازانه دزدی می کنند و طلب کارانه و سیری ناپذیر پای بر خرخره عوام گذاشته و می گذارند. باور کنید که جیب برها به بهشت نمی روند…!!!

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*