رو به قبله بخوابید خراسان جنوبی پایلوت پیگیری کشور می شود و مدیر ناهمراه عزل می شود

امروز خراسان جنوبی- لیالی
مدیران خراسان جنوبی باید پاشنه در اتاق وزیر را در بیاورند تا مشکلات استان حل شود حتی اگر شده رو به قبله بخوابید تا به نتیجه برسید.
معاون اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور روز گذشته در جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان گفت:حل ۲۰ درصد مسائل و مشکلات کشور مکاتبه می خواهد اما ۸۰ درصد مسائل از طریق پیگیری حل می شود بنابراین پی گیر باشید و پاشنه پاشنه وزیر را در بیاورید تا مشکلات  استان حل شود حتی اگر شده رو به قبله بخوابید تا به نتیجه برسید. دین پرست خاطرنشان کرد: قصد دارم برای اولین بار در کشور خراسان جنوبی را پایلوت پیگیری کشور کنم و در همین راستا به استاندار پیشنهاد داد که اگر مدیری پیگری نکرد عزل شود. وی با اشاره به اینکه مصوبات این جلسه را تا ۵ روز اینده به رحمانی فضلی وزیرکشور تقدیم و مجوز ورود به وزارت خانه ها را برای پیگیری مصوبات استان خواهیم گرفت، تصریح کرد: با این وضع کشور نباید مته به خشاش گذاشت و باید دستورالعمل های خودمان را اصلاح کنیم. دین پرست با اشاره به محرومیت نهبندان افزود: تا پایان تیر ماه از سند توسعه این شهرستان رونمایی و عملیات اجرایی آن را آغاز خواهیم کرد. وی تاکید کرد: ۱۷۳  اختیارملی به استان ها دادیم که استاندار باید آنها را در سطح دستگاه های اجرایی پیگیری  کند که آیا از این اختیارات در استان استفاده می شود یا بازهم از تهران دستور می گیرند و گزارش را به ما بدهند.
فولاد قاین بین زمین و آسمان
استاندار خراسان جنوبی در این جلسه گفت: از عملکرد ایمیدرو و ایدرو در استان خراسان جنوبی راضی نیستیم قرار بود برای فولاد قاین ایمیدرو قدمی بردارد اما اوضاع همچنان بلاتکلیف مانده است. محمدمهدی مروج‌الشریعه افزود: در گزارش صنعت و معدن استان ، عملکرد بیلان پر رنگ است اما مشکلات باقی می‌ماند و اصل داستان این است که درخواست جلسه با حضور مسئلان ایمیدرو را داریم. وی تصریح کرد: ایمیدرو برای فولاد قاین وارد شده و سرمایه گذار در ادامه کار نمی‌تواند سرمایه‌های بیشتری بپردازد بنابراین ایمیدرو تکلیف فولاد قاین را مشخص کند. به گفتۀ وی فولاد قاین لنگ لنگان بین زمین و آسمان می‌چرخد و این موضوع نیازمند پیگیری قاطع در کشور است و باید تکلیف روشن شود. استاندار عنوان کرد: در زمینه همکاری ایمیدرو و ایدرو در استان چیز خاصی نداریم. برای کارخانه  شمش منیزیم هم مشکل ایجاد شده  است که با وزیر صنعت معدن و تجارت در میان گذاشتیم و درخواست کردیم که بگذارند دست بخش خصوصی در این زمینه باز شود  چون اروپا برای این صنعت سر و دست می‌شکند اما بی دلیل در کارخانه بسته است . به همین دلیل درخواست ما از وزیر این بود که یا در استان مدیر بگذارید تا مشکل را حل کند یا با ایمیدرو و ایدرو مشکل را حل کنید. مروج الشریعه تاکید کرد: بهترین زغال سنگ ایران در طبس است آنجا هم یک مسأله با ایمیدرو و یک موضوع با شرکت بهره‌برداری و فولاد مبارکه داریم و رفتاری را با زغال سنگ می‌کند که قطعه سازان با خودرو سازان دارد. وی اضافه کرد: بامسئولان ایمیدرو ملاقاتی داشتیم و چند طرح  را به نظر خواهی گذاشتیم، در ۵ طرح توافق داشتیم که برای ۵ هزار نفر اشتغال ایجاد می کند اما چه زمانی قرار است عملیات اجرایی را آغاز کنند و چه چیزی نیاز دارند هنوز مشخص نیست. وی ادامه داد:  مدیران استان باید پیگیری بیشتری در وزارتخانه خود داشته باشند و سرمایه گذار بیشتری برای استان جذب کنند. استاندار خراسان جنوبی تاکید کرد:  سرمایه گذارانی که اهل تولید و تولیدکننده هستند برای این استان نعمت محسوب می شوند و فقط یک درخواست دارند . اگر قرار است این منطقه مملو از واحدهای فعال باشد آنها یارانه تسهیلات هم نمی‌خواهند آنها فقط یارانه حمل کالا و یارانه حمل مواد اولیه می‌خواهند که دولت باید همکاری کند.
نیاز به گمرک تخصصی صنایع دستی
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان نیز با تشریح گزارش عملکرد سال گذشته عنوان کرد: ۱۰ هزار هنرمند فعال در حوزه صنایع دستی داریم. رمضانی درخواست کرد تا یارانه سفر به استان اختصاص یابد همچنین فضاهای عمده گردشگری کشور برای محصولات خراسان جنوبی در نظر گرفته شود و از منابع سازمان همیاری و شهرداری های کشور سالانه به ۱۰ روستای هدف خراسان جنوبی ۱۰ میلیارد اعتبار بدهند تا به روستای تخصصی صنایع دستی تبدیل شوند.
خسارت ۱۱۱ میلیارد تومانی به قنوات
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان هم عنوان کرد: ۳۷ پروژه اقتصاد مقاومتی برای جهادکشاورزی مشخص شده است که به جز آبخیزداری و مقابله با بیابان زدایی در باقی حوزه ها بالای ۱۰۰ درصد تعهد خود را انجام داده ایم. ولی پور مطلق افزود: سرمایه گذاری خارجی در اولویت های وزارتخانه و استانداری است که برای ما بسیار مشکل است چرا که برای ورود پول به ایران مشکل داریم. وی ادامه داد: صنایع تبدیلی به دلیل افزایش نرخ ارز بدهکار بانک شده اند و به دلیل نواسانات ارزی به مشکلات زیادی برخورده ایم. وی بیان کرد: مقررات کنترل واردات باید فصلی باشد و از سرمایه گذاران داخلی حمایت بیشتری شود. به گفتۀ وی ۱۱۱ میلیارد تومان به قنوات خسارت وارد شده است و تقاضا داریم که برای جبران این خسارت، منابع مدیریت بحران وزرات کشور تامین شود.
بازگشت ۱۰ واحد تولیدی به چرخه
معاون صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان هم در جلسه عنوان کرد: در سال گذشته ۱۶۰ میلیون دلار صادرات داشته ایم. پارسا با بیان اینکه  ۱۰ واحد تولیدی استان به چرخه اقتصاد برگشتند، افزود: هدف گذاری ما برای اشتغال امسال ۳ هزار نفر می باشد. به گفتۀ وی نبود مشوق های سرمایه گذاری برای استان، بهره مندی عواید سوخت برای مرزنشینان و سهمیه کامل سوخت مرزنشینان از مشکلات مهم استان است و درخواست داریم که واردات گوشت قرمز با ارز ۴۲۰۰ تومانی صورت گیرد.بابک دین پرست، معاون اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور نیز در پایان مراسم قول پیگیری برای حل مشکلات مطرح شده از سوی مدیران استان را داد.
سومین معاون استاندار معرفی شد
همچنین در این جلسه مشیرالحق عابدی  طی حکمی از سوی وزیر کشور به عنوان معاون جدید هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان جنوبی منصوب و از زحمات محمد حسینی سرپرست این معاونت و همچنین سیده عصمت سرفرازی معاون قبلی  قدردانی شد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*