باید های شهرداری برای حل مشکلات پروژه بزرگ شهر «هلال» از عینک خوش بینی شهردار

شهردار بیرجند روز گذشته در جلسه شورای اسلامی شهر بیرجند، از یک سری توافقات اولیه برای رفع مشکلات پروژه هلال بیرجند خبر داد.
محمد علی جاوید با اشاره به اینکه مناقشه شهرداری و مالکان این طرح بر سر پارکینگ، پله فرار، تعرض به حریم پیاده رو و اندکی متراژ بنا بود، افزود: در آخرین جلسه ای که با مسئولان اجرایی این طرح داشتیم،مقرر شد بحث پارکینگ بر اساس ضوابط شهر بیرجند که ۳ در ۵ است انجام شود، بابت تخلف تجاوز به حریم پیاده رو نیز رای بدوی صادر و شهرداری جریمه دریافت خواهد کرد.
وی پیشرفت گفت و گو ها را مثبت و اعلام کرد: هم اکنون فقط موضوع پله های فرار می ماند که قرار شده برای این موضوع نیز چاره اندیشی لازم انجام شود.
البته دکتر حسنی صفت یکی از اعضای شورای شهر این موضوع را به دکتر جاوید یادآوری کرد که مسئولان پروژه هلال قول احداث پارکینگ را از سال ۸۷ تا کنون به شیوه های مختلف اعلام کرده اند اما در این ۱۰ سال حتی یک وجب پارکینگ احداث نکرده اند. در ضمن به تازگی دو باب مغازه را نیز بابت داروخانه و بانک واگذا کرده اند. با این حال شهردار بیرجند به روند موفق کار امیدوار بود و مشکل را حل شده به شمار آورد.
شهردار بیرجند در ادامه از ارائه گزارش عملکرد ۶ ماهه شهرداری بیرجند در آینده نزدیک خبر داد و گفت: گزارش ۶ ماهه از برنامه های شهرداری آماده شده است که طی روزهای آینده از طریق شبکه استانی، رسانه ها و مطبوعات استانی اعلام خواهیم کرد.
وی افزود: برای بودجه سال جاری نیز دو کمیته تشکیل شده است که یکی برای وصول اعتبار بیشتر است و کمیته دیگر برای هزینه کردها تشکیل شده که به صورت دفترچه ای همه هزینه کردها با جزئیات دقیق مشخص شده است.
جاوید عنوان کرد: در حوزه خدمات شهری بحث تفکیک پسماندهای خانگی مشخص شده است همچنین طرح پناهگاه مربوط به سگ های ولگرد تکمیل شده و در حال حاضر ریز دستگاه هایی که باید کار پسماند را انجام دهند مشخص شده است. وی به انجام کارهای خارج از برنامه شهرداری طی سال گذشته و امسال اشاره کرد و گفت: شهرداری بیرجند در سال گذشته استقبال و پذیرایی از هیئت سرمایه گذاری که به بیرجند آمده بودند را بر عهده گرفت و این کار یعنی اینکه شهرداری بیرجند از حضور سرمایه گذاران استقبال می‌کند و برای کار آنها و حضورشان در این استان ارزش و اهمیت قائل است.
وی عنوان کرد:از دیگر اقدامات انجام شده توسط شهرداری انجام پروژه فرزان بوده که از نظر شهرداری این پروژه تمام شده و روز چهارشنبه این هفته کارهای این پروژه که بر عهده شهرداری بوده تکمیل خواهد شد.
شهردار بیرجند بیان کرد: همچنین در سال ۹۷ سعی می‌کنیم که منابع اعتباری پروژه هایی را که متقبل شده ایم جذب کنیم.
جاوید بیان کرد: یکی از پروژه هایی که باید به سرعت در بیرجند پیگیری شود استفاده از پساب فاضلاب برای آبیاری فضای سبز است که خوشبختانه در این زمینه اطلاعات بسیار خوبی به دست آورده ایم. وی اظهار کرد: با توجه به اینکه متولی این کار اداره آب و فاضلاب است جلساتی تاکنون با مسئولان اداره آب گرفته و روند انعقاد قرارداد نیز مشخص شده است و لازم است قبل از اینکه عملیات اجرایی این کار آغاز شود مطالعات علمی صورت گیرد و پس از رسیدن به نتیجه در صورت امکان به خود شهرداری، سرمایه گذار یا به صورت مناقصه برگزار شود.
شهردار بیرجند عنوان کرد: برای ۵ میدان شهر نیز ساخت المان در دستور کار است که در نوروز ۹۸ رونمایی خواهد شد و مابقی میدان های شهر زیبا سازی می‌شود.
سرنوشت بیمارستان امام رضا (ع)
بکی دیگر از موارد مطرح شده در این جلسه بحث بازسازی بیمارستان امام رضا (ع) بیرجند بود. حسنی صفت عضو شورای اسلامی شهر بیرجند با بیان اینکه بحث تخریب و تعطیلی بیمارستان امام رضا (ع) مطرح شده است،گفت: قرار است بیمارستان امام رضا(ع) که در مرکز شهر است تخریب یا تعطیل شود و به جای آن یک مرکز تخصصی بهتر ساخته شود.
وی افزود: همانگونه که همه می‌دانیم ساخت بیمارستان ولی عصر (عج) و رازی در بیرجند سالها زمان برده که ساخته شود و با توجه به اعتبارات کنونی این نیز قطعا به همان نسبت زمان طولانی برای ساخت خواهد داشت.حسنی صفت اظهار کرد: با توجه به اینکه در شمال شهر بیرجند نیز مرکز درمانی و بیمارستانی وجود ندارد با تعطیلی بیمارستان امام رضا (ع) بیماران شمال شهر برای رسیدن به مراکز درمانی با توجه به پراکندگی بیمارستان های سطح شهر با مشکل مواجه خواهند شد.
کلینیک شبانه روزی در شمال شهر
علیرضا محمودی راد یکی از اعضای شورای اسلامی بیرجند نیز در این جلسه گفت: با توجه به اینکه در شمال شهر مرکز درمانی و بیمارستانی وجود ندارد یک زمین با وسعت ۱۴ هزار متر مربع برای ساخت کلینیک شبانه روزی واگذار شده است.وی افزود: باتوجه به اینکه پیشنهاد شده زمین به تأمین اجتماعی واگذار شود مکاتبات با تهران انجام شده اما هنوز پاسخی برای این پیشنهاد اعلام نشده است.این عضور شورا گفت:اگر بتوانیم از طرف شورای شهر نامه ای برای تسریع در پاسخ تأمین اجتماعی برای درخواست ارائه شده داشته باشیم در تسریع روند کار بی تأثیر نخواهد بود.
محمودی راد عنوان کرد:اگر قرار است بخشی از بیمارستان امام رضا (ع) تعطیل و به بیمارستان رازی منتقل شود قطعا بیمارستان رازی پاسخگوی نیاز مردم نخواهد بود.
وی بیان کرد: باتوجه به کم بودن فضای درمانی در سطح شهر و اینکه فقط بیمه سلامت در مراکز درمانی دولتی استفاده می‌شود بدون شک با تعطیلی بیمارستان امام رضا (ع) مردم سرگردان خواهند شد.
این عضو شورا تأکید کرد: لازم است تا قبل از تعطیلی بیمارستان امام رضا (ع) برای تسریع در تعیین تکلیف کلینیک شبانه روزی در شمال شهر اقدام شود یا تعطیلی بیمارستان امام رضا (ع) با تأخیر انجام شود علاوه بر این برای راه اندازی و تسریع در ساخت کلینیک شبانه روزی نیاز به همکاری شهرداری برای انجام کارهای مربوط به شهرداری است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*