انتقاد فرمانده پلیس راه کشور از رانت بازی درزیرساخت سازی راه های خراسان جنوبی راهسازی با سفارش XوY زیر ساخت های راه استان براساس تعصبات منطقه ای شکل گرفته و تکه پاره است

وقتی به صورت مقطعی  آقای  نماینده و x و yبرای زیر ساخت راه حوزه انتخابیه خودش چانه بزند باعث می شود امروز زیر ساخت های راه خراسان جنوبی تکه پاره باشد. فرمانده پلیس راه کشور این جمله را در  کارگروه حمل و نقل و ترافیک استان عنوان کرد و با انتقاد از وضعیت موجود جاده ها در خراسان جنوبی گفت: اصل، زیر ساخت است که باید ایجاد می شد، در گذشته که دولت ها پول داشتند متولیان استان برای اجرای پروژه ها پیگیر نبودند و الان که پیگیرند دولت پولی ندارد.
سردار محمد حمیدی افزود: در گذشته نگاه ها در استان منطقه ای یعنی برای  شهر من و محل من بوده وبرخی  دغدغه آبادانی کل استان را نداشتند  در شرایطی که خراسان جنوبی بعنوان کریدور شمال و جنوب باید وضعیت خیلی بهتری می داشت نه اینکه در یک مسیر آزاد راه باشد و مسیری دیگر از را ه مناسب  محروم بماند.
وی گفت: خود را فرزند استان و همشهری شما می دانم به علاوه مردم  حتی در شرایط سخت و دشوار از مسئولان توقعی ندارند بنابراین ما باید حداقل جانشان را حفظ کنیم.

خودرو های داخلی عامل تلفات جاده ای
وی در ادامه با انتقاد از این تقسیم بندی که در تصادفات ۳۰ درصد جاده و خودرو و ۷۰ درصد عامل انسانی مقصرند ، بیان کرد : خیلی از خودروهای ما ایمن نیستد چه آنهایی که تولید داخل است و چه آنهایی که وارداتی است  در واقع برخی از این خوردوهای وارداتی از داخلی هم بنجل ترند .وی با بیان اینکه در صنعت خودروی کشور مباحث ایمنی دیده نشده و سیاست تمامی دولت ها مباحث اقتصادی بوده است  ، گفت : در کشورهای پیشرفته خودرویی ساخته می شود که در  تصادفات سرنشینی کشته و زخمی نشوددر حالیکه این مساله درکشور ما نادیده گرفته شده است. فرمانده  پلیس راه کشور در مورد محور بیرجند- قاین گفت: : تمامی مباحث ایمنی ابتدا باید رعایت شود و نباید با شرایط ناامن این مسیر زیر بار ترافیک برود.

نرخ واژگونی در استان  بیشتر از کشور
وی به کاهش تعداد تلفات جاده ای از ۲۸ به ۱۶ هزار نفر طی سالهای  ۷۹ تا ۹۶ بعنوان یک دستاورد خوب اشاره کرد و با بیان اینکه باز هم این آمار سنگین است ، افزود: در خراسان جنوبی سالانه حدود ۲۵۰ نفر در حوادث جاده ای از بین می روند.فرمانده پلیس راه کشور نرخ واژگونی را در کشور ۳۸ و در خراسان جنوبی ۵۸ درصد عنوان کرد و ادامه داد : در حوزه خدمات بین راهی  و استراحت گاه جاده ای ضعیف هستیم که باید برای راه اندازی استراحت گاه های ارزان قیمت با همکاری بخش خصوصی در استان تلاش شود .سردار حمیدی رشد آزاد راه ها را منوط به ورود بخش خصوصی عنوان کرد و گفت : ورودی های شهرهای ما نابسامان است و شهرداری و اداره راه وظیفه را به دیگری موکول می کنند.

محور بیرجند- قاین در کمیسیون ایمنی کشور
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خر اسان جنوبی هم در ادامه به اداره کل راهداری استان تکلیف کرد برای راه اندازی استراحت گاه های ارزان قیمت پیشنهاد کاربردی به کارگروه ارائه کند و نسبت به نصب علائم در راه هایی که زیر بار ترافیک است و یا آماده بهره برداری است اقدام کند .علوی مقدم خواستارپیگیری از وزارت راه برای تخصیص قیر به استان برای آسفالت حجم زیادی از جاده های آماده آسفالت شد و افزود : برای ورود سرمایه گذار به پروژه محور بیرجند- قاین پیگیری هایی صورت گرفته ولی نیاز است که در زمان بندی مشخصی این برنامه ها به نتیجه برسد.وی خواستار طرح مشکلات محور بیرجند -قاین بعنوان یکی از ۴ محور بحرانی استان در کمیسیون ایمنی کشور شد رفع نقاط حادثه خیز جاده ای، ساماندهی پاسگاه ها، ایمن سازی تقاطع ها در کمترین زمان و توجه به مباحث ترافیکی و فرهنگ سازی در جامعه از دیگر خواسته های معاون استاندار از دستگاه های متولی بود.

استان  ۵۰ درصد از باندهای دوم عقب است
مدیر کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی در این جلسه به تشریح وضعیت راه های استان پرداخت و با بیان اینکه ۱۹ درصد راه های اصلی و فرعی کشور باند دوم دارند و این درحالی است که متوسط برخورداری استان ۱۱ درصد است، گفت: بلحاظ برخورداری از راه های ترانزیت نیز ضریب برخورداری کشور ۵۵ وخراسان جنوبی ۲۵ درصد است .

احداث آزاد راه محور بیرجند- قاین در اولویت
جعفری  با اشاره به اینکه استان آزاد راه ندارد و برای رسیدن به متوسط کشوری باید ۱۴۵ کیلومتر احداث شود، افزود: با پیگیری های استاندار خراسان جنوبی محور سربیشه، بیرجند و قاین و هم چنین دیهوک- راور برای احداث ازاد راه انتخاب شده اند که در مرحله اول در محور بیرجند -قاین کار انجام خواهد شد.
وی با اشاره به کریدورهای اصلی استان در محور چابهار بیرجند -مشهد و با بیان اینکه ۴۲۱ کیلو متر این محور در خراسان جنوبی قرار دارد ، ادامه داد: در ۱۷۲ کیلومتر یعنی ۴۰ درصد این محور ۶ پیمانکار مشغول کار ند که تا پایان سال ۹۶ ،  ۳۳ کیلومتر باند دوم آن آسفالت و ۲۸ کیلومتر هم آماده آسفالت است.
وی با بیان اینکه ۳۶۰ کیلومتر از محور بندرعباس- بیرجند -مشهد بعنوان دیگر کریدور مهم در خراسان جنوبی قرار دارد، افزود: ۴۳ درصد از باند دوم این محور آماده آسفالت است  و ۳۴ کیلومتر طی سالهای ۹۶ و ۹۷ آسفالت و ۳۹ کیلومتر هم آماده آسفالت است.
مدیر کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی به رشد ۱۸۰ درصدی باند دوم استان از سال ۹۳تاکنون اشاره کرد و ادامه داد:  ۹۶ درصد جمعیت روستایی استان از راه آسفالت بهره مندند و تا پایان سال نیز ۱۰۰ کیلومتر از راه های روستایی آسفالت خواهد شد .

پیگیری برای  بهره مندی از فاینانس
جعفری به مشکل اعتباری برای محور بیرجند- قاین اشاره کرد و گفت: مشکل اساسی این محور قطعه بیرجند -قاین بطول ۹۹ کیلومتر است که مجوز فاینانس داخلی آن گرفته شده که امید است سرمایه گذار جذب شود. وی افزود: ۴۴ کیلومتر این محور افتتاح شده، ۵۴ کیلومتر در دست اجرا و ۲۱ کیلومتر آماده آسفالت است.

۴۰ درصد تصادفات استان در محور بیرجند- قاین
وی با بیان اینکه ۴۰ درصد تصادفات استان در محور بیرجند قاین رخ می دهد، افزود: درخواست داریم مشکلات این محور در کمیسیون ایمنی کشور بررسی شود. فرمانده پلیس راه خراسان جنوبی هم در ادامه به تشریح وضعیت تصادفات استان پرداخت و گفت: در سه ماهه سال جاری در ۳۴ فقره تصادف برون شهری ۳۹ نفر کشته شده اند در ۴۲۹ فقره تصادف جرحی نیز ۷۷۶ نفر مجروح شده اند.
سرهنگ رضایی ۳۶ درصد علت تصادفات رابی  توجهی به جلو ،۳۳ درصد را تخطی از سرعت و ۱۸ درصد را انحراف و تجاوز  به چپ اعلام کردو افزود : ۴۲ درصد تصادفات در سال جاری در جاده های اصلی ، ۱۲ درصد در جاده های فرعی و ۴۶ درصد در راه های روستایی اتفاق افتاده است.

افزایش ۱۲ درصدی تردد در جاده ها
مدیر کل حمل نقل و راهداری استان هم به افزایش ۱۲ درصدی تردد در راه های استان اشاره کرد و گفت: در سال ۹۶ ، ۲۵۰ هزار تن  و در سه ماهه سال ۹۷ ۶۰ هزار تن آسفالت در جاده های  استان انجام شده است.
شهامت سهم خراسان جنوبی را در واژگونی ۵۸ درصد اعلام کرد و افزود: برای احداث پل عابر پیاده نیز ۸ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان در سال گذشته هزینه شده است .
رءییس سازمان نظام پزشکی خراسان جنوبی هم امار متوفیان سه ماهه ۹۷ استان را در حوادث ترافیکی درجه یک و  دو ۵۸ نفر اعلام کرد و گفت : ۴۶ فقره تصادف برون شهری و ۱۲ فقره درون شهری بوده است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*