اخبار علمی

کنترل آسم با رژیم غذایی امکان پذیر است

تهران – ایرنا – مطالعات جدید محققان فرانسوی نشان می دهد رژیم غذایی حاوی میوه، سبزی، فیبر و غلات کامل علایم آسم را در مردان حدود ۳۰ درصد و در زنان ۲۰ درصد کاهش می دهد.

به گزارش روز دوشنبه گروه اخبار علمی ایرنا از پایگاه خبری مدیکال ساینس، محققان ۳۵ هزار بیمار بالغ مبتلا به آسم را در یک سال مورد بررسی قرار دادند. حدود یک چهارم این افراد حداقل یکی از علایم آسم را در این مدت داشتند.
رژیم غذایی این افراد از نظر میزان مصرف غلات، سبزیجات و میوه، غلات کامل، گوشت، نمک و شکر مورد ارزیابی قرار گرفت. با بررسی عاداتی مانند سیگار و ورزش، محققان دریافتند افرادی که رژیم غذایی سالم دارند، سیگار نمی کشند و ورزش می کنند، علایم کمتری دارند. این مطالعه نشان می دهد کاهش علایم آسم در مردانی که رژیم سالم دارند ۳۰ درصد و در زنان ۲۰ درصد است.
منظور از رژیم غذایی سالم، رژیم حاوی میوه، سبزی، فیبر و غلات و حداقل استفاده از گوشت قرمز، نمک، شکر و چربی است. شکر، گوشت و نمک مواد غذایی التهابی هستند که علایم آسم را تشدید می کنند.
محققان بر این باورند که رژیم غذایی سالم با کاهش التهاب در سلامت میکروبیوم روده نقش دارد و از این طریق باعث کاهش علایم آسم می شود.
با افزایش شهر نشینی و آلودگی هوا، ابتلا به آسم و تشدید حملات آن به یک معضل جدی در حوزه بهداشت بدل شده است.
حملات آسم به صورت تنگی نفس و خس خس سینه بروز می کند. در این بیماری مزمن، پوشش لوله های برونش متورم می شوند، مجاری تنفسی تنگ شده و جریان هوای داخل و خارج شده از ریه کاهش می یابد.
علل آسم به طور کامل شناخته شده نیست؛ ولی عواملی مانند مواد حساسیت زا، دود سیگار و مواد شیمیایی سبب تحریک این عارضه می شوند. مرگ های ناشی از آسم بیشتر در کشورهای کم درآمد و با درآمد متوسط رخ می دهد.

 

 

 

 

اسیدهای چرب اُمگا۳ موجب توقف پیشرفت سرطان می شود

محققان دریافتند گروهی از مولکول های تشکیل شده در زمان متابولیز اسیدهای چرب امگا۳ توسط بدن، می توانند از گسترش و پیشرفت سرطان جلوگیری کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، در مطالعه اخیر محققان دانشگاه ایلینوی آمریکا بر روی موش ها مشخص شد مولکول های موسوم به اندوکانابینوئیدها به طورطبیعی توسط بدن تولید می شوند و دارای ویژگی های مشابه با کانابینوئیدهای یافت شده در ماریجوانا هستند، اما تاثیرات روان گردانی آن را ندارند.

محققان مشاهده کردند در موش های مبتلا به استئوسارکوم، شایع ترین نوع بدخیم سرطان استخوان، اندوکانابینوئیدها موجب کاهش روند رشد تومورها و عروق خونی شدند، از جابجایی سلول های سرطان ممانعت کرده و موجب مرگ سلول سرطانی شدند.

«آدیتی داس»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «ما دارای یک سیستم تولید اندوکانابینوئید هستیم که خواص ضدالتهابی و کاهش درد را داراست. ما متوجه شدیم که این سیستم ضدسرطان بوده و موجب توقف تکثیر یا جابجایی سلول های سرطانی می شود.»

وی در ادامه می افزاید: «این مولکول ها می توانند بر چندین مشکل فائق ایند: سرطان، التهاب و درد.»

محققان در سال ۲۰۱۷، گروهی از متابولیت های اسیدچرب امگا۳ موسوم به «اپوکسیدهای اندوکانابینوئید» یا EDP-EAs  را شناسایی کردند. آنها دریافتند این مولکول ها دارای خواص ضدالتهابی بوده و همانند کانابینوئیدها عمل می کنند. حال محققان به بررسی این موضوع پرداختند که ایا EDP-EAs بر سلول های سرطانی هم تاثیر می گذارد.

آنها همچنین دریافتند در موش های مبتلا به تومورهای استئوسارکوم که تا ریه هایشان گسترش یافته بود، افزایش ۸۰ درصدی وجود EDP-EAs در بافت های سرطانی ریه نسبت به ریه موش های سالم اتفاق افتاد.

داس در این باره عنوان می کند: «این افزایش قابل توجه نشان می دهد که این مولکول ها اقدامی بر روی سرطان انجام می دهند، اما هنوز نمی دانستیم این عمل آنها خوب است یا مضر.»

به گفته وی، «با مطالعه ویژگی های خاص آن مشاهده کردیم آنها به چندین شیوه علیه سرطان عمل می کنند.»

محققان دریافتند وجود EDP-EAs در غلظت های بالاتر موجب نابودی سلول های سرطانی می شود، اما به اندازه داروهای شیمی درمانی موجود در بازار موثر نیستند.»

این ترکیب همچنین به شیوه های دیگر هم با استئوسارکوم مقابله کرد: با ممانعت از تشکیل عروق خونی جدید برای تامین مواد مغذی برای تومور، روند رشد تومور را کاهش داد، از تعاملات بین سلول ها پیشگیری کرد، و حتی به نظر می رسد موجب توقف جابجایی سلول های سرطانی به نقاط دیگر بدن شد.

داس تاکید می کند: «مصرف رژیم غذایی حاوی اسیدهای چرب امگا۳ می تواند منجر به تشکیل این مواد در بدن شده و دارای برخی تاثیرات مفید دیگر هم هست. اما در مورد بیماران مبتلا به سرطان، این رژیم غذایی در کنار درمان مناسب بسیار موثر خواهد بود.»

یافته‌های دانشمندان نشان دهنده اثر درمانی گیاهی خوشبو به عنوان یک درمان جایگزین برای اختلالات رفتاری است.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیکگروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ اکثر کاربردهای امروزی رزماری با بوی منحصر به فرد آن در ارتباط است، تحقیقات منتشر شده در مجله BMC مکمل و جایگزین پزشکی نشان می‌دهد که اسانس معطر این گیاه را می‌توان برای کاهش استرس و درمان اختلالات رفتاری استفاده کرد.
همه افراد به نوعی استرس یا دیگر موارد مشابه آن را تجربه کرده‌اند، استرس واکنش طبیعی بدن به تهدیدات، چالش ها یا نیازهای انسان است؛استرس اگرچه در مواردی بی ضرر و حتی بی خطر است اما با این حال در صورت ادامه‌دار شدن می‌تواند موجب بروز بسیاری از مشکلات مربوط به سلامتی شود؛ از جمله این مشکلات می‌توان به بیماری‌های جدی مانند مشکلات قلبی و باروری اشاره کرد.
اختلالات روان‌شناختی و عاطفی یکی دیگر از اثرات استرس مزمن است؛ در اغلب موارد داروهای خوراکی شیمیایی به درمان استرس کمک می‌کند، با این حال با روشن شدن عوارض وحشتناک داروهای شیمیایی، تعداد زیادی از مردم به استفاده از جایگزین‌های طبیعی این داروها روی آورده‌اند.
کاهش فوری استرس با گیاهی آرامبخش و فوق العاده خوشبو
خیلی وقت است که از اسانس رزماری در آروماتراپی به عنوان رایحه آرامش بخش و بهبود وضعیت روحی، حافظه و ادراک استفاده می‌شود. در این مطلب بررسی شده است که آیا اسانس رزماری می‌تواند به عنوان یک درمان برای اختلالات خلقی استفاده شود؟
دانشمندان معتقدند که یافته‌های آنها نشان دهنده اثر درمانی اسانس رزماری به عنوان یک درمان جایگزین برای اختلالات رفتاری است. آنها همچنین افزودند که برای اثبات اثربخشی اسانس رزماری در درمان افسردگی ، یک کارآزمایی بالینی ضروری است.
رزماری گیاهی مهم برای یونانیان بوده است. آنها معتقد بودند رزماری گیاهی مقدس است. امروزه، نه تنها از آن برای عطر و بوی غذا استفاده می‌شود، بلکه دارای مزایای تغذیه‌ای ارزشمندی دارد. در اینجا چند دلیل برای استفاده بیشتر از رزماری شرح داده شده است: رزماری بسیار مغذی است. رزماری حاوی آنتی اکسیدان‌ها و ترکیبات فنلی مانند دیترپن، کارنوزول و اسید رزمارینیک است.
رزماری دارای خواص ضد التهابی است. این گیاه حاوی کارنوزول، آنتی اکسیدان با خواص ضد التهابی قوی است. مصرف انواع کارنوزول‌ها می‌تواند به جلوگیری از بیماری‌هایی مانند سرطان و بیماری‌های قلبی کمک کند.
کاهش فوری استرس با گیاهی آرامبخش و فوق العاده خوشبو
این گیاه باعث رشد عصب می شود، کارنوزول همچنین رشد و بهبود عصب را تحریک می‌کند بنابراین، بی‌ربط نیست که موجب بهبود حافظه و قدرت مغز می‌شود.
رزماری برای کیسه صفرا عالی است. خاصیت سم‌زدایی این گیاه شناخته شده است. رزماری به حفظ و بهبود عملکرد کیسه صفرا کمک می‌کند. همچنین استفاده از آن در جلوگیری از اختلالاتی مانند سندرم روده تحریک‌پذیر بسیار موثر است.
رزماری سطح کورتیزول را کاهش می‌دهد. هنگامی که رزماری در آروماتراپی استفاده می‌شود، به کاهش کورتیزول کمک می‌کند. به همین دلیل این گیاه به عنوان “هورمون استرس” نیز شناخته شده است. رزماری علاوه بر ایجاد آرامش، با کاهش استرس اکسیداتیو در بدن، باعث کاهش آسیب سلولی و خطر ابتلا به بیماری‌های مرتبط با اکسیداسیون می‌شود.

 

از مصرف مواد غذایی مانده پرهیز کنید

افراد خودسرانه و بدون آگاهی از عوارض برخی مواد غذایی از آنها استفاده می‌کنند؛ برای اینکه بدنی سالم داشته باشیم و بتوانیم سیستم ایمنی بدن را تقویت کنیم باید تغییراتی در رژیم غذایی خود به وجود آوریم، همچنین از مصرف برخی مواد دوری کنیم تا به بیماری‌های مختلف مبتلا نشویم، مواد غذایی چون سیب زمینی سبز، برنج مانده، تزئینات روی کیک، جگر چرب، نمک، ذرت بو داده در مایکروویو، بادام تلخ، روغن پالم، خوراکی‌هایی با رنگ مصنوعی در سلامت فرد بسیار تاثیر می‌گذارد لذا باید از آن دوری کنید.

خوراکی‌های مرگ آور/چرا نباید به چشمان دست زذ/خواص پنیری که از دل کوه بیرون می‌آید/ چگونه می‌توان روده را پاکسازی کرد؟

عوارض مالش چشم چیست؟

برخی افراد زمانی که در چشم خود احساس سوزش دارند، چشمانشان را با دست می‌مالند، یا حتی زمانی که حس می‌کنند غباری روی آن نشسته با دستان خود سعی دارند آن غبار را خارج کنند غافل از اینکه این کار مضرات بسیاری برای سلامت چشمانشان دارد؛  مالش چشم باعث ابتلا به بیماری به نام کراتوکونوس می‌شود، ضعیف شدن تدریجی و نازک شدن قرنیه از عواقب مالش چشم است که باعث نابینایی می‌شود و نمی‌توان توسط لنز، عینک یا عمل آن را اصلاح کرد.

خوراکی‌های مرگ آور/چرا نباید به چشمان دست زذ/خواص پنیری که از دل کوه بیرون می‌آید/ چگونه می‌توان روده را پاکسازی کرد؟

 خواص پنیر بز

اصولا افراد برای صبحانه خود نان و پنیر را انتخاب می‌کنند چرا که ماده غذایی مفیدی است، اما انتخاب نوع پنیر نیز اهمیت ویژه‌ای دارد و می‌توان با این انتخاب سلامت بدن را افزایش داد لذا توصیه می‌شود صبحانه پنیر بز مصرف کنید چرا که  باعث هضم آسان، حفاظت از روده‌ها، سلامت استخوان، عضله سازی بیشتر در بدن می‌شود، همچنین این پنیر معدن ویتامین‌های لازم در بدن است و می‌تواند کمبودهای ویتامینی را جبران کند، علاوه بر این عامل پیشگیری از ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها به شمار می‌رود.

خوراکی‌های مرگ آور/چرا نباید به چشمان دست زذ/خواص پنیری که از دل کوه بیرون می‌آید/ چگونه می‌توان روده را پاکسازی کرد؟

 چگونه روده را پاکسازی کنیم؟

روده بزرگ، کار انگل زدایی و دفع مواد جامد از بدن را انجام می‌دهد اما هنگامی که این مواد به طور کامل از بین نرود و در بدن انباشته شوند مشکلاتی به وجود خواهند آورد؛ خوردن تخم کتان در سه هفته متوالی، روده‌ها را از مواد جامد، مخاط و انگل پاکسازی می‌کند.

انجام این روش به شما کمک می‌کند تا وزن خود را کاهش دهید و به سرعت چربی بسوزانید، تخم کتان به راحتی سموم بدن را از بین می‌برد، باعث کاهش کلسترول و کاهش چربی و قند موجود در جریان خون می‌شود.

خوراکی‌های مرگ آور/چرا نباید به چشمان دست زذ/خواص پنیری که از دل کوه بیرون می‌آید/ چگونه می‌توان روده را پاکسازی کرد؟

فواید حلیم

برخی خانواده‌ها حلیم را به عنوان وعده غذایی در طول روز استفاده می‌کنند و از خوردن این ماده خوشمزه لذت می‌برند؛ خوب است بدانیم این مواد غذایی باعث برطرف کردن سریع افت قندخون ناشی از گرسنگی طولانی مدت می‌شود؛ چرا که این غذا از نشاسته تشکیل شده و برای بدن مفید است، همچنین خاصیت سیرکنندگی (به دلیل گندم موجود در آن) دارد، علاوه بر این باعث بهبود عملکرد دستگاه گوارش و جذب مقدار زیادی آب ( فیبر موجود در سبوس گندم) می‌شود.

خوراکی‌های مرگ آور/چرا نباید به چشمان دست زذ/خواص پنیری که از دل کوه بیرون می‌آید/ چگونه می‌توان روده را پاکسازی کرد؟

انتهای پیام/

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*