معاون امداد کشور در بیرجند اعلام کرد: مشارکت ۲ هزار میلیاردی مردم در محرومیت‌زدایی نرم افزار ملی جمع آوری الکترونیکی کمک های مردمی امسال راه اندازی می شود

مردم سال گذشته ۲ هزار و ۱۳۰ میلیارد تومان برای محرومیت زدایی کمک کرده اند . معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: سال گذشته در مجموع مبلغ ۲ هزار و ۱۳۰ میلیارد تومان مردم و خیران در بحث محرومیت‌زدایی مشارکت داشتند و تمام وجوهات در کمک به محرومان هزینه‌ شده است. علی‌محمد ذوالفقاری در نشست خبری اش در بیرجند گفت: یکی از وظایف ذاتی کمیته امداد در کشور رسیدگی به محرومان و محرومیت‌زدایی است و کمیته امداد از انفاق مردم به عنوان یک منبع خیر برای مأموریت‌هایی که در حوزه محرومیت‌زدایی دارد، استفاده می‌کند. وی گفت: همچنین یکی از وظایف معاونت توسعه مشارکت‌های مردمی این است که کمک‌ها را در مسیر محرومیت‌زدایی استفاده کند و فرهنگ خیر را در جامعه گسترش دهد و با سایر دستگاه‌های اجرایی همکاری داشته باشد. معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد، مردمی‌سازی فرآیند محرومیت‌زدایی از محیط زندگی نیازمندان را یکی از برنامه‌های کمیته امداد در کشور دانست و افزود: در حال حاضر ۵/۷میلیون مشترک صدقات و ۸۰۰ هزار نفر مشترک در بحث طرح اکرام و محسنین در کشور وجود دارد. او با بیان اینکه این کمیته پیگیر است تا با استفاده از نرم افزارهای موجود نسبت به جمع آوری کمک های مردمی به صورت الکترونیکی اقدام کند، از راه اندازی نرم افزاری متناسب با نیازهای کمیته امداد و نوع درخواست خیرین برای جمع آوری کمک های مردمی به صورت الکترونیکی از نیمه دوم امسال در سراسر کشور خبر داد.
مزایای جمع آوری الکترونیکی کمک های مردمی
ذوالفقاری از کوتاه شدن زمان دسترسی به کمک خیرین، کاهش حجم کار جمع آوری کمک ها، مشخص شدن نوع نیت خیرین، امنیت بالا و توسعه مشترکین از خانواده محوری به فرد محوری به لحاظ فراهم بودن زمینه نشستن نرم افزارها در بستر اینترنت و تلفن همراه به عنوان مزایای راه اندازی نرم افزار جمع آوری الکترونیکی کمک های خیرین توسط کمیته امداد نام برد. به گفته وی در حوزه صدقات نزدیک به ۵/۷ میلیون نفر مشترک و در طرح اکرام و محسنین حدود ۸۰۰ هزار نفر حامی با کمیته امداد همکاری و همراهی دارند. ضمن اینکه در حوزه زکات ، در مناسبت ها و جشن ها و اعیاد خاص از جمله اعیاد فطر و قربان نیز تعدادی از افراد به عنوان خیر با کمیته امداد تعامل دارند. وی تصریح کرد: سال گذشته میزان مشارکت خیرین در راستای محرومیت زدایی با کمیته امداد ۱۳۰ میلیارد تومان بوده که به طور تمام و کمال در اختیار محرومان قرار گرفته و به مصرف آنان رسید.
مشارکت بخش های مختلف اقتصادی
ذوالفقاری از نیاز مسکن، نیاز اشتغال، نیاز به جهیزیه، نیاز آموزشی و تحصیلی، نیاز در حوزه سلامت و روان و نیاز معیشت به عنوان ۶ نیاز پایه نیازمندان تحت پوشش کمیته امداد نام برد و با بیان اینکه فعالان، دست اندرکاران و تولیدکنندگان بخش های مرتبط با این نیازها می توانند در این راستا با کمیته امداد همکاری کنند، اظهار کرد: کمیته امداد پیگیر برقراری ارتباط داوطلبانه، انسان دوستانه و در مسیر مشارکت اجتماعی با فعالان حوزه اقتصاد شامل شرکتها، صنایع و واحدهای تولیدی و پیوستن این بخش ها به عنوان حامیان حقوقی است و امروز واحدهای تولیدی که کمک به فقرا و محرومین را در برند خود ثبت کرده اند در عملکردشان نیز موفق تر هستند.
تعامل با خیریه ها در برنامه کمیته امداد
وی با بیان اینکه مسکن، ازدواج، اشتغال، جهیزیه، آموزش و سلامت شش نیاز در میان محرومان و نیازمندان است، ادامه داد: باید برای هر کدام از این نیازها، طیفی از خیران و یاری‌گران امداد را داشته باشیم و وقتی که حرف از مسکن، اشتغال و جهیزیه زده می‌شود یعنی باید تمام صنعت ساختمان،‌ کارآفرینان و صاحبان سرمایه و توزیع‌کنندگان لوازم خانگی به کمیته امداد کمک کنند.
ذوالفقاری اظهار کرد: بخش عمده‌ای از خیران در کشور حقیقی هستند لذا کمیته امداد درصدد است تا شرکت‌ها، صنایع و واحدهای تولیدی نیز به عنوان حامیان حقوقی به امداد بپیوندند. معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: کمیته امداد در سال جاری مبلغ ۳۶ میلیارد تومان برای تعامل با خیریه‌ها ویژه مددجویان مشترک اختصاص داده است، این همکاری مشترک هم سبب خدمات‌رسانی بیشتر به محرومان و رفع نیاز محرومان می‌شود و هم خدمات خیریه‌ها به مناطق محروم می‌رسد.
او تأکید کرد : کمک‌ها و نذورات در کشور هدفمند شود چرا که هدفمند بودن کمک‌ها می‌تواند در کاهش فقر خانواده‌ها تأثیر داشته باشد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*