فرماندار بیرجند: اشتغالزایی از برنامه بازماند خراسان جنوبی در جذب طرح های اشتغال پایدار روستایی و عشایری سوم کشور است

۱۵درصد تعهد اشتغال امسال استان باید تا امروز عملی می شد که هنوز محقق نشده است.
فرماندار بیرجند گفت: باید تاکنون۱۵ درصد تعهد اشتغال امسال استان عملی می شد که متأسفانه هنوز محقق نشده است پارسال هم تا مهر ماه به  ۳۰ درصد تعهد اشتغال بیرجند  رسیده بودیم ولی تا بهمن ماه با تلاش زیاد ۱۰۰ درصد این تعهد عملی شد. علی ناصری در کمیته اشتغال شهرستان بیرجند، افزود: پارسال با تسهیلات پرداخت شده ، برابر ۲۹ میلیارد تومان بیش از سه هزار و ۲۰۰ نفر اشتغال ایجاد شده است. سال گذشته ۱۱۷ درصد تعهد سهمیه اشتغال شهرستان محقق شد. او تأکید کرد: موضوع شعار سال که حمایت از کالای ملی است باید به عنوان یک سرلوحه مدنظر مدیران در همه بخش ها قرار گیرد و همه مدیران باید نسبت به اهمیت موضوع اشتغال و کمک به تولید کالای ایرانی تلاش داشته باشند.
تعهد ۱۰ هزار و ۴۵۲ شغل برای ۹۷
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی هم گفت: تاکنون ۴۷۹ طرح اشتغال در استان با ۳۲۴ میلیارد تومان به بانک های عامل معرفی شده است. عباس رکنی افزود: ۱۰ هزار و ۴۵۲ نفر تعهد اشتغال در سطح استان داریم و تاکنون چهار هزار و ۲۳۰ نفر با مبلغ یک هزار و ۳۲۰ میلیارد تومان در سامانه کارا برای طرح اشتغال ثبت نام کرده اند. او با اشاره به اینکه تاکنون ۴۸ نفر از کارورزها در کارگاه ها مشغول به کار شده اند، گفت: چهار هزار و ۸۷۰ نفر برای طرح کارورزی ثبت نام کرده اند.به گفته او خراسان جنوبی در سطح کشور از نظر جذب طرح های اشتغال پایدار روستایی و عشایری رتبه سوم را دارد و مبلغ قابل توجهی برای کمیته امداد، بهزیستی و بنیاد شهید به بیکاران و متقاضیان طرح های اشتغال این سه نهاد تعلق گرفته است که در آینده اعلام خواهد شد. رکنی با اشاره به اینکه تاکنون ۱۲میلیارد و ۱۰۳ میلیون تومان در قالب طرح اشتغال توسط بانک های عامل پرداخت شده است، گفت: ۱۸ میلیارد تومان از طرح ها نیز در داخل بانک ها قرارداد منعقد شده و در حال اجرا است.
۱۰۲ فرصت شغلی برای بیرجند
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان بیرجند گفت: امسال  تاکنون برای ۱۰۲ نفر شغل ایجاد شده است. مهدی راستگو افزود: براساس مصوبات کارگروه استان سهمیه اشتغال تعهدی سال ۹۷ شهرستان بیرجند دو هزار و ۱۶۲ نفر بوده که بین ۱۹ دستگاه اجرایی تقسیم شده است.
وی با بیان اینکه تاکنون برای ۱۰۲ نفر شغل ایجاد شده است، افزود: از مجموع اشتغال های ایجاد شده ۱۵ نفر مربوط به بخش ساختمان توسط اداره کل راه و شهرسازی در سامانه ثبت شده است.او با اشاره به اینکه دستگاه های اجرایی باید در راستای تحقق سهمیه اشتغال شهرستان بیرجند تمام توان خود را به کار گیرند، گفت: طی سال گذشته ۲۲ مجوز مشاغل خانگی نیز در شهرستان بیرجند صادر شده است. وی ادامه داد: از مجموع پروانه های مجوز خانگی دو فقره طرح های پشتیبان و ۲۰ فقره طرح های مستقل بوده است.
۸/۲۸ میلیارد تسهیلات مشاغل خانگی
راستگو با بیان اینکه اعتبار مشاغل خانگی در سال گذشته ۲۸ میلیارد و ۸۵۰ میلیون ریال بوده است، عنوان کرد: از مجموع اعتبار مشاغل خانگی ۲۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال برای طرح های پشتیبان و شش میلیارد و ۵۰ میلیون ریال برای طرح های مستقل بوده است به علاوه ۳۳۸ نفر با مبلغ ۳۴میلیارد و ۴۶۰ میلیون ریال به بانک ها معرفی شده و ۲۵ میلیارد و ۷۳۰ میلیون ریال به ۲۵۴نفر پرداخت شده است.
او تأکید کرد: دستگاه های اجرایی باید ظرف یک هفته با متقاضیان دریافت تسهیلات تماس و در صورتی که تسهیلات را نمی خواهند افراد جدیدتری را معرفی کنند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*