تغذیه مصنوعی ۲۵۰۰درخت «بلده»

برتری حفاظت محیط زیست استان در کشور
اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی در ارزیابی عملکرد نوروز ۱۳۹۷ رتبه برتر کشور را کسب کرد. آرامنش مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گفت: براساس ارزیابی عملکرد ستادهای اجرایی خدمات سفر، حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی از سوی سازمان حفاظت محیط زیست کشور به عنوان استان برتر در کشور در زمینه اقدامات و عمکلرد این اداره کل در نوروز ۹۷ برگزیده شد.
تغذیه مصنوعی ۲۵۰۰درخت «بلده»
برنامه تغذیه مصنوعی درختان مسیر شاهجوی بلده از ابتدای خرداد امسال اجرا شد. مدیر پایگاه میراث جهانی قنوات بلده فردوس گفت: این برنامه با هدف تقویت درختان و ایجاد مقاومت نسبی به آفات و بیماری ها و هم چنین تولید سطح سبز مطلوب و جلوگیری از خزان زودرس و نیز افزایش طول عمر درختان، آغاز شده است. اقدس کرم پور، افزود: درختان قدیمی مسیر شاهجوی بلده، سالهاست که در کنار آب روان رشد کرده اند. در گذشته دور افزودن دستی خاک سطح الارضی که خواص زراعی مطلوبی داشت به آب با هدف گل آلود کردن آن (تیره کردن آب) موجب رساندن مواد غذایی مورد نیاز درخت و رشد مطلوب آن می شد، اما در سالهای اخیر به دلیل واردشدن تکنولوژی به کار تیره گری و ماشینی شدن بخش اصلی کار و استفاده از خاکهای زیرین ـ که در رده خاکهای فقیر می باشد ـ در تیره گری، گل آلود کردن آب نه تنها سودی به حال درختان نداشته بلکه همدستی این خاک و آفات و بیماری ها و خشکسالی های مکرر، درختان چند صد ساله را در معرض خطر نابودی قرار داده است. لذا با هدف تقویت درختان و ایجاد مقاومت نسبی به آفات و بیماری ها و هم چنین تولید سطح سبز مطلوب و جلوگیری از خزان زودرس و نیز افزایش طول عمر درختان، برنامه تغذیه مصنوعی در ختان مسیر شاهجوی بلده از ابتدای خرداد امسال آغاز شده است.
۵۰ قلم داروی دامی معدوم شد
رئیس اداره تشخیص و درمان دامپزشکی خراسان جنوبی از معدوم سازی بیش از ۵۰ قلم داروی دامی تاریخ گذشته طی سال جاری خبر داد.، دکتر فاطمه صباغ زاده اظهار داشت: طی بازدیدهای مستمر کارشناسان و بازرسان اداره کل و شبکه های دامپزشکی استان از زنجیره مجاز توزیع دارو تا داروخانه های مجاز دامپزشکی بیش از ۵۰ قلم داروی تاریخ منقضی و غیر مجاز از داروهای دام و طیور از جمله آنتی بیوتیک ها، هورمون های دامی، ویتامین ها و مکمل ها کشف و با حضور نمایندگان مراجع ذیصلاح همچون سازمان بازرسی، شهرداری، اداره امور اقتصاد و دارایی، محیط زیست و… طبق ضوابط بهداشتی معدوم شد. وی ادامه داد: کارشناسان دارو و درمان اداره کل و شبکه های دامپزشکی استان در طول سال از تمامی داروخانه های دامپزشکی استان بازدید بعمل آورده و این اماکن مورد ارزیابی قرار می گیرند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*