امام جمعه موقت بیرجند عنوان کرد: سازش، تصمیم اشتباه توافق هسته ای

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به جسارت های اخیر آمریکا در ارتباط با ایران گفت: تعامل سازنده و مذاکره برد – برد گزینه ای اشتباه برای توافق هسته ای بود که موجب جسارت بیشتر آمریکا شد.حجت الاسلام محمد مختاری در خطبه های نماز جمعه بیرجند در مصلای المهدی (عج ) با اشاره به اینکه در مساله هسته ای فقط ۲ گزینه مقاومت و سازش پیش رو بود، افزود: آحاد ملت ایران گزینه مقاومت را انتخاب کردند.
وی تصریح کرد: این درحالی است که برخی از ساده اندیشان گمان کردند گزینه سومی هم هست و گزینه تعامل سازنده و مذاکره برد – برد را در توافق با آمریکا انتخاب کردند که تصمیمی اشتباه بود.امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به خطاهای انجام گرفته در ارتباط با موضوع برجام اظهار کرد: بعضی از مردم و مسئولان در دهه اخیر دچار خطاهای جدی شدند و توبه این است که خطا تکرار نشود.
وی ادامه داد: خطایی که بخشی از جامعه و مسئولان مرتکب شدند این است که فکر می کردند در مقابل آمریکا سه گزینه داریم در حالی که ۲ گزینه بیشتر پیش رو نبود.
حجت الاسلام مختاری گزینه اول را استقامت دانست و افزود: رمز پیروزی پیامبر اسلام (ص) در مقابل کفار نیز همین استقامت و ایستادگی بود.
وی یادآور شد: اگر انقلاب اسلامی در برابر نفوذ منطقه ای دشمن ۴۰ سال دوام آورده و در بخش های مختلف سرفراز هستیم به خاطر ایستادگی ملت بوده است و اگر می خواستیم به التماس بیفتیم چهار ماه هم دوام نداشتیم.
خطیب جمعه بیرجند با بیان اینکه گزینه دوم سازش، تسلیم و ذلت است، افزود: این گزینه با غیرت دینی و ملی در تضاد است و ما اجازه تسلیم شدن نمی دهیم.
وی با بیان اینکه سه کشور اروپایی نیز همانند آمریکا هستند، افزود: اما خطر این است که برای حفظ برجام نسبت به اروپایی ها نیز در دام چنین گزینه ای بیفتیم .
حجت الاسلام مختاری تأکید کرد: ملت هرگز تحقیر در برابر اروپا را تحمل نخواهد کرد و باید مراقب تله های دیگر دشمنان باشیم.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*