افتتاح مرکز آموزش خلبانی بیرجندبه مناسبت گرامیداشت آزاد سازی خرمشهر آشیانه پروازهای سبک باز شد

روز گذشته با حضور معاون عمرانی استاندار، مدیرکل فرودگاه بین المللی بیرجند ،اعضای شورای شهر ، شهرداری بیرجند و تعدادی از مسئولان استانی ساب بیس پروازی آشیانه پرواز توس افتتاح شد.
در این مراسم مدیرکل فرودگاه بین المللی خراسان جنوبی با اشاره به این که این استان نیاز به توسعه پایدار دارد، گفت: بعد مسافت و راه های حمل و نقل یکی از ارکان اساسی توسعه است که در این بین می توان گفت حمل و نقل هوایی حرف اول را در توسعه پایدار می زند.
سلامی افزود: برای توسعه حمل و نقل هوایی، زیرساخت لازم است .خوشبختانه در سال های اخیر این مهم در فرودگاه بیرجند به دست آمده و در حال پیشرفت بیشتر است.
وی وجود آموزشگاه هوایی را یکی از مولفه های مهم برای توسعه فرودگاه و همچنین زمینه ساز اشتغالزایی بومی در استان عنوان کرد و گفت: این آموزشگاه از ۲ سال قبل با ورود سرمایه گذار بخش خصوصی در فرودگاه بیرجند آغاز به کار کرد و امروز با پرورش هنرآموزانی که به مرحله آموزش های عملی پرواز رسیده اند توانسته توانایی نیروهای بومی استان را در بحث های پروازی افزایش دهد.
وی رشته هایی مانند خلبانی، دیس پچر، آتش نشان پرواز و . . . را ار جمله آموزش های این آموزشگاه عنوان کرد که امروز تنها در تهران و مشهد ارائه می شود اما اکنون با فارغ التحصیلی این افراد ما می توانیم از نیروهای بومی با این تخصص ها در مرکز استان استفاده کنیم.وی ابراز امیدواری کرد با افتتاح کامل این طرح ها در فرودگاه بیرجند بتوان همه بخش های فرودگاهی را به شکل کامل از خلبانی تا تعمیرات و . . . داشته باشیم.که باعث ارتقای خدمات به مردم و ارتقای هوانوردی می شود.
مدیرعامل شرکت آشیانه توس نیز در این مراسم با اشاره به این زیرساخت عالی در فرودگاه بیرجند گفت: اکنون شرایطی مهیاست که می توان پرواز های توریستی و تفریحی در استان داشته باشیم
مهندس طاهری از دانشگاه پرواز در این فرودگاه به عنوان کمک کننده قوی در تجمیع آموزش های این آموزشگاه خبر داد که مسئولان استان باید به شکل ویژه ای به آن توجه کنند.
قول مساعد معاون استاندار
معاون عمرانی استاندار خراسان جنوبی نیز در این آیین با اشاره به آشنایی قبلی که با شرکت آشیانه پرواز توس در سال ۸۰ داشته است با تقدیر از عملکرد خستگی ناپذیر این شرکت گفت: این شرکت نهایت تلاشش را کرده است تا جذب نیروی متخصص و بومی در استان و همچنین ارتقا و پرباری صنعت هوایی کشور را ایجاد کند که امروز نتایج آن را در نقاط مختلف کشور شاهدیم.
مهندس علوی افزود: در مقابل تلاش این چنینی سهم ما مسئولان حمایت از آنهاست. در این جا قول می دهم به سهم خودم تمام همت و تلاشم را خواهم کرد که این دوستان بتوانند فعالیت خود را انجام دهند.
او گفت: از دکتر سلامی نیز تشکر می کنم که زیرساخت های خوبی را فراهم کرد آنچه امروز شاهدیم نتیجه کار نیروهای فرودگاه بیرجند است،
زیرساخت های مناسب در فرودگاه بیرجند
در ادامه این مراسم مهندس طاهری مدیرعامل شرکت آشیانه پرواز توس و معاون عمرانی استاندار ساب بیس پروازی فرودگاه بیرجند را افتتاح کردند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*