اخبار کوتاه استان/سرما ۳۳۰ میلیارد تومان به کشاورزی استان خسارت زد

اجرای چند پروژه عمرانی در شهرداری منطقه دو بیرجند
سرپرست شهرداری منطقه دو شهرداری بیرجند از اجرای پروژه های عمرانی در این منطقه خبر داد و اظهار داشت: اجرای زیباسازی و جدول کشی میدان امام جعفر صادق(ع) (میدان اول سجادشهر) به متراژ ۹۰متر طول در حال انجام می باشد. مهندس حدیدی ادامه داد: در راستای انجام پروژه های عمرانی، اجرای زیباسازی و جدول کشی میدان ولایت (میدان دوم سجاد شهر) به متراژ ۹۵ متر طول و میدان سیدالشهدا(ع) (میدان سوم سجاد شهر) به متراژ ۹۰ متر طول نیز در حال انجام می باشد. وی همچنین از اجرای زیباسازی و جدول کشی بلوار خلیل طهماسبی به متراژ ۹۰۰ متر طول و اجرای زیباسازی و جدول کشی بلوار زکریای رازی به متراژ ۹۴۰ متر طول خبر داد و گفت: همچنین طرح آب نمای بلوار آیت ا… غفاری از سمت میدان دانشگاه در حال انجام می باشد.

اجرای ٣ مجلس تعزیه حضرت علی(ع) در بیرجند
معاون امور هنری و سینمایی فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از اجرای تعزیه خوانی شهادت حضرت علی(علیه السلام) به همت گروه تعزیه‌خوان «عاشقان اهل بیت(ع)» در مرکز استان خبر داد. سید علی زمزم عنوان کرد: این مراسم ها در راستای برنامه های ماه مبارک رمضان این اداره کل در شب ١۵ ماه مبارک رمضان در پارک آزادگان، ١۶ رمضان در پارک شعبانیه و ١٧ رمضان در محل پارک شعبانیه ساعت ٢١ برگزار خواهد شد.وی تصریح کرد: متن تعزیه خوانی از متون قدیمی انتخاب شده است که با شرکت بیش از ١۵ نفر به مدت ١٢٠ دقیقه اجرا می شود.

سرما ۳۳۰ میلیارد تومان به کشاورزی استان خسارت زد
رئیس اداره مخاطرات و مدیریت بحران سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: سرمازدگی در ۲ سال گذشته ۳۳۰ میلیارد تومان به بخش کشاورزی استان خسارت زد. رضا یزدان مهر افزود: از این میزان با پیگیری های مکرر ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار به عنوان تسهیلات کم بهره از منابع مدیریت بحران تأمین و به استان اختصاص یافت. وی بیان کرد: آذرماه سال ۹۵ توده سرمایی شدید از غرب کشور وارد خراسان جنوبی شد که خسارات زیادی به بخش کشاورزی وارد کرد.وی گفت: سرمازدگی اکثر شهرستان های استان را در بر گرفت اما سرایان، فردوس و بشرویه بیشترین میزان خسارت را به خود اختصاص دادند.

اعتبارات امسال سرایان کاهش یافت
سرپرست فرمانداری سرایان گفت: اعتبارات سال ۹۷ این شهرستان نسبت به سال گذشته ۲۵ درصد کاهش یافته است که این امر به معنای کم شدن فعالیت در انجام پروژه ها نیست. ابراهیم رسولی مقدم در گفت و گو با ایرنا افزود: امسال اعتبارات کلی که برای این شهرستان تصویب شده رقمی معادل ۱۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان است. وی ادامه داد: از این رقم ۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان از محل سه درصد حاصل از صادرات نفت به شهرستان می رسد و ۱۱ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان نیز از قانون استفاده متوازن از امکانات کشور سهم شهرستان است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*