اخبار علمی

رژیم غذایی مدیترانه ای

به گفته محققان، رژیم غذایی گیاهی می تواند برای افراد مبتلا به دیابت مفید باشد چراکه موجب بهبود کنترل گلوکز، کلسترول و کاهش وزن در این گروه از بیماران می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، به گفته محققان موسسه تحقیقات بالینی در واشنگتن دی سی، از آنجایی که رژیم غذایی گیاهی دارای مقدار کم چربی اشباع شده، سرشار از فیتوشیمیایی ها، مقادیر بالا فیبر و عمدتا مملو از میوه و سبزیجات با میزان کم گلوکز است، هم در کنترل گلوکز موثر بوده و هم برای سلامت قلب و عروق مفید هستند.

«حنا کاهلئووا»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «ارتباط بین دیابت و بیماری قلبی-عروقی بسیار قوی است. ۶۰ تا ۷۰ درصد افراد مبتلا به دیابت نوع۲ به دلیل بیماری قلبی می میرند.»

وی در ادامه تاکید می کند: «این مطالعه نشان می دهد که توصیه به مصرف رژیم غذایی گیاهی هم می تواند موجب کاهش ریسک مشکلات قلبی شود و هم موجب بهبود دیابت نوع۲ می شود.»

به گفته محققان، افراد مبتلا به دیابت نوع۲ در مقایسه با افراد فاقد این بیماری، دو تا چهار برابر بیشتر در معرض مرگ ناشی از بیماری قلبی-عروقی هستند.

گیاهانی که خوابی راحت و آسوده را برای شما به ارمغان می‌آورند

رایحه‌های خوشبو به از بین بردن تنش‌ها، اضطراب‌ها و داشتن خوابی عمیق و راحت کمک شایانی می‌کنند.

افراد با استفاده از عصاره گیاهانی مانند بابونه و کُندُر می‌توانند خوابی عمیق و راحت داشته باشند؛ بوییدن رایحه بابونه موجب می‌شود که افراد بهتر بتوانند مشکلات زندگی خود را حل کنند؛ عصاره گیاه کُندُر هم خاصیت آرام‌بخشی دارد؛ این رایحه سبب می‌شود که ما عمیق‌تر نفس بکشیم و از نگرانی‌ها و اضطراب‌های روزمره رها شویم؛ رنگ بنفش ملایم عصاره گیاه کُندُر بر ضمیر ناخودآگاه ما اثر می‌گذارد و روح و روان ما را بیدارتر می‌کند.

چه ورزش‌هایی برای مبتلایان به ام اس مناسب است؟ / موثرترین نسخه‌های گیاهی برای داشتن خوابی راحت/ مواد غذایی که بیماران کلیوی باید دور آنها را خط بکشند/ قوی‌ترین شیرپاک‌کن‌های خانگی برای پاکسازی پوست

قوی‌ترین سلاح‌های گیاهی برای مبارزه با کبد چرب

کبد چرب یکی از رایج‌ترین مشکلات گوارشی در افراد است؛ مصرف غذا‌های چرب و فرآوری شده از جمله عوامل موثر در ابتلا به این عارضه هستند؛ کبد چرب در بین افراد کم‌تحرک و چاق در مقایسه با سایر اشخاص شیوع بیشتری دارد.

نوشیدن چای سبز یا استفاده از عصاره این گیاه از تجمع و رسوب چربی‌ها در اطراف کبد پیشگیری می‌کند؛ افرادی که مستعد ابتلا به کبد چرب هستند مانند اشخاص چاق و کم‌تحرک می‌توانند با مصرف چای سبز از ابتلا به این عارضه مصون بمانند البته این افراد باید علاوه بر استفاده از این گیاه، سبزیجات و میوه‌ها را هم در برنامه غذایی روزانه خود بگنجانند؛ درمانگران چینی معتقد هستند که نوشیدن مستمر چای سبز از ابتلای افراد به سرطان کبد جلوگیری می‌کند.

گیاه خار مریم هم نقش موثری در درمان کبد چرب دارد؛ این گیاه حاوی ترکیبی به نام «سیلیمارین» است؛ سیلیمارین تاثیر چشمگیری در کاهش میزان جذب چربی به ویژه چربی بد (LDL)، تری‌گلیسرید و کلسترول دارد.

قوی‌ترین شیرپاک‌کن‌های خانگی برای پاکسازی پوست

شیر پاک‌کن‌ها ترکیباتی هستند که آلودگی‌ها و باقیمانده محصولات آرایشی را از روی پوست پاک و پوست را به طور کامل پاکسازی می‌کنند.

شیر پاک‌کن‌های روغن نارگیل و سرکه سیب از جمله شیرپاک‌کن‌های خانگی هستند که افراد می‌توانند به راحتی آن‌ها را در منازل تهیه کنند؛ برای پاکسازی پوست با استفاده از روغن نارگیل باید مقدار کمی از آن را روی صورت بزنید و پوستتان را با آن ماساژ دهید؛ پس از ۳۰ ثانیه، یک حوله گرم را روی صورت خود بگذارید تا منافذ پوستتان باز شود؛ سپس ۱۵ تا ۳۰ ثانیه صبر و در انتها روغن را با یک دستمال کاغذی پاک کنید.

برای استفاده از سرکه سیب، آن را نسبت ۵۰ به ۵۰ با آب مخلوط سپس پنبه‌ای را به این محلول آغشته کنید و آن را روی پوست صورت خود بزنید.

چه ورزش‌هایی برای مبتلایان به ام اس مناسب است؟ / موثرترین نسخه‌های گیاهی برای داشتن خوابی راحت/ مواد غذایی که بیماران کلیوی باید دور آن‌ها را خط بکشند/ قوی‌ترین شیرپاک‌کن‌های خانگی برای پاکسازی پوست

لوبیاسویا را وارد برنامه غذایی‌تان کنید

سویا برای تناسب اندام و سلامت قلب

سویا یا دانه‌های سویا سرشار از پروتئین، چربی‌های سالم، مواد معدنی و فیبر هستند. همه‌ی این مواد مغذی و کلسترولی که اصلاً وجود ندارد باعث شده سویا، غذایی کامل در یک رژیم غذایی سالم باشد.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
زمان تقریبی مطالعه : ۲ دقیقه
سویا

سویا یکی از بقولات است و از دیگر اعضای این خانواده می‌تواند نخودفرنگی و عدس را نام برد. سویا دارای پروتئین‌های سالم، فیبر و چربی‌ها بوده و غنی از مواد مغذی است. ضمناً سویا هیچ کلسترولی ندارد و برای همین غذایی کاملاً سالم برای حفظ تناسب اندام و کاهش خطر بیماری‌های قلبی است.

پروتئین

سویا یک پروتئین باکیفیت است که می‌تواند انتخاب بسیار خوبی برای همه‌ی کسانی باشد که می‌خواهند پروتئین بیشتری وارد رژیم غذایی خود کنند، مخصوصاً گیاهخواران. پروتئین سویا می‌تواند مقداری از پروتئین غذاهای پروتئین‌دار معروفی چون گوشت قرمز و مرغ را به شما برساند. حدود ۱۷۵ میلی‌گرم سویای پخته شده می‌تواند به‌اندازه‌ی ۱۲۵ میلی‌گرم مرغ یا ماهی پخته شده پروتئین داشته باشد. سویا دارای مقدار مناسبی از مواد مغذی ضروری شامل اسیدهای آمینه است که برای تناسب اندام و قلب سالم به آن‌ها نیاز دارید.

سویا یک پروتئین باکیفیت است که می‌تواند انتخاب بسیار خوبی برای همه‌ی کسانی باشد که می‌خواهند پروتئین بیشتری وارد رژیم غذایی خود کنند، مخصوصاً گیاهخواران

چربی‌های سالم

سویا نسبت به سایر بقولات دارای چربی بیشتری است اما این چربی اساساً تک غیراشباع و چند غیراشباع همراه با امگا ۳ است که به آن‌ها چربی‌های سالم می‌گویند.
چیزی که باعث می‌شود سویا برای رژیم غذایی‌تان مناسب باشد این است که کلسترول ندارد، بنابراین می‌توانید با خیال راحت از آن استفاده کنید.

کلسیم و آهن

خانم‌ها باید سویا را بیشتر در رژیم غذایی خود بگنجانند زیرا آن‌ها به کلسیم و آهن بیشتری نیاز دارند. سویا یک منبع عالی از کلسیم و آهن است. حتماً می‌دانید که کلسیم باعث استخوان سازی و تقویت آن‌ها شده و آهن نیز برای انتقال اکسیژن به بافت‌ها و سلول‌های عضلانی مورد نیاز است. البته مصرف زیاد آن توصیه نمی‌شود زیرا دارای ترکیباتی است که مانع جذب آهن گیاهی می‌شود.

سویا؛ سالم و اقتصادی

سویا یکی از اقتصادی‌ترین غذاهای سالمی است که می‌توانید پیدا کنید. این بار که برای خرید به فروشگاه رفتید حتماً یک بسته سویا تهیه کرده و در طول هفته مصرف کنید. همچنین یادتان باشد وقتی که شروع می‌کنید به اصلاح رژیم غذایی به منظور سلامت بهتر و تناسب اندام بیشتر، مهم است که فعالیت بدنی را نیز وارد روتین خود کنید.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*