اخبار کوتاه استان/خسارت ۶۰ میلیاردی سیلاب به خراسان جنوبی

دمای استان تا ۶ درجه بیشتر می شود
دمای هوا از امروز تا اواسط هفته جاری روند افزایشی داشته و هوا گرمتر خواهد شد. رئیس گروه پیش بینی و صدور پیش آگاهی های جوی استان گفت:‌ دمای هوا از امروز تا اواسط هفته جاری به طور میانگین ۴ تا ۶ درجه افزایش می یابد. رضا برهانی با بیان اینکه امروز گاهی وزش تندباد همراه با گرد و خاک برای استان پیش بینی می شود، افزود: وزش تند باد برای مناطقی از استان همچون سربیشه، خوسف و سرایان از شدت بیشتری برخوردار خواهد بود. وی از احتمال کاهش دید افقی برای مناطق شرق استان هم خبر داد.
کمک ۵/۴ میلیاردی مردم استان به مراسم اربعین
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان‌جنوبی گفت: سال گذشته مردم خراسان‌جنوبی با وجود خشکسالی‌های فراوان و مشکلات بسیار، ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به مراسم اربعین کمک کردند. موسی جوینده با بیان اینکه خراسان‌جنوبی در عراق بسیار شناخته شده تر از ایران است، افزود: تنها از خراسان‌جنوبی ۸۵۰ نفر بصورت اعتقادی کار می‌کنند.
خسارت ۶۰ میلیاردی سیلاب به خراسان جنوبی
مدیر کل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی، گفت: طبق بررسی گروه های ارزیاب، سیلاب و تگرگ هفته گذشته ۶۰ میلیارد تومان به زیرساخت ها و بخش کشاورزی استان خسارت زد. سید ابوالحسن میرجلیلی افزود: از کل خسارت وارده ۲۳ میلیارد تومان مربوط به خسارت سیلاب ها بوده است، ۳۸ میلیارد تومان هم سر جمع خسارات مربوط به تگرگ است و بیشترین خسارت ها مربوط به محصولات سردرختی و باغی استان است.
صرفه جویی ۲۵ میلیون متر مکعب آب در فردوس
سید هادی رحیمی رئیس منابع آب فردوس از صرفه جویی ۲۵ میلیون متر مکعبی آب با نصب کنتورهای حجمی هوشمند بر روی چاه های کشاورزی این شهرستان خبر داد.
یگان های ویژه ناجا طرح رمضان الکریم اجرا می کنند
امروز خراسان جنوبی – حمیدی
طرح رمضان الکریم در ماه مبارک رمضان توسط یگان های ویژه ناجا در خراسان جنوبی با برپایی ایستگاه صلواتی و پذیرایی از مردم مومن و روزه دار در اماکن پر تردد شهر بعد از افطار و کمک رسانی مادی و معنوی به خانواده های نیازمند و سرکشی از بیماران صعب العلاج اجرا می شود و تا پایان این ماه ادامه دارد.
فعالیت ۲۲ خانه غیردولتی کودکان و نوجوانان در استان
معاون امور اجتماعی بهزیستی خراسان‌جنوبی گفت: در سال ۹۶ تعداد ۲۲ خانه کودکان و نوجوانان غیر دولتی در سطح استان فعالیت کردند. شهرام شیخانی افزود: این خانه‌های کودک و نوجوان، از ۲۸۵کودک و نوجوان در گروه‌های سنی مختلف سه تا ۱۸ سال نگهداری و مراقبت کرده‌اند. وی ادامه داد: ۱۹۴ کودک واجد شرایط در خانواده تحت حمایت قرار داشته و سازمان بهزیستی نظارت‌های لازم بر چگونگی زندگی آنان داشته است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*