معاون وزیر در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی: توسعه ورزش همگانی اولویت اصلی ما است

امروز خراسان جنوبی- سمیرا قاسمی
اولویت اصلی وزارت ورزش قرار دادن همه مردم زیر چتر ورزش است و در همین راستا باید ورزش همگانی توسعه یابد.
معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی وزارت ورزش و جوانان در آیین تکریم و معارفه مدیران کل قدیم و جدید ورزش و جوانان استان خراسان جنوبی گفت: ورزش تأثیر بسیار مهمی در ابعاد مختلف سلامت، اجتماعی، فرهنگی و ارتقای زندگی مردم دارد و حوزه ای نیست که فقط با بخشی از جامعه سر و کار داشته باشد بلکه همه مردم جامعه هدف ورزش محسوب می شوند. احمدی تاکید کرد: توسعه ورزش همگانی یکی از اولویت های وزارت ورزش و جوانان است و باید شرایط ورزش را برای همه مردم فراهم کنیم تا همه زیر چتر ورزش قرار گیرند که البته انجام این مهم نیازمند همکاری همه بخش ها می باشد. وی افزود: توسعه ورزش همگانی موجب ارتقای سلامت و افزایش نشاط بین مردم می شود و اگر به دنبال جامعه سالم و پیشرفت جامعه هستیم باید بتوانیم این شرایط را هرچه بهتر رقم بزنیم.
برنامه ریزی مدون برای خراسان جنوبی
این مقام عالی دولت عنوان کرد: خراسان جنوبی نسبت به دیگر استان ها شرایط خاصی دارد و پراکندگی جمعیت در این استان و فاصله مکان های شهری و روستایی و نیازهای خاص، یک برنامه ریزی دقیق و جامع را ایجاب می کند. احمدی افزود: باید موضوع ارائه خدمت در ورزش به مردم خراسان جنوبی با جدیت بیشتری دنبال شود و در بخش ورزش قهرمانی هم استعدادهای خوبی در این استان وجود دارد که برای پرورش و شکوفایی این استعدادها باید تلاش بیشتری انجام شود. وی گفت: قهرمانان ملی افتخارآفرین از استان خراسان جنوبی در سطح ورزش کشور داریم که باید تعداد این قهرمانان بیشتر شود.
توسعه ورزش بانوان
او خاطر نشان کرد: یکی از اولویت های ما در این دوره توجه خاص به توسعه ورزش بانوان است و باید بتوانیم فرصت های برابر را در ورزش برای بانوان فراهم کنیم. معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی وزارت ورزش و جوانان بیان کرد: هرجا فرصت حضور گسترده بانوان در ورزش کشور ایجاد شده آثار و نتایج بسیار ارزشمندی را به دنبال داشته است و روزهای گذشته شاهد افتخارآفرینی ورزشکاران بانو در سطح قاره آسیا بودیم که تیم فوتسال بانوان ایران بر سکوی قهرمانی آسیا قرار گرفت و همزمان تیم بانوان کاراته کشور در قاره آسیا قهرمان شد. به گفتۀ وی اقدامات خوبی در دولت تدبیر و امید در حوزه توسعه زیرساخت ها انجام شده است و به رغم محدودیت ها تلاش شد با اولویت بندی پروژه های ناتمام زیادی به بهره برداری برسد و از اینکه بخشی از این پروژه ها در خراسان جنوبی به سرانجام رسیده خوشحال هستیم. احمدی ادامه داد: امیدواریم با کمک دیگر دستگاه ها سایر پروژه های ناتمام ورزشی به پایان برسد.
فرصت به جوانان باعث تعالی کشور
معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی وزارت ورزش و جوانان به حوزه جوانان نیز اشاره کرد و گفت: کارهای خوبی در خراسان جنوبی انجام شده و باید توجه ویژه ای به این حوزه در استان داشته باشیم و فرصت را برای توسعه مشارکت جوانان فراهم کنیم. احمدی افزود: فعالیت سازمان های مردم نهاد در این استان مطلوب است اما باید به لحاظ کمی و کیفی ارتقا پیدا کند. وی بیان کرد: چهار سال گذشته ظرفیت فعالیت سمن ها و تشکل های مردم نهاد جوانان به بیش از ۲ هزار تشکل رسیده و امیدواریم در چهار سال آینده به ۶ هزار سمن برسد. به گفتۀ وی هرچه فرصت و فضای فعالیت را برای جوانان فراهم کنیم نفع آن متوجه کشور و جوانان و توسعه و تعالی خواهد بود و امیدواریم مدیرکل ورزش و جوانان استان، اهتمام بیشتری به توسعه امور جوانان در این استان داشته باشد.
باید در موقعیت قرار گرفت
سرپرست اسبق اداره کل ورزش و جوانان استان نیز در این جلسه عنوان کرد: مدیرکل اسبق با تمام تلاش خود در راستای توسعه ورزش استان گام برداشت و تاز مانی که خود ما در این سمت نباشیم متوجه نمی شویم. محمدی تصریح کرد: در گذشته سخنان زیادی زده می شد و وقتی به مدت کوتاهی در این موقعیت قرار گرفتم از مشکلات آگاه و متوجه شدم چه کارهایی انجام شده است.
۵۲ پروژه ورزشی خیرساز در استان
مدیرکل سابق ورزش و جوانان استان هم در این مراسم عنوان کرد: وقتی مسئولیت ورزش و جوانان را بر عهده گرفتم بنایی برای بازنشستگی نداشتم اما شرایط که بخشی از آن اداری و بخش دیگر شخصی بود به گونه ای رقم خورد که تصمیم به بازنشستگی گرفتم. افضل پور تصریح کرد: هدفم از پذیرش مسئولیت این بود که با صداقت، یکرنگی و ایجاد همدلی و شفافیت در امور مالی با استفاده از خرد جمعی و کار گروهی در این حوزه خدمت کنم و هم اکنون بیشتر این موارد در عمل محقق شده و از همه کسانی که به من در این مدت کمک کردند، تشکر می کنم. وی با بیان اینکه در سال های گذشته فقط ۴ پروژه ورزشی خیرساز داشتیم، گفت: اکنون این تعداد به ۵۲ پروژه رسیده که نشان از مشارکت مردم استان در امر ورزش است. افضل پور خاطر نشان کرد: در سال گذشته ۵ هزار و ۱۱۵ مورد تسهیلات به جوانان پرداخت‌شده است.
یک جریان ورزشی تشکیل شود
مدیرکل جدید ورزش و جوانان استان در این آیین گفت: ورزش به عنوان یک محصول اجتماعی ارزش آفرین باید در دستگاه های اجرایی و بین کارمندان نهادینه شود تا یک جریان شکل گیرد. سرپرست افزود: باید منابع موجود را به سمتی هدایت کنیم که برای ما تولید مداوم داشته باشد و گاهی با راهبردهای نادرست به دنبال نتایج بزرگ هستیم که حاصل نمی شود. وی اساسی ترین مأموریت را توسعه ورزش همگانی اعلام کرد و گفت: در حوزه اجرا باید از ظرفیت بخش خصوصی و نهادهای عمومی مانند شهرداری بهره بگیریم و در یک تقسیم کار استانی و شهرستانی این مشکلات رفع شود.
گفتنی است در این مراسم از خدمات افضل پور مدیرکل قبلی و محمدی سرپرست این اداره کل تقدیر و مهران سرپرست به عنوان مدیرکل جدید ورزش و جوانان استان معرفی شد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*