فرمانده سپاه انصار الرضا(ع) خبر داد: پیش بینی ۴۰۰برنامه برای کنگره بزرگ شهدا

همایش «معلم، فرهنگ ساز و حمایت از کالای ایرانی» در جهت تحقق شعار سال با حضور مسئولین استان و جمعی از فرهنگیان استان در بیرجند برگزار شد.فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی با تأکید بر اهمیت و عملیاتی شدن شعار سال گفت: فرهنگ سازی و گفتمان سازی خرید کالای ایرانی بسیار اهمیت دارد و معلمان در این راستا می توانند به خوبی نقش ایفا کنند.سردار قاسمی با بیان اینکه در مهرماه امسال کنگره ۲ هزار شهید استان برگزار می شود و با همت و تلاش کارگروه ها و کمیته ها کارهای تدوینی و تولیدی انجام شده و ۴۰۰ برنامه برای کنگره شهدا برنامه ریزی شده است، اظهار کرد: در این راستا ۴ کنگره شهرستانی و ۸ کنگره استانی برگزار می شود که یکی کنگره شهدای فرهنگی و دانش آموزی است.

کالای خارجی در ‌آموزش و پرورش؛ ممنوع
مدیرکل آموزش و پرورش استان هم با اشاره به اینکه کنگره ۲ هزار شهید استان به عنوان بزرگترین رویداد فرهنگی امسال برگزار می شود، گفت: آموزش و پرورش همواره در جهت آرمان شهدا و امام (ره) و رهبری حرکت کرده و ۵ هزار شهید فرهنگی و ۳۶ هزار شهید دانش آموز گواه این مهم است. لامعی با بیان اینکه فرهنگ سازی شعار سال مبنی بر خرید کالای ایرانی باید از آموزش و پرورش آغاز شود، عنوان کرد: اگر می خواهیم اقتصاد و بازار کارآفرینی و اشتغال رونق بگیرد به تولید داخلی توجه داشته باشیم.

برگزاری روز ملی گرافیک در استان
مراسم روز گرافیک با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ، جمعی از مسئولین و اساتید و دانشجویان رشته گرافیک در بیرجند بر گزار و از خانواده شهید افسر تجلیل شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در این مراسم ضمن گرامیداشت روز جهانی گرافیک گفت: گرافیک یکی از شاخص ترین رشته های هنر تجسمی محسوب می شود،‌ گرچه این هنر در گذشته در میان بشریت ناشناخته بود،‌ اما امروز دیگر جایگاه و پایگاه خود را در زندگی انسان ها پیدا کرده و بدون شک عمری به درازای بشریت دارد.محبی هنرمندان گرافیک را افرادی باهوش و صاحب ذوق و قریحه دانست و با تاکید بر اینکه،‌ با تمسک به هنر می توان بسیاری از مفاهیم و مطالب را به دیگران انتقال داد،‌ گفت: کارهای زیبا و بدیع و ماندگاری به وسیله هنرمندان گرافیک تولید می شود که هر کدام از آنها با دیگری متفاوت است.

امیرحسنخانی: خیران سد حوادث تلخ در مدارس شوند
نماینده مردم طبس، فردوس، سرایان و بشرویه در مجلس گفت: مدارس فرسوده خراسان جنوبی برای جلوگیری از وقوع حوادث تلخ در هنگام حوادث طبیعی، نیازمند توجه ویژه خیرین مدرسه ساز است.دکتر امیرحسنخانی گفت: با توجه به منابع مالی دولت و مشکلاتی که دارد با حضوری که خیرین مدرسه ساز در بحث مدرسه سازی در کشور کردند کارهای بزرگی در بحث مدرسه سازی انجام شده است. وی افزود: مشکلات ما در خراسان جنوبی بسیار بیشتر از سایر نقاط کشور است چراکه این استان جزو مناطق کمتر برخوردار و توسعه نیافته است. وی افزود: خراسان جنوبی با توجه به فرسوده بودن بخشی از مدارس و اینکه بخش هایی از استان بر روی گسل قرار دارد، اگر مدارس فرسوده بازسازی نشود در صورت وقوع حوادث طبیعی می تواند بحران آفرین باشد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*