در دیدار رئیس و هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی بیرجند مطرح شد: افزایش ۸۰ درصدی تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تاکید نماینده ولی فقیه بر پیگیری خطاهای پزشکی

امروز خراسان جنوبی – حمیدی
اگر آمار و ارقامی از خطاهای پزشکی وجود دارد باید پیگیری شود. نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی در دیدار رئیس و هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی بیرجند حفظ حقوق مردم و توجه به قشر ضعیف را در نظام اسلامی حائز اهمیت دانست و گفت: اگر آمار و ارقامی از خطای پزشکی وجود دارد  متناسب با آن باید  تعقیب خاطی هم داشته باشد اما اگر چنین آماری نداریم نشان از مشکل در نظام پزشکی است.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی ادامه داد: وقتی درمان بیمار انجام می‌شود از دفترچه بیمه بیمار استفاده می‌کنند اما بعد که مشخص شده جراحی قبلی خطا داشته و باید جراحی جدید انجام شود به بیمار می‌گویند باید هزینه آزاد برای جراحی جدید بدهید، زیرا بیمه دفترچه در جراحی نخست هزینه شده است با این اقدام آن‌ها نه تنها پزشک خاطی و بیمارستان پاسخگو نیست بلکه باید بیمار جریمه را بپردازد.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در حوزه های مختلف دستاوردهای زیادی داشته ایم که رشد در حوزه سلامت و پزشکی از جمله این دستاوردهاست .
حجت الاسلام والمسلمین عبادی روز گذشته  با بیان اینکه  بهتر است این پیشرفت‌ها اطلاع‌رسانی شود تا نسل دوم و سوم انقلاب نیز از آنها مطلع شوند، افزود: قبل از انقلاب اسلامی برای کوچکترین مسئله جسمی بیماران نیاز به اعزام به خارج از کشور داشتند و عمده پزشکان ما نیز هندی، پاکستانی و افغانستانی بودند.
وی به رشد حوزه پزشکی در خراسان جنوبی اشاره کرد و ادامه داد: برای رسیدن به این دستاوردهای پزشکی، سیاسی، هسته ای، موشکی، کشاورزی و … زحمات زیادی در طول ۴۰ سال گذشته کشیده شده است .
وی با تاکید بر اینکه با حفظ فرهنگ اسلامی باید از این دستاوردها حفاظت کنیم، گفت: هدف اصلی در هر حوزه و بخشی این است که به نوع بشر خالصانه و برای رضای خدا خدمت شود و سایر  مسائل جانبی  است.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه  فرهنگ محبت و تعهد نسبت به انسان ها سرمایه جمعی درهر رشته ای به شمار می رود، افزود: باید از فرصت حیات خود استفاده کنیم و به مردم خدمت بدهیم چرا که خدمت به مردم عبادت است.
طرح تحول سلامت و کاهش پرداختی از جیب مردم
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند نیز در این دیدار به ارائه گزارش عملکرد فعالیت های دانشگاه پرداخت و از فعالیت ۹ دانشکده با ۳ هزار و ۳۵۵ دانشجو خبر داد و گفت: در حال حاضر دانشگاه ۲۳۸ عضو هیات علمی دارد و هدف ما رسیدن به دانشگاه برتر شرق کشور است. دکتر قائمی با اشاره به افزایش ۸۰درصدی تحصیلات تکمیلی در این دانشگاه افزود: طرح تحول سلامت باعث شد سهم پرداختی به مردم در امر  بهداشت و سلامت از حدود ۳۸ درصد در قبل از اجرای طرح به ۵/۴۸  درصد برسد که موجب رضایت مردم شده است.
فعالیت ۳ شرکت دانش بنیان و ۱۸ شرکت فناور
وی از افتتاح و راه‌اندازی سلامتکده طب سنتی حکمت شرق در مزار شهدای باقریه، راه اندازی کلینیک تخصصی خانواده، افزایش مراکز تحقیقات دانشگاه از سه مورد به پنج مورد، راه اندازی مرکز رادیوتراپی و انکولوژی ایران مهر و بیمارستان رازی بعنوان گوشه ای از خدمات دانشگاه در سال های گذشته نام برد.
وی افتتاح خوابگاه ۲۸۰ نفره دخترانه ریحانه در پردیس دانشگاه و برگزاری اردوهای جهادی دانشجویان دندانپزشکی و اردوی راهیان نور دانشجویان را از دیگر اقدامات دانشگاه علوم پزشکی دانست و گفت: تعداد  مقالات از سال ۹۲ تا ۹۶، ۵۴ درصد رشد داشته است به علاوه در سال ۹۲ شرکت‌دانش بنیان در استان نداشتیم و امروز ۳ شرکت فعال است، تعداد شرکت های فناور هم از ۳ شرکت در سال ۹۲ به ۱۸ شرکت در سال ۹۶ رسیده است.
وزیر بهداشت به استان می آید
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود:  تعداد تخت‌های ویژه بیمارستان‌های استان از سال ۹۲ با رشد ۵۱درصدی  از ۱۰۲ تخت به ۱۵۴ تخت و تعداد تخت های فعال  با افزایش ۴۴ درصدی از ۷۹۹ به ۱۰۵۲ تخت در حال حاضر رسیده است.
دکتر قائمی به فعالیت ۱۴ بیمارستان در استان اشاره کرد و با بیان اینکه این آمار در سال ۹۲، ۸ مورد بوده، بیان داشت: ۵۱ پایگاه جاده‌ای در سال ۹۲ در استان فعال بوده‌ که این آماربه  ۶۱ پایگاه افزایش یافته است.
وی از سفر وزیر بهداشت به خراسان جنوبی در اردیبهشت ماه و افتتاح اورژانس بیمارستان شهید چمران فردوس خبر داد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*