درخواست های معاون عمرانی استانداری در وزارت راه تاییدیه گرفت ۴ دستور سرنوشت ساز وزارت راه برای استان

امروز خراسان جنوبی – عمید
معاونان وزارت راه و شهرسازی با درخواست هایی برای تکمیل دوبانده سازی محور بیرجند- قاین، تحویل زمین رایگان برای ساخت بیمارستان تأمین اجتماعی، نحوه اجرای طرح مسکن امید دراستان و تامین سهمیه قیر شهرداری ها موافقت کردند.
مهندس میرشفیع معاون ساخت آزادراه های شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل ونقل کشور در دیدار معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و مدیرکل راه شهرسازی استان گفت: درخصوص اجرایی شدن پروژه آزادراه بیرجند –قاین درحال پیگیری هستیم و هزینه برآورد اولیه این آزادراه ۲۵۰ میلیارد تومان است.
معاون وزیر راه وشهرسازی  هم دراین دیدار بااشاره به بازدید اخیر ازمحورهای خراسان جنوبی بخصوص محور بیرجند به قاین گفت: محور بیرجند –قاین بعنوان یک محور بحرانی درسال گذشته بود که بدلیل تردد بالای وسائط نقلیه و دوطرفه بودن قسمتی ازمحور شاهد تلفات انسانی دراین محور بودیم و در بازدید اخیر قول اتمام پروژه را تاپایان سال ۹۷ دادیم که متاسفانه بدلیل تامین نشدن اعتبار تکمیل این پروژه با مشکلاتی مواجه شد.مهندس امینی ادامه داد: پروژه آزاد راه بیرجند – قاین جزو برنامه های وزارت راه وشهرسازی است و پیگیری می کنیم این مهم عملیاتی شود و وزارت راه وشهرسازی ۳۰ درصد از هزینه های سرمایه گذاری را تقبل می کند. ازطرفی هماهنگی لازم صورت می گیرد که تاییدیه بانک ها برای پیمانکار این پروژه سریعتر انجام شود.در ادامه شرکت اوویول بعنوان سرمایه گذار آزادراه  بیرجند –قاین به ارائه گزارشی از روند اجرایی و مطالبات خود پرداخت.معاون امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی نیز اظهار داشت: استانداری خراسان جنوبی نیز ۳ درصد از سوبسید سرمایه گذاری پروژه آزادراه بیرجند – قاین را تقبل می کند. مهندس علوی مقدم افزود: برای رفع مشکلات سرمایه گذار این پروژه پیگیری می کنیم تفاهم نامه قبلی شرکت اوویول اصلاح شود واستانداری در تامین تسهیلات آزادراه به پیمانکار همکاری و مساعدت لازم را بعمل آورد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری با مهندس عشایری معاون وزیر ومدیرعامل شرکت عمران وبهسازی شهری ایران دیدار و گفتگو کرد.در این دیدار مهندس جعفری مدیر کل راه و شهرسازی استان گزارشی از پروژه ها و سکونتگاه های خراسان جنوبی ارائه داد و درخواست های استان را اعلام کرد. مهندس علوی مقدم معاون امورعمرانی استانداری نیز درخواست هایی را ارائه داد که طرح مسکن امید و نحوه اجرایی شدن دراستان، مجوز جابجایی خانه محله قاین، سهمیه قیر شهرداری ها، طراحی های شهری و مرمت از آن جمله بود.
معاون وزیر هم دراین دیدار گفت: درخصوص طرح مسکن امید بزودی نحوه اجرای پروژه به استان ابلاغ خواهد شد تاسریعتر این طرح اجرایی شود. همچنین درخصوص جابجایی خانه محله قاین موافقت می شود و در خصوص طرح هایی که مربوط به طراحی شهری و مرمت توسط شهرداری ها ارائه می شود چنانچه مورد تایید شرکت عمران و بهسازی شهری ایران باشد همکاری لازم با شهرداری ها بعمل خواهد آمد.
مهندس عشایری در صوص سهمیه قیر استان هم افزود: پیگیری شود سهمیه قیر توسط شهرداری ها سریعتر جذب شود ودرصورت نیاز به سهمیه بیشتر آمادگی خود را جهت تحویل قیر اعلام می کنیم. همچنین در خصوص اجرایی شدن تفاهم نامه سفر دکتر ایزدی معاون شهرسازی و معماری وزیر در بهمن سال گذشته  به خراسان جنوبی مقرر شد جلساتی توسط معاون امورعمرانی استانداری باشهرداران استان برگزار شود و پس از جمع بندی، گزارش به شرکت عمران و بهسازی شهری ایران ارسال  تا مراحل اجرایی پیگیری شود.مهندس علوی مقدم در دیدار با دکتر ابراهیمی معاون املاک وحقوقی سازمان ملی زمین و مسکن  هم در خصوص اختصاص زمین به تامین اجتماعی برای احداث مرکز درمانی  و زمین به مجتمع آموزشی آستان قدس در مهرشهر بیرجند مذاکره کرد که مقرر شد زمین به قیمت منطقه ای و رایگان با حفظ مالکیت دولت در اختیار دستگاه های بهره بردار قرار گیرد.
همچنین در این دیدار با واگذاری زمین های ارسک و حاجی آباد بصورت انفرادی و طبق قانون ساماندهی مسکن به متقاضیان موافقت شد

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*