ثبت نام مسابقه شهر ریاضی در بیرجند

باد تند و خداحافظی با سامانه بارشی
امروز هوای استان با کاهش ناپایداریهای جوی در منطقه گاهی وزش تند باد ، افزایش موقت ابر وروند افزایش نسبی دما روبه روست.
کارشناس هواشناسی استان با اعلام این پیش بینی گفت دیشب سامانه بارشی که دربرخی مناطق خراسان جنوبی سبب ریزش باران شده بود، از جو استان خارج شد.
لطفی با بیان اینکه آبیز زیرکوه با ۸ میلیمتربارندگی بیشترین حجم نزولات جوی را درسه شنبه بارانی گذشته  به خود اختصاص داده ، افزود: حاجی آباد با ۵ میلیمتر، سرند فردوس ۴٫۳ میلیمتر، سربیشه ۴ میلیمتر، گزیک ۲٫۴ میلیمتر، روستای درمیان و خلف با ۲ میلیمتر ، زهان ۱٫۹ میلیمتر، مود ۱٫۷ میلیمتر، معصوم آباد ۱٫۵ میلیمتر ، فتح آباد فردوس ۱ میلیمتر ، سه قلعه و جنوب بیرجند ۰٫۸ میلیمتر بارندگی بیشترین بارشها را ثبت کرده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان:
مطبوعات زبان گویای مردم باشند
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در پیامی به مناسبت ۱۳ اردیبهشت روز جهانی مطبوعات گفت: مطبوعات باید زبان گویای مردم و زنگ بیداری مسؤلان باشند.
احمد محبی دربخشی از این پیام عنوان کرد: وجود و فعالیت مطبوعات سالم و قلم های متعهد بزرگترین کمک به بشریت است.وی اظهار کرد: مطبوعات چارچوبی است که در آن افکار و عقاید گوناگون جامعه با هم تلاقی می کنند و از این برخوردها، اندیشه های تازه‌ای شکل می‌گیرد، راه حل های جدیدی برای حل مسایل پدید می آید و انگیزه‌های تازه برای حرکت و آفرینندگی و مشارکت بر می انگیزد.
او  گفت: جریان زنده اطلاعات با تکیه بر صداقت، صراحت و شجاعت خبرنگار در شریان های حیاتی جامعه به گردش در می آید و شناخت و آگاهی اهل زمان را افزون تر می کند.رسالت عرفی و اخلاقی مطبوعات ایجاب می کند تا حقایق را آن گونه که هست مطرح کنند. و هیچ گاه با کتمان حقیقت، صورت مسأله را تغییر ندهند، مطبوعات باید زبان گویای مردم و زنگ بیداری مسؤلان باشند.
ثبت نام مسابقه شهر ریاضی در بیرجند
برای اولین بار مسابقه شهر ریاضی در بیرجند برگزار می شود که مهلت ثبت نام آن تا ۱۵ اردیبهشت است.
دبیر مسابقه شهر ریاضی گفت: ثبت نام این مسابقه که از سه روز قبل شروع شده، در سه بخش ابتدایی، دانش آموزی و دانشجویی انجام  می شود که تاکنون در بخش ابتدایی شامل دانش آموزان پایه اول تا پنجم ابتدایی، ۹۰ نفر ثبت نام کردند و ظرفیت تکمیل شده است و ثبت نام در بخش دانش آموزی پایه ششم تا یازدهم و در بخش دانشجویی انجام می شود.فروغ روشن روان با بیان اینکه افراد در گروههای سه نفره ثبت نام می شوند افزود: برگزیدگان بخش دانش آموزی به مرحله کشوری که در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار خواهد شد راه می یابند و درصورت برگزیده شدن در این مرحله، دانشگاه فردوسی آنان را بورسیه خواهد کرد.
آغاز برداشت کلزا از ۶۲ هکتار مزارع طبس
مدیر جهادکشاورزی شهرستان طبس از آغاز برداشت محصول کلزا از سطح ۶۲ هکتار از مزارع طبس از ابتدای اردیبهشت خبرداد.
داوود بخشایی اظهارکرد: کار برداشت محصول کلزا از سطح ۶۲ هکتار از مزارع این شهرستان از دهه اول اردیبهشت ماه با به کارگیری یک دستگاه کمباین بومی مجهز به هد مخصوص برداشت کلزا آغاز و تا دهه دوم اردیبهشت ماه ادامه می‌یابد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*