اولین درخواست مدیر عامل هلال احمر برای تأمین اعتبار پروژه ضروری دریغ از آشیانه یک بالگرد در پایگاه بزرگ شرق دستگاه لیزر پرتوان در فیزیوتراپی هلال‌احمر بیرجند رونمایی شد

بالگرد امدادی هلال احمر استان نیازمند آشیانه است و این آشیانه نیازمند تأمین اعتبار برای ساخت است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان با اشاره به نبود بالگرد امدادی هلال احمر در استان خراسان جنوبی، عنوان کرد: برای احداث پایگاه شرق ۱۲ هزار هکتار زمین پیش بینی شده اما آشیانه بالگرد هنوز به دلیل کمبود منابع اعتباری استان تأمین نشده است.
محمدرحیم شهریاری افزود: ضرورت دارد در خراسان جنوبی به دلیل موقعیت جغرافیایی و وسعت بالگرد امدادی وجود داشته باشد که امیدواریم با کمک استاندار اعتباراتی برای ساخت پایگاه بالگرد امدادی در استان تخصیص یابد.او در اولین نشست مطبوعاتی خود به مناسبت هفته هلال احمر ادامه داد: در سال گذشته در مجموع یک هزار و ۲۹۷ مورد حوادث استان توسط جمعیت هلال احمر پوشش داده شده که از این تعداد چهار هزار و ۹۶۸ نفر حادثه دیده خدمات درمانی سرپایی دریافت کردند.
به گفته وی در سال گذشته یک هزار و ۸۹۲ تیم عملیاتی جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی به حوادث امدادرسانی کردند.
شهریاری با اشاره به برنامه های هفته هلال احمر افزود: در هفته هلال احمر خدمات درمانی و به ویژه فیزیوتراپی در سطح مراکز با تخفیف ۳۰درصدی ارائه خواهد شد.
وی تقدیر از پیشکسوتان امداد و مزدوجین هلال احمر استان را از دیگر برنامه ها دانست وافزود: در طول این هفته ۱۱ کاروان سلامت به مناطق محروم استان اعزام می شوند و به مردم خدمات درمانی ارائه خواهند داد.
وی با بیان اینکه مانور اسکان اضطراری با رویکرد افزایش توان امدادی نیروها در شهرستان قاین در روز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت اجرا می شود، اظهار کرد: غبارروبی مزار شهدا، برگزاری جشن، کوهپیمایی امدادگران، شرکت در نماز جمعه و دیدار امدادگران با نماینده ولی فقیه در استان، برپایی نمایشگاه و انتخاب استانی مجامع دبیران کانون های دانشجویی استان از جمله برنامه های اجرایی در هفته هلال احمر است.
به گفته او در هفته هلال احمر ۲۵ عنوان برنامه محوری برگزار می شود و مهمترین رسالت ما فرهنگ سازی و آمادگی برای حوادث است تا مردم بدانند در برابر حوادث چگونه برخورد کنند.
شهریاری در پاسخ به سؤال خبرنگار ما در خصوص جابجایی و تخصص در نیروهای هلال احمر افزود: ضرورت ساماندهی نیروها بر اساس توان و شایستگی و تخصص مدنظر ما است.
وی در پاسخ دیگر سؤال خبرنگار ما در خصوص وضعیت پروژه عمرانی و مشکلات این پروژه ها گفت: در حال حاضر دو پروژه عمرانی بزرگ در استان وجود دارد که در حال اجرا است البته یکی از پروژه ها مشکلاتی حقوقی و اجرایی دارد که باید سریعا رفع شود.
در ادامه با حضور مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان از دستگاه لیزر پرتوان در محل فیزیوتراپی هلال‌احمر بیرجند رونمایی شد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: این دستگاه در بحث توان بخشی کارایی دارد که به ارزش یک میلیارد ریال خریداری شده است. شهریاری عنوان کرد: دستگاه‌های لیزر قبلی توان کار با حداکثر توان ۵۰۰ میلی‌وات را داشته ولی دستگاه لیزر جدید دارای توان ۱۶ وات است.
وی افزود: با توجه به طول موج‌های این دستگاه امکان دسترسی به بافت‌های سطحی وجود دارد و اثرات بهتری در درمان التهاب‌ها ایجاد می‌کند.
وی به کاربردهای این دستگاه اشاره کرد و افزود: درمان زخم‌های فشاری و زخم‌هایی که دیر بهبود می‌یابند، کنترل دردهای سیاتیکی، دردهای مفاصل، دردهای عضلانی و دردهای ناشی از کشیدگی تاندوم‌ها از جمله کاربردهای این دستگاه است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*