اخبار کوتاه استان/برداشت جو از گرمترین شهرستان خراسان جنوبی

غبارروبی مزارشهدای بیرجند توسط دانش آموزان

غبارروبی مزارشهدا همزمان باآغازهفته معلم توسط پیشتازان سازمان دانش آموزی خراسان جنوبی عصر پنجشنبه درقطعه شماره ۲مزارشهدا شهرستان بیرجند، باحضور مسئولین، مربیان و اعضای تشکلات سازمان دانش آموزی شهرستان بیرجند برگزارشد.

راه‌ اندازی مجدد کشتارگاه طیور درمیان ضروری است
فرماندار درمیان گفت: با توجه به فعالیت ۲۳۰ واحد مرغداری در این شهرستان راه اندازی مجدد کشتارگاه صنعتی طیور ضروری است. محمد بشیری زاده در مراسم تکریم و معارفه رئیس شبکه دامپزشکی درمیان افزود: راه اندازی این کشتارگاه سهم بسزایی در اشتغال و شکوفایی اقتصادی درمیان دارد و از طرفی چرخه صنعت پرورش طیور با فعال سازی کشتارگاه صنعتی کامل می شود. وی بیان کرد: کشتارگاه صنعتی طیور شهرستان با اعتبار ۱۹ میلیارد ریال با هدف ایجاد اشتغال و حمایت از تولید کنندگان این بخش در سال ۱۳۹۲ احداث شده که به دلیل اختلاف بین سرمایه گذاران این طرح تولیدی هم اکنون غیر فعال است.

آغاز برداشت کلزا در خراسان جنوبی
برداشت دانه های روغنی کلزا از هزار و ۲۴ هکتار از سطح زیرکشت این محصول در مزارع کشاورزی خراسان جنوبی آغاز شد. معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سطح و قابل برداشت کلزا در استان را ۷۶۵ هکتار اعلام و پیش بینی کرد: ۵۵۰ تن کلزا از مزارع استان برداشت شود. عصمتی پور گفت: امسال ۵۲۴ هکتار از اراضی زیرکشت کلزا در استان زیرپوشش بیمه قرار گرفتند. وی افزود: پنج رقم کلزا شامل اکاپی، هایولا۵۰، هایولا۴۲۰، هایولا۴۸۱۵ و آگامکس در استان برداشت می شود.

برداشت جو از گرمترین شهرستان خراسان جنوبی
برداشت جو از هزار و ۹۷۰ هکتار از مزارع شهرستان طبس آغاز شد. مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طبس متوسط عملکرد جو در شهرستان را ۲٫۵ تن در هکتار عنوان و پیش بینی کرد: ۵ هزار تن جو از مزارع این شهرستان برداشت شود. بخشایی نصرت، یوسف، نیک و محلی را از ارقام جو کشت شده در طبس اعلام کرد و افزود: این محصول با بکارگیری هشت دستگاه کمباین بومی ، ۱۰ دستگاه کمباین مهاجر و ۱۵ دستگاه دروگر برداشت می شود. برداشت جو در طبس دهه اول اردیبهشت آغاز می شود و تا نیمه دوم خرداد ادامه دارد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*