مدیر کل ثبت احوال خراسان‌جنوبی عنوان کرد: تعویض شناسنامه در ۷۲ ساعت

مدت زمان تعویض شناسنامه ۷۲ ساعت می باشد و هر فردی که تقاضای تعویض شناسنامه دارد باید ظرف این مدت انجام شود و اگر این کار انجام نشد، می‌توانند به طور مستقیم به مدیر کل مجموعه اطلاع رسانی کنند.
مدیر کل ثبت احوال استان روز گذشته در نشست خبری با اعلام این خبر گفت: در گذشته مردم چندین روز و یا حتی ماه منتظر تعویض شناسنامه خود می شدند اما اکنون با الکترونیکی شدن اطلاعات شناسنامه فرد از هر شهر یا استانی که باشد در کمتر از زمان مقرر شده تحویل داده می شود. «فاطمی» دلیل این موضوع را هم نظارت ها و کنترل های سخت مجموعه عنوان کرد و افزود: روند صدور شناسنامه المثنی یک ماه زمان می‌برد و صدور شناسنامه تازه متولد شده ها هم همان روز می باشد. وی کارکنان ثبت احوال را مرزبانان هویتی دانست و تصریح کرد: کارمندان این مجموعه بدون ادعا کارهای مردم را در راستای تکریم و رفع مشکلات ارباب رجوع انجام می دهند.
صدور ۲۱۳ هزار فقره کارت هوشمند ملی در استان
این مقام مسئول از فعالیت ۱۰۹ نیرو در مجموعه ثبت احوال استان خبر داد و گفت: سال گذشته ۵۲۹ هزار و ۹۴۴ نفر به ادارات ثبت احوال خراسان‌جنوبی مراجعه و خدمات دریافت کردند. «فاطمی» اعلام کرد: در سال گذشته ۲۱۳ هزار فقره کارت ملی هوشمند صادر شده است و همچنین ۱۲ هزار و ۵۰۰ فقره کارت ملی هوشمند در ایستگاه‌های سیار ثبت احوال ثبت شده است. وی با اشاره به اینکه از شهریور ماه سال قبل به این سمت منصوب شده است، عنوان کرد: عملکرد صدور کارت ملی هوشمند در دو بازه زمانی سنجیده می‌شود که خراسان‌جنوبی در بازه زمانی سال ۹۱ تا شهریورماه ۹۶، رتبه ۳۰ کشوری را به خود اختصاص داده بود و در سال۹۶ رتبه ۱۴ را داشت. او ادامه داد: اما با توجه به اطلاع رسانی هایی که انجام شد و کارمندان تلاش کردند رتبه ۳۰ به رتبه ۱۱ و رتبه ۱۴ به رتبه یک کشوری تغییر پیدا کرد. به گفتۀ وی استان در تعداد صادر شده کارت هوشمند ملی توسط واحدهای سیار هم رتبه دوم کشوری بعد از قم را به دست آورد.
۲۰۰ هزار نفر باقی ماندند
مدیر کل ثبت احوال استان با بیان اینکه گام بعدی ثبت احوال خراسان‌جنوبی ورود به مناطق عشایری استان است، گفت: افراد واجد شرایط کارت ملی هوشمند در خراسان‌جنوبی ۵۷۴ هزار نفر می باشد که حدود ۲۰۰ هزار نفر واجد شرایط وجود دارند که باید برای دریافت کارت ملی اقدام کنند. «فاطمی» از ثبت ۱۷ هزار و ۸۸۵ واقعه ولادت در خراسان‌جنوبی خبر داد که از این تعداد ۹ هزار و ۲۸۳ واقعه ولادت پسر و ۸ هزار و ۶۰۲ واقعه ولادت دختر بودند. وی خاطر نشان کرد: به ازای هر هزار نفر، ۲۳واقعه ولادت در اداره کل ثبت احوال خراسان‌جنوبی ثبت شده است. او تصریح کرد: براساس آمارهای ثبت شده در سال گذشته ۵ اسم اولی که خانواده‌ها برای نوزادان دختر خود برگزیدند به ترتیب فراوانی فاطمه، فاطمه‌زهرا، زینب، زهرا و نازنین‌زهرا بوده است و ابوالفضل، امیرعلی، امیرحسین، علی و محمد ۵ اسم اولی بود که در بین نوزادان پسر دارای فراوانی بیشتری می باشد. به گفتۀ وی در سال گذشته سه هزار و ۸۶۹ واقعه فوت در خراسان‌جنوبی به ثبت رسیده که نسبت به سال ۹۵ افزایش سه درصدی داشته است و۹۶ درصد فوتی‌ها مربوط به گروه سنی ۷۵ سال به دلیل بیماری‌های قلبی و عروقی می باشد. «فاطمی» بیان کرد که اولین تولد در دقایق اولیه سال جدید دختر به اسم زینب در قائنات بود و در بامداد ۱ فروردین ماه نیز اولین تولد پسر بود که اسم او را امیرعلی گذاشته اند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*