رفع نیاز آموزشی طبس در انتظار توجه خیرین مدرسه ساز

در صورت حمایت دستگاه های اجرایی محقق می شود :
بهره برداری از نمایشگاه جدید بین المللی بیرجند در نیمه اول امسال

ساخت نمایشگاه بین المللی جدید در مرکز استان در جاده بیرجند – رزگ (روبروی دانشگاه پیام نور) از سال ۹۰ در زمینی به مساحت ۲۰ هکتار کلید خورد، پروژه ای که در چند سال ابتدایی از پیشرفت قابل قبولی برخوردار بود و توانست در مدت سه سال به پیشرفت ۷۵ درصدی در احداث ساختمان اداری برسد ولی در چند سال اخیر بدلیل وجود مشکلاتی در حوزه تأمین آب، برق و جاده دسترسی مناسب با مشکلاتی روبرو بود که طولانی شدن روند اجرایی پروژه را رقم زد. مشکلاتی که به اذعان مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی خراسان جنوبی در سال جاری به همت دستگاه های اجرایی مرتفع خواهد شد و بعد از اتمام ماه مبارک رمضان و قبل از نیمه دوم سال جاری فاز اول نمایشگاه به بهره برداری می رسد .حمید رضا درودی در گفت وگو با امروز خراسان جنوبی با اشاره به برگزاری جلسه ای پیرامون مشکلات محل جدید احداث نمایشگاه بین المللی در فرمانداری بیرجند با حضور دستگاه های متولی گفت: با توجه به اینکه اتمام پروژه نمایشگاه بین المللی بیرجند با مشکلاتی در حوزه آب، برق و روشنایی و راه دسترسی مواجه بود در این جلسه دستگاه های متولی قول مساعد دادند که این مشکلات را در اسرع وقت بررسی و نتیجه را اعلام کنند. وی افزود: قرار است نمایشگاه بین المللی اقامتگاه موقتی برای شهروندان باشد بنابراین تلاش داریم این مکان را به تفرجگاه و فضای سبزی تبدیل کنیم که رسیدن به این هدف حمایت دستگاه های اجرایی مانند شرکت آب منطقه ای را می طلبد. وی با تأکید بر اینکه اعضای هیات مدیره شرکت عزمشان را جزم کرده اند که تا قبل از اتمام نیمه اول سال فاز یک پروژه را به بهره برداری برسانند، بیان کرد: تسطیح اراضی، آسفالت معابر، تأمین سیستم گرمایشی و سرمایشی، ایجاد پارکینگ مناسب از جمله کارهایی است که باید در این بازه انجام شود.
مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی خراسان جنوبی ازجذب سرمایه گذاران در حوزه های مختلف و ایجاد تعامل با آن ها بعنوان یکی از اهداف این مجموعه یاد کرد و گفت: ساختمان اصلی نمایشگاه به متراژ ۵۶۰۰ متر مربع آماده بهره برداری است که از استانداری و دستگاه های اجرایی انتظار داریم برای اتمام پروژه با جذب اعتبارات ملی و استانی ما را حمایت کنند. درودی برآورد هزینه احداث این نمایشگاه را بدون اعتبارات بانکی وکمک دولتی ۱۰ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: برای اتمام کار به اعتبار ۳ میلیاردی نیاز است .

رفع نیاز آموزشی طبس در انتظار توجه خیرین مدرسه ساز

رئیس آموزش و پرورش طبس گفت: رفع نیاز آموزشی طبس در انتظار توجه خیرین مدرسه ساز است. محمود جلالی در گفتگو با خبرنگاران به مناسب برگزاری بیستمین جشنواره خیرین مدرسه ساز در خراسان جنوبی اظهار داشت: شهرستان طبس در سنوات گذشته همواره مورد عنایت و توجه خیرین بوده است. وی با بیان اینکه دانش آموزان با استعداد این شهرستان با بهره برداری از امکانات مورد نیاز توانسته اند رتبه های خوبی را در بخش های علمی و آموزشی کسب کنند، افزود: با این وجود نیاز به مساعدت خیرین دارند و در این شهرستان بیش از ۱۳ هزار نفر دانش آموز مشغول به تحصیل هستند. رئیس آموزش و پرورش طبس با اشاره به اخذ مجوز دو دبیرستان استعداد درخشان در طبس گفت: نیاز به فضایی برای ساخت این مدارس ضرروری است. جلالی با بیان اینکه خیرین تاکنون اقدام به ساخت چند باب فضای آموزشی در شهرستان طبس کرده اند، ادامه داد: در سال های گذشته نزدیک به ۱۰ نمازخانه توسط خیرین احداث، تعمیر و تجهیز شده است اما هنوز تعداد بسیاری از مدارس شهرستان طبس فاقد نمازخانه و سالن های چند منظوره هستند.
وی به نیازهای شهرستان طبس برای ورود خیرین مدرسه ساز اشاره کرد و افزود: یکی از نیازهای طبس ساخت دو باب هنرستان فنی و حرفه ای به صورت شبانه روزی در طبس و دیهوک است؛ این شهرستان نیاز به افزایش تعداد کلاس ها و کارگاه های فنی و حرفه ای و کاردانش و کارگاه های کامپیوتر، آزمایشگاه و کتابخانه دارد. رئیس آموزش و پرورش طبس با بیان اینکه از خیرین درخواست داریم همچون گذشته نگاه ویژه ای به شهرستان طبس داشته باشند، ادامه داد: خیرین با اقدامات مدرسه سازی و مدرسه یاری این شهرستان گسترده را همواره مورد توجه خود قرار دهند. جلالی با اشاره به اینکه برگزاری جشنواره خیرین مدرسه ساز در خراسان جنوبی به منظور تجلیل و ترغیب خیرین امری شایسته و خداپسندانه است، گفت: امیدواریم این جشنواره بتواند با استفاده از تمامی ظرفیت ها به تمامی مناطق استان جهت تحقق اهداف آموزشی عمل کند.

 

 

 

وی در پایان به تعداد فضاهای آموزشی شهرستان طبس اشاره کرد و افزود: در مقطع ابتدایی۴۳ مدرسه روستایی، ۳۴ مدرسه شهری، در مقطع متوسطه اول ۲۰ مدرسه شهری، ۱۳ مدرسه روستایی و در مقطع متوسطه دوم ۱۸مدرسه شهری و ۲مدرسه روستایی فعالیت دارند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*