رئیس اتاق بازرگانی بیرجند: قبل از مرگ‌ومیر از واحدهای تولیدی حمایت شود/ لیست توزیع ۱۴۲ میلیارد تومان تسهیلات به صنایع کوچک و متوسط شفاف‌سازی شود

رئیس اتاق بازرگانی بیرجند گفت: لیست ۱۴۲ میلیارد تومان تسهیلاتی که به صنایع کوچک و متوسط توزیع شد، از سوی اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی شفاف‌سازی شود.

به گزارش خبرنگار خاورستان، محسن احتشام رئیس اتاق بازرگانی بیرجند چهارشنبه‌شب در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خراسان جنوبی اظهار کرد: جای بسی تاسف است که صنعت گردشگری در استان خراسان جنوبی همچون بخش های دیگر مغفول مانده است.

وی با اشاره به این که در اتاق بازرگانی بیرجند نیاز به ایجاد یک کمیسیون و سازمان توانمند در حوزه گردشگری احساس می شد، تصریح کرد: خوشبختانه این کمیسیون از بهمن ماه سال ۹۶ در استان شکل گرفته است.

رئیس اتاق بازرگانی بیرجند ادامه داد: کمیسیون گردشگری اتاق بیرجند در حال حاضر جایگاه خاصی در اتاق ایران دارد.

احتشام به توزیع ۱۴۲ میلیارد تومان تسهیلات به واحدها از سوی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان اشاره و خاطرنشان کرد: با توجه به این که اعتبارات مذکور ویژه صنایع کوچک و متوسط بوده بنابراین مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی بایستی در این زمینه شفاف سازی کرده و لیست توزیع این تسهیلات در اختیار بخش خصوصی قرار گیرد.

وی ضمن اشاره به این که در سایر استان های کشور به واحدهای تولیدی کمک های خوبی می شود، متذکر شد: در استان خراسان جنوبی نیز باید قبل از این که واحدهای ما دچار مرگ‌ومیر شوند از آن ها حمایت شود.

صباغ زاده، نایب رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی بیرجند نیز در این جلسه با بیان این که بیشتر مشکلات محدود به مباحث بانک ها و تامین اجتماعی است، مطرح کرد: ۵۱ درصد واحدهای تولیدی استان از بانک‌ها و ۴۱ درصد از تامین اجتماعی گلایه‌مند هستند.

وی افزود: ۴ درصد واحدهای تولیدی جزو صنایع بزرگ با سرانه ۳۵۰ میلیون تومان برای هر نفر، ۲۷ درصد صنایع متوسط با سرانه ۱۵۰ میلیون تومان برای هر نفر و ۶۹ درصد صنایع کوچک با سرانه ۵۰ میلیون تومان به ازای هر نفر است

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*