اجرای طرح ایران مهارت در ۸ استان، امسال؛ اضافه شدن یک سال تحصیلی به هنرستان

معاون متوسطه وزیر آموزش و پرورش گفت: با استقرار ساختار جدید آموزشی از امسال یک پایه تحصیلی به هنرستان‌ها اضافه می‌شود و هنرستان‌ها سه ساله می‌شوند.

علی زرافشان در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما گفت: با افزایش پایه تحصیلی هنرستان‌ها ۳۳۰ هزار دانش آموز به هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش اضافه خواهد شد و جمعیت دانش آموزان هنرستان‌ها به یک میلیون دانش آموز می‌رسد.

۰۰:۰۰ ۰۰:۵۱

وی افزود: ۶ رشته جدید تحصیلی برای هنرستانی‌ها به شورا عالی آموزش و پرورش پیشنهاد داده ایم که پس از تأیید شورا اجرایی خواهد شد که بیشتر آن‌ها رشته‌های هنری در شاخه فنی و حرفه‌ای خواهند بود.

۰۰:۰۰ ۰۰:۲۰

معاون وزیر آموزش و پرورش از اجرای طرح اهدا حق الزحمه به هنرجویان خبر داد و گفت: برای ارتقا تولید محصول همراه با آموزش در هنرستان‌ها به هنرجویانی که محصول تولیدی قابل قبولی تولید کرده و درآمدزایی داشته باشند بخشی از درآمد حاصل از فروش محصولات به عنوان حق الزحمه تولید به هنرجویان اهدا می‌شود.

۰۰:۰۰ ۰۰:۴۸

زرافشان به سوابق تحصیلی دانش آموزان و تأثیر آن در کنکور ۹۷ اشاره کرد و افزود: دانش آموزانی که امتحانات نهایی پارسال را گذرانده اند، امسال در ۴ درس امتحان نهایی دوره پیش دانشگاهی شرکت خواهند کرد و نمرات این دروس به عنوان سوابق تحصیلی در اختیار سازمان سنجش قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: همه دانش آموزان شاخه فنی و حرفه‌ای هنرستان‌ها در کنکور ۹۷ بر اساس سوابق تحصیلی پذیرفته خواهند شد.

۰۰:۰۰ ۰۰:۳۸

زرافشان گفت: طرح ایران مهارت برای افزایش مهارت دانش آموزان امسال در ۸ استان و ۲۵۰ مدرسه آغاز شده است و این طرح از مهر سال تحصیلی آینده برای همه دانش آموزان مقطع متوسطه اجرایی خواهد شد.

۰۰:۰۰ ۰۰:۳۱

وی افزود: بر اساس این طرح به هنرجویان هنرستان‌ها گواهی نامه مشترک آموزش و پرورش و سازمان فنی و حرفه‌ای اهدا خواهد شد.

زرافشان گفت: در شهرک‌های صنعتی که بیش از ۱۵۰ کارگاه تولیدی دارند به کمک وزارت صنعت، معدن و تجارت دفتر کار و دانش تأسیس شده است و دانش آموزان براساس رشته‌های تحصیلی خود در کارگاه‌ها و کارخانه‌ها مهارت‌های حرفه‌ای را فرا می‌گیرند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*