اخبار کوتاه استان/ آغاز برداشت گل محمدی در استان

خرو طبس رکورد دار بارش های خراسان جنوبی
خرو طبس با ۴۲ میلیمتر بارندگی طی دو روز پایان هفته گذشته بیشترین میزان بارندگی را در خراسان جنوبی داشته است و سامانه بارشی همچنان تا اواخر هفته جاری در استان فعال خواهد بود. کارشناس هواشناسی استان گفت: در این مدت به ترتیب در دیهوک ۲۰ میلیمتر، جنوب بیرجند ۱۸ میلیمتر، سربیشه ۱۷ میلیمتر، طبس ۱۴ میلیمتر، آرین شهر ۱۳ میلیمتر، درمیان ۱۲ میلیمتر، سرایان ۱۱ میلیمتر، کریمو ۱۰ میلیمتر، شهربیرجند، فتح آباد فردوس و سه قلعه ۹ میلیمتر، خضری دشت بیاض ۸ میلیمتر، بشرویه و قاین ۵ میلیمتر، زهان ۳ میلیمتر، نهبندان ۲ میلیمتر و عشق آباد یک میلیمتر باران گزارش شده است. نخعی افزود: طی دو روز آینده بویژه روزهای دوشنبه و سه شنبه در استان، افزایش ابر، رگبار و رعدو برق، بارش های شدید همراه با ایجاد رواناب همچنین بارش تگرگ بویژه برای مناطق کوهستانی و کوهپایه ای پیش بینی می شود. وی از کاهش محسوس دما در استان از امروز خبرداد و گفت: دمای هوا هم از امروز تا روز چهارشنبه به طور میانگین تا ده درجه کاهش می یابد که ضروری است کشاورزان تدابیر لازم را اتخاذ کنند.

آغاز برداشت گل محمدی در استان
برداشت گل محمدی از ۱۲۵ هکتار از باغ های گل محمدی خراسان جنوبی آغاز شد. معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خراسان جنوبی  تصریح کرد: پیش بینی می کنیم امسال ۱۰۰ تن گل محمدی به ارزش ۶۵ میلیارد ریال از باغ های استان برداشت شود. «مهدی عصمتی پور» با اشاره به اینکه امسال ۳۰ هکتار توسعه سطح زیرکشت گل محمدی در استان داشتیم، افزود: بیشترین سطح زیرکاشت گل محمدی با ۴۴ هکتار به شهرستان سربیشه اختصاص دارد. گل های محمدی برداشت شده در خراسان جنوبی به روش های صنعتی و سنتی گلاب گیری و علاوه بر مصرف در داخل استان، به استان های همجوار نیز ارسال می شود. برداشت گل محمدی اواخر فروردین آغاز می شود و تا اواسط اردیبهشت در استان ادامه دارد.

اهدای ۱۰۰ سری جهیزیه به نوعروسان نیازمند
۱۰۰ سری جهیزیه به مناسبت عید مبعث بین نوعروسان نیازمند خراسان جنوبی توزیع شد. معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی(ره) استان ارزش هر سری جهیزیه را ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: این تعداد جهیزیه از محل منابع کمیته امداد و سپاه تأمین شد. علی اکبر نخعی یخچال، اجاق گاز، فرش، بخاری، کالای خواب، ظروف، لوازم آشپزخانه، تلویزیون ، لباسشویی و جاروبرقی را از اقلام این جهیزیه عنوان کرد.

نامگذاری ۱۰۹ نوزاد به نام و القاب محمد (ص)
۱۰۹ نوزاد فروردین امسال در خراسان جنوبی به نام و القاب پیامبر گرامی اسلام (ص) نامگذاری شدند. مدیرکل ثبت احوال استان گفت: این نوزادان تا ۲۲ فروردین امسال به نام های محمد، محمدطاها، محمدجواد، محمدرضا، امیرمحمد، محمدامین، محمدمهدی، محمدحسین، محمدعلی و مصطفی نامگذاری شدند. مجتبی فاطمی تعداد نوزادان نامگذاری شده امسال به نام محمد را ۱۴ نوزاد اعلام کرد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*