شیوع ۴ درصدی معلولیت ها در استان معاون استاندار: حضور نیافتن مسئولان در جلسه مناسب سازی دستگاه ها، نشانه تزلزل کاری است

آمار معلولان استان ۲۱ هزار و ۲۷۸ نفر اعلام شده است و درصد شیوع معلولیت نیز در استان ۴درصد می باشد که بالاتر از میزان میانگین کشوری است.
مدیرکل بهزیستی استان روز گذشته در دومین جلسه ستاد مناسب سازی استان با بیان این خبر گفت: این موضوع به عواملی از قبیل میزان بالاتر ازدواج های فامیلی، اقدام به فرزندآوری زوجین در سنین بالاتر از زمان مفید باروری زنان که بین ۱۸ تا ۳۵ سال است و همچنین کسب نکردن مهارت های لازم فرزند آوری زوجین باز می گردد. «عرب نژاد» افزود: وضع مناسب سازی استان در اوایل سال ۹۵، برابر۴۵ درصد بود و رتبه دوم از نظر مناسب سازی ادارات و دستگاه های دولتی را داریم.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری نیز در این جلسه بیان کرد: شهر ایمن با تردد آسان حق تمامی سالمندان، کم توانان جسمی و معلولین حرکتی است که باید مورد توجه تمامی دستگاه های اجرایی باشد. «علوی مقدم» افزود: صدور پایان کار برای ساختمان های عمومی و دارای جامعه مخاطب زیاد بدون اجرایی کردن قانون جامع معلولان قابل قبول نیست.
این مقام مسئول با انتقاد به حضور نداشتن برخی دستگاه ها از جمله دانشگاه ها در جلسات ستاد مناسب سازی، بیان کرد: فرهنگ هر جامعه نشان دهنده شأن و شخصیت آن جامعه است لذا حضور مسئولان در جلسات مؤثر، نشان دهنده فرهنگ و احساس مسئولیت آن ها نسبت به مردم است و حضور نداشتن دستگاه ها در جلسات، نشان از تزلزل کاری است و قطعا به منزله تضییع حقوق مردم و بیت المال می باشد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*