شمال شهر، بحرانی ترین نقطه بیرجند

وضعیت بهره مندی مردم از امکانات بهداشتی، آموزشی و تفریحی در شمال شهر بیرجند نامناسب و این منطقه بحرانی ترین نقطه بیرجند است.
نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی شمال شهر به‌ویژه مهرشهر را از بحرانی‌ترین نقاط استان دانست و توضیح داد: این مناطق از کمبود مدرسه، کلاس‌های آموزشی و مکان‌های ورزشی و تفریحی رنج می‌برند.
حجت الاسلام عبادی اعلام کرد: طبق صحبت‌های انجام شده با بنیاد برکت مقرر شد بنیاد برکت در برخی شهرک‌های اطراف استان و مهرشهر بیرجند اقدام به ساخت مدرسه کند.وی از قول آستان قدس رضوی نیز برای ساخت مدرسه خبر داد و خاطرنشان کرد: همچنین این مناطق در بحث خدمات‌رسانی و زیرساخت‌ها نیاز به توسعه دارد که از شهردار بیرجند تقاضا کردیم به این منطقه توجه ویژه‌ای داشته باشد.
نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه از اداره ورزش و جوانان نیز تقاضا کردیم با همراهی شهرداری وضعیت این مناطق را از نظر سطح اماکن ورزشی بالاتر ببرد، بیان داشت: حل مشکلات شمال شهر بیرجند نیازمند همراهی شهرداری و شورای شهر است.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدباقر عبادی در خصوص بودجه ۹۷ هم به شبکه خاوران گفت : بودجه سال آینده به مجلس شورای اسلامی ارائه و با همراهی نمایندگان استان اعتباری بالغ‌بر ۷۵ میلیارد تومان به‌ویژه در بحث اعتبارت عمرانی و تملک دارایی به بودجه استان اضافه شد.
وی با اشاره به اینکه بودجه سال جاری خراسان‌جنوبی در مجلس افزایش بالایی داشت، توضیح داد: رشد بودجه ۹۶ استان در کل کشور کار بی‌سابقه‌ای بود به طوری که خراسان‌جنوبی بالاترین رشد بودجه را در سطح کشور به خود اختصاص داد و کار منحصربه‌فردی بود.
نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی به ویژگی‌های بودجه ۹۷ اشاره کرد و بیان داشت: در بودجه سال آینده استان‌های خراسان‌جنوبی، سیستان و بلوچستان و جنوب کرمان به‌عنوان اولویت‌های گازرسانی در سطح کشور انتخاب شدند.
عبادی اضافه کرد: این موضوع مورد مخالفت نمایندگان استان‌های غربی و مرکزی قرار گرفت ولی با دوندگی‌ها و رایزنی‌های نمایندگان خراسان‌جنوبی در نهایت ۵۲ درصد آرا در این موضوع اخذ و به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید که سال آینده شاهد تحولات خوبی در موضوع گازرسانی خواهیم بود.
وزیر تعاون با تب به خراسان‌جنوبی آمد
عبادی، به سفر وزیر تعاون به خراسان‌جنوبی و دستاوردهای این سفر اشاره و اعلام کرد: وزیر تعاون در حالی که مریض بود و در تب به سر می‌برد با همان حالت طبق قولی که داده بود به استان سفر کرد.
عبادی از رنج مردم شمال شهر بیرجند درباره نبود مراکز بهداشتی و درمانی خبر داد و افزود: یکی از مهم‌ترین اقدامات وزیر تعاون در این خصوص صدور مجوز تأسیس درمانگاه جامع توسط تأمین اجتماعی بود که اعتبار این پروژه در بودجه سال آینده سازمان تأمین اجتماعی لحاظ شده است.
وی کلنگ‌زنی مرکز رفاهی بیمارستان حضرت ابوالفضل(ع) بیرجند، واگذاری ۱۲۰ واحد مسکونی و واگذاری خودروهای نیسان به مددجویان شهرستان بیرجند را از دیگر اقدامات وزیر تعاون ذکر کرد و یادآور شد: همچنین وزیر تعاون به شهرستان‌های دیگر استان سفر کرد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*