بازگشایی ارگ کلاه فرنگی از ۲۵ اسفند

معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان :
۹۵۰ هکتار این سال ها به محدوده بیرجند اضافه شد

معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان از اضافه شدن ۹۵۰ هکتار به محدوده شهر بیرجند طی سنوات گذشته خبر داد. کاظمی در پاسخ به برخی ابهامات مبنی بر نبود برنامه مدون برای ساخت وسازها در سطح شهر بیان کرد: شهر دارای برنامه است و شهرداری بر اساس طرح جامع پروانه صادر می کند و با وجود اینکه دولت در بسیاری از نقاط شهر مانند غرب بیرجند زمینی برای واگذاری ندارد ۵۵۰ هکتار زمین بایر و خالی داریم که بیشتر آنها در اراضی پادگان و حاشیه شهر که جزو محدوده است، قرار دارد.وی با بیان اینکه اراضی دولتی در داخل شهر محدود و پراکنده است، ادامه داد: با این وجود کمبود زمین نداریم. وی تأکید کرد: در بازنگری طرح جامع کمبودهای شهر، نیازهای آینده شهر، وضعیت ترافیک، شبکه معابر و کاربری اراضی مشخص می شود.

 

مدیر پایگاه باغ های تاریخی خراسان جنوبی خبر داد:
بازگشایی ارگ کلاه فرنگی از ۲۵ اسفند
مدیر پایگاه باغ های تاریخی خراسان جنوبی از بازگشایی ارگ کلاه فرنگی بیرجند از ۲۵ اسفند ماه به روی مسافران نوروزی و گردشگران خبر داد.
جنتی فر در گفت وگو با خبرنگار ما گفت: مرمت ارگ کلاه فرنگی در دست اقدام است که تا ایام نوروز مرمت طبقه اول که قرار است بعنوان موزه اسناد تاریخی و سیاسی استان استفاده شود به اتمام می رسد.
وی از صرف اعتبار ۳۰۰ میلیون تومانی برای مرمت ارگ کلاه فرنگی بیرجند خبر داد و افزود: برای اتمام کار مرمت به اعتبار ۷۰۰ میلیون تومانی نیاز است.
وی ادامه داد: مرمت در دیگر طبقات ادامه دارد و میزان پیشرفت کار بسته به تزریق اعتبار است.
وی بیان داشت: شاید همزمان با ایام نوروز کار مرمت ارگ در سایر طبقات هم چنان ادامه داشته باشد تا گردشگران و مسافران با نحوه عملکرد مرمت بناهای تاریخی آشنا شوند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*