امام جمعه طبس امروز تشییع می شود هجرت مهاجریان

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدابراهیم مهاجریان‌مقدم امام جمعه دیروز بر اثر عارضه قلبی دار فانی را وداع گفت. او امروز ساعت ۹ صبح تشییع می شود.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدابراهیم مهاجریان‌مقدم پنجم مرداد ۱۳۲۱ هجری شمسی در روستای دشتغران از توابع شهرستان طبس در خانواده‌ای مذهبی که پدر و اجدادش عالم و عالم‌زاده بودند، دیده به جهان گشود.در سال ۱۳۴۸ تدریس را در حوزه علمیه مشهد شروع و در سال ۱۳۵۱ مدرسه علمیه‌ای به نام مقدس حضرت حجت (عج) تأسیس کرد و مدیریت و تدریس آن را عهده‌دار شده و ۱۷ شهید طلبه تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.در زلزله سال ۱۳۵۷ طبس در جلسات سخنرانی برای زلزله‌زدگان مصیبت‌زده طبسی در تسکین قلوب داغدارشان نقش مؤثری ایفا کرد. این مبلّغ آگاه به مسائل سیاسی تا پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران همزمان با قیام عمومی مردم، با سخنرانی‌های خود در سطح شهرستان نقش فعالی داشت.
در سال ۱۳۵۹ اسلامی از طرف مرحوم آیت‌ا… واعظ طبسی به قائم‌مقامی کمیته انقلاب منصوب شد و در دوران دفاع مقدس در چندین مرحله و حدود ۲ سال افتخار حضور در جبهه را داشت. وی با اعطای مدرک پایه ۸ قضایی از سوی شورای عالی قضایی عهده‌دار منصب قضاوت شد. با توجه به اهمیت و نقش حساس ائمه جمعه و مسائل جاری طبس در سال ۱۳۶۸ از سوی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور و به دستور مقام معظم رهبری طی ابلاغی به امامت جمعه شهرستان طبس منصوب شد و ۲۸ سال متوالی در این جایگاه مردم را رهنمود کرد.محمدرضا امیرحسنخانی، نماینده مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی درباره این روحانی ارزشمند می گوید : آن مرحوم در طول ۲۸ سال حضور صادقانه و بی‌منتش در طبس چه در منصب امامت جمعه شهرستان طبس یا دیگر مسئولیت‌ها منشأ خدمات ارزنده و ماندگار در عرصه‌های مختلف بود و همواره بر وحدت و هم‌صدایی و پیگیری مسائل و مشکلات شهرستان و تلاش برای توسعه و پیشرفت طبس و رسیدگی به محرومان و نشر و اشاعه معارف دینی تأکید می کرد.مراسم تشییع و وداع با امام جمعه فقید طبس امروز ساعت ۹ صبح از مصلی نماز جمعه طبس(مسجد جامع کبیر) به سمت آستان مبارک حضرت حسین‌بن موسی‌الکاظم(ع) برگزار خواهد شد.مجالس ترحیم در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه هفتم و هشتم اسفندماه از ساعت ۹ الی ۱۱ صبح‌ و بعدازظهر از ساعت ۱۵ الی ۱۷ در محل هیئت متحده رضوی دشتغران برگزار خواهد شد. روز چهارشنبه هم مراسم یادبودی از طرف معاونت استانداری و فرمانداری ویژه طبس از ساعت ۱۵ الی ۱۷ در محل هیئت ابوالفضلی این شهرستان برگزار خواهد شد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*