اخبار کوتاه استان/۲۷۵ هکتار عملیات درختکاری در درمیان

۳۴ روستای استان از چرخه آبرسانی سیار حذف می شوند
مدیرعامل آبفار خراسان جنوبی با اشاره به اختصاص ۵/۱۹ میلیارد تومان اعتبار صندوق توسعه ملی به استان، گفت: با این اعتبار طی سال مالی جاری ۳۴روستا از گردونه آبرسانی سیار حذف می شوند. مهدی صفوی نژاد اظهار داشت: در حال حاضر از مجموع یک هزار و ۷۴۹ روستای دارای سکنه استان ۹۱۸ روستا بالای ۲۰ خانوار هستند. وی با بیان اینکه از این تعداد ۹۴۶ روستا تحت پوشش شبکه آبرسانی روستایی قرار دارند، بیان کرد: این میزان حدود ۹۲ درصد جمعیت روستایی را شامل می شود.

اهدای کتاب به دانشگاه های افغانستان
دانشگاه بیرجند ۲ هزار و ۶۴۲ جلد کتاب به دانشگاه های افغانستان اهدا کرد.مسئول کتابخانه مرکزی دانشگاه بیرجند گفت: ۳۲۰ جلد از این کتاب ها لاتین و ۲ هزار و ۳۲۲ جلد آن فارسی است. لیلی سیفی افزود: عمده این کتاب ها آموزشی و درسی بوده و در حوزه های کشاورزی، علوم پایه و مهندسی است.

تولید۱۰ هزار تن محصولات گلخانه ای
۹ هزار و ۷۰۰تن محصولات گلخانه ای از آغاز امسال تاکنون در گلخانه های خراسان جنوبی تولید شد.رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ارزش این محصولات را حدود ۱۶۵ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: تولیدات گلخانه ای از ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه حدود ۷ درصد افزایش داشته است. هاشم ولی پور مطلق افزود: ۸۰ درصد این محصولات خیار گلخانه ‌ای، ۱۲ درصد گوجه فرنگی، ۴ درصد فلفل و ۴ درصد باقیمانده مربوط به سایر محصولات است.

توزیع سبد کالا بین مددجویان بهزیستی بشرویه
۵۲۶ سبد کالا از سوی مؤسسه خیریه انصارالحجه مشهد بین مددجویان زیر پوشش بهزیستی بشرویه توزیع شد. رئیس اداره بهزیستی بشرویه گفت: اقلام این سبد کالا شامل قند، روغن، برنج، چای، خرما، پنیر، ماکارانی و پارچه است. قلی پور ارزش این کمک ها را ۹۰ میلیون تومان عنوان کرد.

۲۷۵ هکتار عملیات درختکاری در درمیان
مدیر منابع طبیعی و آبخیزداری درمیان گفت: ۲۷۵ هکتار عملیات درختکاری برای مقابله با بیابان زایی در این شهرستان با اعتبار پنج میلیارد و ۹۹۰ میلیون ریال در دست انجام است. مهدی حاجی زاده افزود: عملیات درختکاری در شهرستان درمیان از ابتدای دی ماه آغاز می شود و تا پایان هفته منابع طبیعی «۱۵ تا ۲۲ اسفند» ادامه دارد. وی بیان کرد: آبیاری این درختچه ‌ها تا اوایل آبان سال آینده به صورت مستمر انجام می شود.

زیرکوه بازارچه صنایع دستی ندارد
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان‌جنوبی گفت: در این شهرستان بازارچه دایمی صنایع دستی وجود ندارد و آمادگی داریم اگر فردی متقاضی ایجاد این بازارچه باشد با راه‌اندازی آن موافقت کنیم.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*