رییس سازمان اعلام کرد سازمان زمین شناسی آماده نظارت بر پروژه آب های ژرف استان

سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور با توجه به حساسیت پروژه آب های ژرف برای نظارت بر اجرای آن اعلام آمادگی کرد.
به گزارش امروز خراسان جنوبی، رئیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور در بیرجند گفت: با توجه به مطالعاتی که در مورد آبهای ژرف در این استان انجام می‌شود، سازمان زمین‌شناسی آمادگی دارد تا به‌عنوان ناظر علمی بر این روند نظارت داشته باشد تا اشتباهی در شناخت این منابع استراتژیک ایجاد نشود
راضیه لک افزود: سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور، کارهای بسیاری در خراسان جنوبی دارد و فعالیت‌های اکتشافی زیادی در این استان انجام داده است. او ادامه داد: خراسان جنوبی از نظر انواع معادن و ذخایر بی نظیر است و جزو اولین ها در کشور مطرح می شود.
سفر رهبر انقلاب و شکوفایی معدنی منطقه
معاون اکتشاف سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی هم در نشست مشترکی با استاندار، گفت :خراسان جنوبی در زمینه ذخایر منابع فلزی و غیرفلزی بی‌نظیر است و به‌عنوان اولین‌ها در کشور مطرح است. بهروز برنا تصریح کرد: ۲۸هزار تن ذخیره آنتیموان در شوراب و ۳۰ محدوده امیدبخش ژئوشیمی در این استان از سوی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشف شده است. وی خاطر نشان کرد: در سال های گذشته، هنگام ‌بازدید مقام معظم رهبری از این استان، بودجه‌ای از سوی ایشان برای مطالعات اکتشافی اختصاص داده شد که این موضوع نقطه عطفی برای کارهای پایه‌ای در خراسان جنوبی شد. به گفته وی ۴.۵درصد از ذخایر شناخته شده در کشور و حدود ۴درصد از تولید معدنی با حدود ۵۰۰ معدن فعال در اختیار این استان قرار دارد و زیباترین سنگ‌های نما، سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی در خراسان جنوبی هستند.
گردشگری زمین شناسی راهی برای اشتغالزایی
استاندار خراسان جنوبی نیز در این جلسه عنوان کرد: به‌دلیل مشکلات مربوط به خشکسالی و تکیه نداشتن به کشاورزی در استان، به‌دنبال راهبردهایی برای رفع مشکلات بیکاری و درآمدزایی هستیم و مطالعات اکتشافی و معادن را راهکاری مناسب برای رویارویی با این مشکل دیده ایم. محمد مهدی مروج الشریعه افزود: ورود به گردشگری زمین‌شناسی، ژئوتوریسم و حضور گردشگران تخصصی در خراسان جنوبی باعث درآمدزایی برای مردم استان و اشتغالزایی جامعه محلی می شود و این استان آمادگی کامل را برای همکاری با سازمان زمین‌شناسی دارد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*