تلاش هیئت گلف استان برای تأمین تجهیزات و جذب علاقه مندان چوب گرانی گلف

رشته ورزشی گلف جزو بازی های پرطرفدار در جهان محسوب می شود که در عین سادگی خیلی سخت است و نیاز به تلفیق نیروی فکری و آمادگی جسمانی دارد ولی بیشتر اقشار با درآمد بالا می توانند این رشته را انتخاب کنند و دلیل عمده آن هم قیمت بالای وسایل و تجهیزات و به طور کلی سخت افزارهای این رشته است که خرید آن ها از ۲ میلیون تومان بیشتر آب می خورد. به همین دلیل در استانی چون خراسان جنوبی که مردم آن درآمد چندانی ندارند آن طور که باید استقبال نشده است. پس تنها راهکارممکن برای جذب جوانانی که برای تفریح سمت این رشته می آیند این است که حداقل وسایل مورد نیاز برایشان تامین شود.
مریم بهدانی اولین رئیس هیئت گلف استان است. او از سال ۹۰ شروع به کار کرده و خودش در گفتگو با امروز خراسان جنوبی می گوید: کار رسمی و حرفه ای این رشته از حدود ۲ سال قبل آغاز شده است. از دو سال قبل توانستیم تقریبا به شکل منسجم و پیوسته کار را شروع و آقایان و بانوان را به مسابقات کشوری اعزام کنیم. وی با تاکید بر اینکه قیمت وسایل رشته گلف خیلی گران است،ادامه می دهد: برای خرید یک ست کامل حداقل ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان نیاز می باشد.
قول فدراسیون برای تامین تجهیزات
به گفته وی به دلیل همین مشکل گرانی سخت افزارهای این رشته، افراد با درآمد ضعیف و یا دانش آموزان نمی توانند گلف را انتخاب کنند. او می خواهد که اداره کل ورزش و جوانان و فدراسیون در این زمینه به آنها کمک کنند هر چند می داند این مجموعه ها هم از نظر بودجه مشکلات زیادی دارند. با این حال از فدراسیون قول هایی به او داده اند « قول هایی برای تامین سخت افزارهای ما داده اند ولی امسال به دلیل کمبود اعتبارات و نبود تجهیزات این رشته در فدراسیون هنوز این وعده عملی نشده است.»
افتتاح سالن اختصاصی مینی گلف
بهدانی با اشاره به اینکه دو زیرشاخه مینی گلف و وودبال در خراسان جنوبی فعال است، ادامه می دهد: حدود ۲ ماه قبل توانستیم سالن اختصاصی مینی گلف را افتتاح کنیم که البته در کل کشور تک است. به گفته وی در دهه فجر هم مسابقات گلف زیادی بین گروه های مختلف ادارات و مدارس و … برگزار خواهیم کرد. او می گوید: در استادیوم غدیر زمین اختصاصی گلف در اختیار ما گذاشته اند و در این زمینه خوشبختانه مشکلی نداریم. به گفته او تاکنون ۴ اعزام برای مسابقات گلف کشوری داشته ایم ولی به دلایلی موفق به کسب مقامی نشدیم چون هنوز تازه کار را شروع کرده ایم ولی همین اعزام به مسابقات خود مزیت بالا و خوبی برای ما بود.
فعالیت حرفه ای ۱۵ نفر در رشته های گلف
رئیس هیئت گلف استان می گوید: تعداد ورزشکاران این رشته به دلیل قیمت بالای سخت افزار های مورد نیاز محدود هست و اکنون فقط ۱۵ نفر به شکل حرفه ای کار می کنند، آمار بقیه ورزشکاران علاقه مند به این رشته هم که به شکل فصلی، مناسبتی و سالنی فعال هستند در زمان های مختلف متفاوت است. به گفته او شهرستان فعال در این حوزه فعلا خوسف است ولی شهرستان های طبس و قائن هم اعلام آمادگی کرده اند و ما در تلاشیم که در آنجا هم محیطی را برای این ورزش تهیه کنیم. بهدانی با بیان اینکه چندین دوره استعدادیابی برگزار کرده ایم، ادامه می دهد: در زیرشاخه مینی گلف مقام های خیلی خوبی به دست آورده ایم. استان هایی مانند خوزستان، همدان و قم تیم های خوبی دارند و مقام های بالایی آورده اند و من مطمئنم که می توانیم در سال های بعد مقام های کشوری به دست آوریم.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*