اسکان اضطراری ۱۳ مسافر جاده های برفی

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان خراسان جنوبی از امدادرسانی و اسکان اضطراری ۱۳ مسافر در پی برف و کولاک و مسدود شدن راه مواصلاتی استان توسط این جمعیت خبر داد .
احمد بخشی گفت: از ساعت ۲۰ یکشنبه شب تا ۹ صبح دوشنبه، نجاتگران و عوامل امدادی این جمعیت به بیش از ۲۰۰حادثه دیده ارائه خدمت کردند.
وی با اشاره به بارش شدید برف و مسدود شدن راه مواصلاتی بیرجند-قاین و بیرجند-سربیشه و قاین- زیرکوه افزود: در این محورها ۱۱ تیم امدادی با ۵۵ نیروی انسانی و تجهیزات کامل آماده خدمت رسانی می باشند که در صورت نیاز افزایش پیدا می کند.به گفته بخشی ، تمامی پایگاه امداد و نجات ثابت و سیار هلال‌احمر در جاده‌های استان مستقر شده و تمامی شعب آمادگی کامل را برای اسکان اضطراری در راه‌ماندگان در محورهای مواصلاتی استان دارند.
معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان خراسان جنوبی با بیان اینکه امدادرسانی ها شامل اسکان اضطراری، بستن زنجیر چرخ و رهاسازی خودروها و سرنشینان از برف و کولاک بوده است، تصریح کرد: در حال حاضر پایگاه های جمعیت هلال احمر توان اسکان مسافرین را دارد و در صورت نیاز از مساجد و پایگاه سایر دستگاه های خدمت رسان استفاده خواهیم کرد.
وی با بیان اینکه سامانه ۱۱۲ به صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به هموطنان در راستای ارائه خدمت امداد و نجات، آمار و اطلاعات و اعلام حوادث و سوانح است، افزود: میانگین زمان حضور تیم های امدادی هلال احمر این استان در سر صحنه حادثه هفت دقیقه بوده است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*