سرمقاله/خداحافظ سانچی…!!

امروز خراسان جنوبی – محمد راعی فرد mohammadraeifard@yahoo.com
نفتکش غول آسای سانچی با یک صد و ۳۶ هزار تن میعانات گازی در دریای چین و در پی برخورد با یک کشتی باربری در درون خود آتش گرفت و منفجر شد و تمامی پرسنل و کارکنانش در دریای چین و در گدازش مهلک ۳۰۰ درجه و غلظت گازهای سمی در همان ساعات اولیه غریبانه سوختند و در مرگی وحشتناک و دور از وطن به پرواز درآمدند…!
دیگر مهم نیست که کشور چین کوتاهی کرده یا عوامل دیگری در آن دخیل بودند، مهم این است که برای اولین بار است که مردم به این باور رسیدند که دنیای دیگری هم با تمام خطراتش بنام نفتکش ها وجود دارند و شاید دنیاهای دیگر که همه از آن بی خبرند!!
مهم این است که رسانه ملی ما حتی یک خبرنگار را نتوانست به محل اعزام کند که چون ساختمان پلاسکو دوربین اش را در آنجا بکارد تا مردم در لحظه جان بکنند برای جان باختگانشان!! صداوسیما در دو یا سه روز اول بسیار عقب تر از مردم بود و چون همیشه با فازی دیرهنگام اخبار سوخته را به مردم اهدا نمود، اخباری متاثر از خبرگزاری های دیگر !!
مهم این است که مردم دریافتند اخبار گل و بلبلی و گزینشی صدا وسیما حتی می تواند مرگ هموطنان مان را در دریای آتش و سم آنچنان جلوه دهد که ضجه خانواده های داغدار نیز شنیده نشود، درود بر خبرنگاران بی مرزی که از دل آتش و خون افکار عمومی دنیا را سیراب از واقعیات می کنند وگرنه با لباس شیک و در سازمان ملل و نیویورک و دور از خطرات محیطی را هرکسی می تواند گزارش کند و حالش را ببرد از امکانات دولتی!
کشتی سانچی نابود شد و تمامی سرنشینانش نیز از بین رفتند. به همین سادگی، مهم بحرانی است که در ساعات اولیه ایجاد می شود و نحوه کمک رسانی در پیک زمانی نجات، دولت چین نتوانست به موقع در فضای زمان حیاتی درست عمل کند که به لحاظ دیپلماتیک می بایست پیگیری نمود، همچنان که به جز چین و ژاپن کشور دیگری وارد عمل نشد، ما نیز نوش داروی بعد از مرگ سهراب را با اعزام تکاوران در روز ششم سوختن کشتی به انجام رساندیم، اینک ملتی بهت زده هستند و جنازه های فرزندانشان که در دسترس نیست، سانچی ها در درون و خارج از کشورمان حادثه می بینند و مردم فقط نظاره گرند چون از هیچ چیزی خبر ندارند، به همین سادگی…!!!

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*