دعوت نامه استان برای «گروه دوستی » نماینده های پارلمانی کشورهای مختلف به خراسان جنوبی می آیند

برخی اعضای گروه دوستی متشکل از نمایندگان پارلمان های برخی کشورها برای سفر به استان دعوت شدند.
سال گذشته گروه‌های دوستی پارلمانی مجلس دهم، در ۲۵ گروه و با ۱۲۳ کشور دنیا تشکیل شد. فعالیت این گروه ها شامل بخش های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی می شود که بیشتر هم به بهبود روابط بین الملل کمک می کنند.روند افزایشی و رشد کمّی و کیفی گروه های دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران بیانگر این واقعیت است که مجلس شورای اسلامی بخشی از تحرکات دیپلماسی پارلمانی خود را از طریق ساماندهی و جهت دهی به گروه های دوستی دنبال می کند و پیش بینی می شود با توجه به تقویت جایگاه مجالس قانونگذاری در روابط بین الملل، نقش آفرینی گروه های دوستی در روابط منطقه ای و بین المللی افزایش یابد.
گروه های دوستی مردمی هستند
در همین راستا با نماینده مردم سربیشه و نهبندان در مجلس شورای اسلامی که رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران با کشورهای هند، بنگلادش، سریلانکا، هلند و مولداوی می باشد گفت و گو کردیم. دکتر «نظرافضلی» در این زمینه اظهار کرد: که جلساتی با کشورهای هند، هلند، بنگلادش و سریلانکا داشته ایم. به گفته وی از آنجاکه نماینده های مجلس از خود مردم هستند و با مشکلات استان ها آشنایی بیشتری دارند این گروه ها تشکیل شده تا با نمایندگان پارلمانی دیگر کشورها در ارتباط باشند.
راهی برای جذب سرمایه گذار
نماینده مردم سربیشه و نهبندان با اشاره به اینکه هدف ما ارتقای روابط اقتصادی، فرهنگی و بازدیدهای مردمی از کشور است، تصریح کرد: با دیدارهای مردمی از کشور نه تنها ارتباطات مستمر می شود بلکه باعث شناختن مسائل سیاسی هر کشور، معرفی جاذبه های گردشگری و سرمایه گذاری آن ها نیز می شود. «افضلی» عنوان کرد که در دیدارهایی که با نمایندگان کشورها داشته ام با بنگلادش در پارچه و بافت، سریلانکا در گیاهان دارویی و هلند در صادرات گل صحبت کرده ام و آن ها نیز آمادگی همکاری خود را در استان خراسان جنوبی اعلام کرده اند. وی اضافه کرد که در دستور کار خود داریم حتما این نماینده ها را به استان بیاوریم تا با ظرفیت ها و پتانسیل های ما آشنا شوند و حتی از کشورهای دیگری که جزو گروه من نیستند هم حتما این دعوت را به عمل می آوریم. به گفتۀ وی خراسان جنوبی با پتانسیل هایی همچون محصولات راهبردی کشاورزی، منطقه ویژه اقتصادی، بازارچه های مرزی و معادن می تواند در صورت معرفی مناسب سرمایه گذاران را جذب کند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*