یادداشت امروز/زبان به مناجات باید گشود امروز

امروز خراسان جنوبی – زنگویی znagoei@birjandtoday.ir
…مناجات، خواهشی عاشقانه است. افق گشایی عارفانه است. مناجات، کلیم شدن با حضرت صاحب کلام است در زمانی که خیلی ها همکلامی نمی یابند. مناجات، دست به بلندا برآوردن و سر فراز کردن است به خواندن در زمانه ای که سر ها پایین است. مناجات، سکوی تولد یک غزل است در زبان انسان. قدر باید دانست این فرصت را و باید خواند خداوند را برای تقدیر زیبایی در حیات خویش و زندگانی همگان پس؛
ای خدای عیسی! مگر نه رمز عروج، سبکبالی و سبکباری است؟ پس، بارمان را سبک فرما تا بال ها سبک شود و فرصت پرواز عطایمان کن تا از این هبوط سخت، به عروج راهی بزنیم که جز این، همه راه ها به بیراهه پیوند می خورد.
ای خدای ایوب! همه چیز جز خیانت تاب آوردنی است، صبرمان را جز در این راه بیازمای و چنان قدرتی بخش که طوفان های دریای زندگی را در ساحل شکیبایی به قرار آوریم و فهمی عطا فرما که بدانیم همیشه بر کرانه تقدیر نوشته های خداوند حکیمی هستیم که کرامت را نیز در حق ما تمام می فرماید.
ای خدای موسی! فرعونیت منتشر میان مردم را در نیل تنبه، غرق کن و موسای خشیت و خشوع و بندگی را حکمران وجودمان ساز و ما را علمی چنان بخش که ترجمان انما یخشی ا… من عباده العلما باشیم و از وادی این خوف بیدارگر به بهشت امید انسان ساز، جاده ای به وسعت همه زمین و به گنجایش همه آدم ها باز کنیم.
ای خدای یوسف! برای اینکه دل به زلیخای وسوسه نسپاریم به جلوه هایی از جمال خویش میهمان مان کن تا چنان دل بندیم که بند را برای همیشه از دل بردارد و نگذارد هیچ چیز غیر از تو برای ما دلداری کند.
ای خدای ابراهیم! اکنون که بت های سنگ و چوب تکامل یافته و روح و جان گرفته اند، روح دوستی ات را در دست و دل ما زنده کن تا دگر باره تبر برداریم و هرچه بت شده است و راه توحید می بندد را درهم بشکنیم تا بداند شیطان که اگر بت های خویش را نو به نو کند و جامه نو و وسوسه نو هم بپوشاند و بیاموزاند ما همچنان تبر ابراهیم را از دست نخواهیم گذاشت و بت شکنی را از یاد نخواهیم برد.
ای خدای محمد! ای خدای حبیب همواره محب! ای علیم خبیر بصیر! به حرمت حبیبت، دل ما را از محبت به حق چنان مالامال کن که رفتارمان را هم محمدی کند تا لبخند رضامندی در تحقق فلسفه نبوت حضرتش که اکمال مکارم اخلاق است، بر لبان مبارک ایشان نقش بندد و جهان را چنان از زیبایی سرشار کن که شایسته دین محمد باشد و ما را و همه مردمان جهان را به ظهور آخرین نگار خویش، آن موعود جمعه نشین(عج)تکریم فرما و انامت مستضعفان را بر زمین محقق فرما تا استکبار به نقطه پایان برسد….

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*