برنامه های خاص قاینی ها برای سفر استاندار:روز قاینات

استاندار خراسان جنوبی گفت: فارغ از هر گونه گرایش سیاسی و حزبی باید برای عرضه توانمندی های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی از روش های علمی و فناورانه بهره برد.به گزارش ایرنا، محمدمهدی مروج الشریعه در اولین همایش بزرگداشت ۲۲ آذر روز شهرستان قاینات افزود: این منشور باید متوازن حرکت کند و قطعا جلوی پیشرفت تکنولوژی علمی را هم نمی توان گرفت.وی بیان کرد: از جوانان می خواهم که نقش شتابنده ها را جدی بگیرند و برای پیشرفت کشور این نقش را فراموش نکنند.
استاندار خراسان جنوبی گفت: در اتاق بازرگانی ایران هم بر این موضوع تاکید شده است و قطعا شتاب دهنده ها در این شرایط نجات دهنده کشور هستند و ایجاد اشتغال هم در سیطره شتاب دهنده ها قرار دارد.
مروج الشریعه ادامه داد: شهرستان قاینات منشاء تولید علم و فرهنگ به ویژه فرهنگ غنی اسلامی است.
وی گفت: قاینات با فرهنگی غنی، خاستگاه و پرورشگاه عالمان، عارفان و اندیشمندان و نویسندگان صاحب نامی است که بخشی از اشاعه بزرگ فرهنگی بودن به خصوص اشاعه فرهنگ غنی اسلامی را در نمایشگاه مولفان شهرستان مشاهده کردیم و این ظرفیت ها باید به مردم معرفی شوند.
استاندار خراسان جنوبی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای شهرستان قاینات گفت: امیدوارم همه ما راه و روش شهدا را الگوی خود قرار داده و رهروان صادق و پرتلاشی برای به ثمر نشستن مسیر آنان باشیم.
وی اظهار کرد: برای تجلیل و گرامیداشت روز شهرستان قاینات در سال های آینده و برگزاری همایش های مشابه در سایر نقاط استان باید برنامه ریزی های جامع تر و کامل تری صورت گیرد.
وی افزود: یکی از اهداف اساسی این همایش ها معرفی فرهنگ غنی منطقه به مردم خودمان و کشورهای جهان است و این مهم با روش های مختلفی قابل انجام است.
مروج الشریعه گفت: باید در این محافل به لحاظ شکل و زمانی و نوع برگزاری ها در شهرستان و استان و معرفی مولفان، دستاوردهای جالب و ارزنده علمی، فرهنگی و ادبی مد نظر باشد.وی افزود: باید از اندیشمندان و مولفان مختلف کشور در رشته های مختلف و تشکل های علمی و نوآورانه و فناورانه دعوت شود و حیف است که آنها از این زیبایی و شکوه به نمایش گذاشته شده محروم شوند و در چنین همایش هایی کمتر حضور داشته باشند.
مقام عالی دولت در استان با اشاره به پیشرفت روزافزون علم و فناوری گفت: استفاده از فناوری جدید اطلاعات (IT) یکی از بهترین روش ها برای شناساندن مشاهیر و ظرفیت های علمی هر منطقه است و ممکن است امکان حضور برخی اندیشمندان در این همایش ها مقدور نباشد که باید از روش های علمی و فناورانه برای معرفی ظرفیت های اقتصادی، فرهنگی و سیاسی در کشور بهره برد.
وی بیان کرد: باید جزء جزء گرامیداشت این روز را با این تالیفات و سبقه تاریخی به همه بشناسانیم، از دیگران دعوت کنیم و تبادل فرهنگی داشته باشیم که با راه اندازی یک سایت در جهت معرفی سبقه تاریخی هر شهرستان امکانپذیر است و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی باید زمینه معرفی پتانسیل و ظرفیت های فرهنگی استان را فراهم کند.
مروج الشریعه گفت: این همایش با هدف آگاهی دادن و انتقال اطلاعات است و یکی از مهمترین وظایف ما این است که این میراث تاریخی و فرهنگی را به نسل های آینده منتقل کنیم و همه تلاش های ما برای مردم باشد.
در شروع این همایش نمایشگاه آثار مؤلفان و نویسندگان شهرستان قاینات شامل بیش از ۵۰۰ اثر از ۱۲۰ مؤلف در محل نگارخانه باران شهر قاین با حضور استاندار خراسان جنوبی افتتاح شد.
رونمایی از ۱۰ اثر چاپ شده در سال جاری، تقدیر از مؤلفان و رونمایی تمبر یادبود گرامیداشت روز شهرستان قاینات از دیگر برنامه های سفر یکروزه استاندار به این شهرستان بود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*