اخبار حوادث استان/رای یک قاضی به جای جریمه نقدی متخلف

آتش سوزی کارگاه نجاری در بیرجند
یک باب کارگاه نجاری در خیابان جمهوری بیرجند دچار حریق شد. امیرآبادی زاده مدیر روابط عمومی سازمان آتش نشانی بیرجند در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت : ساعت ۶:۳۷ دقیقه صبح دیروز با اعلام خبر آتش سوزی کارگاه نجاری ، ۲ تیم اطفای حریق به محل حادثه اعزام شدند. وی افزود : تیم های اعزامی پس از رسیدن به محل حادثه در ۱۵ دقیقه حریق را اطفا کردند. امیرآبادی زاده گفت: این حادثه خسارت جانی نداشت و علت حادثه در دست بررسی است.
آتش گرفتن خودروی پیکان در بیرجند
در اثر برخورد یک دستگاه خودروی پیکان با خودروی کیا سراتو ، پیکان دچار حریق شد. امیرآبادی زاده مدیر روابط عمومی سازمان آتش نشانی بیرجند در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت : در اثر برخورد خودروی کیا سراتو به عقب خودروی دوگانه سوز پیکان ، کپسول آن دچار حریق شد. وی افزود: دو تیم امدادی و اطفای حریق به محل اعزام و حریق را اطفا کردند.امیرآبادی زاده گفت : این حادثه روبروی پمپ بنزین بلوار صیاد شیرازی به وقوع پیوست و خسارت جانی نداشت.
یک کشته در واژگونی پراید
جانشین رئیس پلیس راه استان گفت: بر اثر واژگونی پراید در جاده طبس- دشتغران راننده خودرو در دم جان باخت. سرهنگ نیک مرد علت این حادثه را بی احتیاطی راننده به دلیل تخطی از سرعت مطمئنه اعلام کرد.
کشف ۲۸۵ کیلوگرم تریاک در خراسان جنوبی
فرمانده انتظامی استان خراسان جنوبی از کشف ۲۸۵ کیلوگرم تریاک در عملیات مشترک فرماندهی انتظامی شهرستان های سرایان و بیرجند خبر داد.
سردار “مجید شجاع” گفت: مأموران بخش انتظامی سه قلعه شهرستان سرایان هنگام گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی به یک دستگاه خودروی پژو ۴۰۵ که از سمت بیرجند به سه قلعه در حرکت بود مشکوک شدند و به خودرو دستور ایست دادند. وی اظهار داشت: راننده خودرو با مشاهده مأموران به سمت بیرجند متواری شد که طی هماهنگی با فرماندهی انتظامی شهرستان بیرجند و اجرای طرح مهار، خودرو متوقف و راننده آن دستگیر شد. فرمانده انتظامی استان خراسان جنوبی افزود: در بازرسی از خودرو ۲۸۵ کیلوگرم تریاک کشف و متهم دستگیر شده با تشکیل پرونده به مقام قضائی معرفی شد.
۱۳ کیلومتر جاده مرگ آور در محور بیرجند- قاین
از ابتدای آذر ماه در جاده های استان ۱۳ نفر جان خود را از دست داده اند که پنج نفر از کشته شدگان در کیلومتر ۲۸ تا ۴۱ محور بیرجند به قاین بوده است . فرمانده پلیس راه خراسان جنوبی اظهار داشت :از ابتدای آذرماه در جاده های استان بر اثر تصادفات جاده ای ۱۳ نفر از هموطنان ما جان خود را از دست داده اند که علت عمده تصادفات از سوی کارشناسان پلیس راه سبقت های غیر مجاز و انحراف به چپ تشخیص داده شده است. سرهنگ “حسین رضایی” با اعلام این که بیشترین تلفات و تصادفات محور بیرجند به قاین در کیلومتر ۲۸ تا ۴۱ این محور از سمت بیرجند و حد فاصل گردنه “خونیک ” تا گردنه “اوج” از سمت قاین است، افزود: پلیس راه به صورت روزانه نقاط حادثه خیز این محور را بررسی می کند و با افزایش خودروهای گشتی در این محور به رانندگان هشدار می دهند ولی متاسفانه عامل اصلی تلفات و تصادفات در این محور عامل انسانی ذکر شده است.
رای یک قاضی به جای جریمه نقدی متخلف
قاضی دادگاه کیفری در نهبندان یک خبرنگار را که به علت تخلف رانندگی دستگیر شده بود ، به ساخت یک مستند محکوم کرد. یک خبرنگار ماه پیش در تصادف با یک موتورسکیلت در شهر نهبندان به دلیل عدم رعایت حق تقدم مقصر شناخته شد. براساس حکم قاضی دادگاه کیفری دو شهرستان نهبندان راننده خاطی از حیث جنبه عمومی بزه به استناد ماده ۷۱۴ قانون مجازات اسلامی، به جای جریمه نقدی ۵۰۰ هزار تومانی در حق صندوق دولت، به تهیه یک مستندی ۲۰ دقیقه ای محکوم شد. قاضی محمدحسن مختاری درباره دلایل صدور این حکم گفت: این حکم با توجه به حسن شهرت، سابقه، شرایط فرد خاطی و حرفه ای وی و فرهنگ سازی در زمینه کاهش تصادفات صادر شده و ظرف مدت ۶ ماه باید این مستند تهیه و علاوه بر تحویل به دادگاه، در اختیار صدا و سیمای مرکز استان هم قرار گیرد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*