اخبار حوادث استان/۲ کشته و ۴ مصدوم در جاده بیرجند-قاین

۲ کشته و ۴ مصدوم در جاده بیرجند-قاین
رئیس پلیس راه خراسان جنوبی گفت: حادثه کیلومتر ۳۵ محور بیرجند به قاین دو کشته و ۴ زخمی بر جا گذاشت. افزود: بر اثر برخورد دو دستگاه خودروی سواری در کیلومتر ۳۵ محور بیرجند به قاین حوالی سه راهی روستای ساقی دو نفر جان باختند. وی افزود: دو نفر از سرنشینان پژو ۴۰۵ در دم فوت کردند و دو نفر سرنشین دیگر پژو ۴۰۵ و دو سرنشین سواری سمند مصدوم و به بیمارستان اعزام شدند. سرهنگ رضایی با بیان اینکه علت حادثه در دست بررسی است،گفت: سواری پژو از مشهد عازم زابل و سواری سمند در مسیر مخالف وی در حرکت بوده است.
مسمومیت ۶ نفر با مونوکسیدکربن
در خراسان جنوبی
مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت : دو روز گذشته ۶ نفر در استان دچار مسمومیت با گاز مونوکسید کربن شدند. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی دلخروشان افزود: با توجه به کاهش دما طی روزهای گذشته شاهد افزایش آمار مسمومیت با مونوکسید کربن در استان هستیم. وی افزود: در گزیک یک خانواده ۳ نفره به دلیل سوخت ناقص ناشی از چراغ نفتی و آقایی ۳۵ ساله در یکی از روستاهای اطراف درح به دلیل روشن کردن چراغ نفتی در حمام دچار مسمومیت با مونوکسیدکربن شدند.مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی خراسان جنوبی بیان داشت: روز پنجشنبه نیز آقایی ۲۳ ساله در مهرشهر بیرجند به دلیل نشت گاز از لوله بخاری و خانمی ۴۲ ساله در معصومیه بیرجند به دلیل روشن کردن پیک نیک در حمام دچار مسمومیت با مونوکسید کربن شدند. دلخروشان تصریح کرد: با تماس به موقع و اقدامات درمانی مناسب توسط کارشناسان اورژانس وضعیت تمامی مسمومین مطلوب است.مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی خراسان جنوبی گفت: اولین و مهمترین اقدام برای نجات فردی که دچار مسمومیت با مونوکسید کربن، رساندن اکسیژن و هوای تازه به فرد است. به همین دلیل به محض مشاهده فردی که دچار مسمومیت با این گاز شده، باید پنجره‌ها را باز کرد تا هوای تازه سریعاً وارد اتاق شود و در صورت امکان، فرد مسموم را از محل خارج کنند.
اسامی پیکرهای کشف‌شده
در حادثه ریزش بهمن اشترانکوه
در میان پیکرهای کشف‌شده در حادثه ریزش بهمن اشترانکوه نام یکی از کوهنوردان بیرجندی وجود دارد. به گزارش رکنا،اسامی پیکرهای کشف‌شده در پی حادثه ریزش بهمن در اشترانکوه شهرستان ازنا که توسط تیم امداد و نجات کوهستان هلال احمر شهرستان ازنا در منطقه “کول جنو” اشترانکوه شهرستان ازنا پیدا شده بدین شرح است:علیرضا عاملی، مرتضی غلامپور، امان اله جوکار، مهشید جان محمدی، اکرم حقانی، علی قاسم زاده، ناصر اکبری، مجید زاده تراب.
در میان پیکر های کشف شده نام علیرضا عاملی کوهنورد بیرجندی هم وجود دارد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*