نماینده مردم بیرجند در مجلس مطرح کرد تصویب ۱٫۵ میلیارد دلار برای ایجاد اشتغال در روستاها/ پروژه جاده بیرجند- قاین شتاب می‌گیرد

خبرگزاری فارس: تصویب 1.5 میلیارد دلار برای ایجاد اشتغال در روستاها/  پروژه جاده بیرجند- قاین شتاب می‌گیرد

نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس از تصویب یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار تسهیلات توسط مجلس برای ایجاد اشتغال در روستاها خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌الاسلام سید محمدباقر عبادی ظهر امروز در جمع مردم روستای فلارگ، اظهار کرد: نباید تصور کنیم که اگر شعار مرگ بر آمریکا سر ندهیم همه چیز حل می‌شود و ما لبخند می‌زنیم و او هم لبخند می‌زند‌ و آشتی برقرار شده و اتفاقی نمی‌افتد.

وی با بیان اینکه در گذشته (زمان مصدق) شعار مرگ بر آمریکا سر نمی‌دادیم ‌و به آمریکا نیز اعتماد کردیم، بیان کرد: در آن زمان روابط خوبی با آمریکایی‌ها برقرار و لبخندهای طرفینی صورت گرفت و هیچ نتیجه‌ای حاصل نشد.

نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه آمریکایی‌ها با استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی مشکل دارند و اسلامیت و جمهوریت ما را نمی‌خواهند، تبیین کرد: ما با کسی دعوا نداریم ولی آنها دست بردار نیستند لذا ایستادن در مقابل آمریکایی‌ها هزینه بر است اما نتیجه می‌دهد.

بودجه ۷۴۴ میلیارد تومانی خراسان‌جنوبی در سال‌جاری

عبادی از افزایش بودجه ۹۶ در مجلس شورای اسلامی خبر داد و ‌گفت: بودجه پیشنهادی دولت برای خراسان‌جنوبی ۳۹۲ میلیارد تومان بود که با رأی نمایندگان استان به ۷۴۴ میلیارد تومان رسید.

وی با اشاره به اینکه در لایحه بودجه مجلس سهم استان ۳۵۲ میلیارد تومان افزایش داشته است، اضافه کرد: اقدامی که برای بودجه سال‌جاری صورت گرفت بی‌سابقه بود.

نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی همچنین اعلام کرد: مجلس شورای اسلامی از محل صندوق توسعه ملی یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار برای ایجاد اشتغال روستاییان در قالب وام و تسهیلات تصویب کرده است.

اجرای پروژه جاده بیرجند- قاین شتاب می‌گیرد

عبادی به جاده بیرجند- قاین اشاره کرد و بیان داشت: جلسات متعددی پیرامون این مهم برگزار شد و تا استیضاح وزیر راه نیز پیش رفتیم و اکنون این جاده با سرعت زیادی در حال ساخت است.

فرماندار بیرجند نیز در این مراسم به خدمات انجام شده در روستاها بعد از انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: به برکت جمهوری اسلامی توانستیم خواسته‌ها پایه و اساسی روستاییان را حل کنیم.

علی ناصری با اشاره به اینکه روستاییان جهت ماندگاری در روستاها خواستار امکانات بیشتری هستند، اظهار داشت:  ترویج صنایع دستی و صنعت گردشگری به اقتصاد روستاییان کمک کرده و تسهیلات خوبی جهت این مهم در اختیار روستاییان قرار می‌گیرد.

عملیات گازرسانی به ۴۰ روستای شهرستان بیرجند آغاز می‌شود

وی به عملیات گازرسانی به ۴۰ روستای شهرستان بیرجند اشاره کرد و افزود: گازرسانی به روستاها اعتبار زیادی را می‌طلبد که گازرسانی به روستاهای مدنظر از محل اعتبارات ملی شرکت گاز تزریق می‌شود.

فرماندار بیرجند با تأکید بر اینکه آب را جهت شرب مردم تأمین می‌کنیم نه مصارف غیر ضروری مانند ساخت ویلا، تبیین کرد: در شورای تأمین شهرستان به آب و فاضلاب روستایی مجوز داده شد که انشعابات پرمصرف را قطع کنند.

ناصری آب را گران‌ترین کالایی دانست که به راحتی به دست نمی‌آید، تصریح کرد: باید در مصرف آب صرفه‌جویی کرده و نگذاریم این نعمت ارزشمند تضییع شود.

وی همچنین به کشاورزان و دامداران توصیه کرد: نسبت به بیمه محصولات خود اقدام کنند زیرا با این اقدام کشاورزان کمترین زیان را می‌بینند.

فرماندار بیرجند با اشاره به اینکه خراسان‌جنوبی و شهرستان بیرجند در منطقه زلزله‌خیز قرار گرفته و ممکن است این رخداد طبیعی هر لحظه به وقوع بپیوندد، خاطرنشان کرد: بنیاد مسکن برای نوسازی منازل روستایی ۲۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌کند.

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*