اخبار استان/ بازدید کمیسیون کشاورزی مجلس از استان

دمای هوای استان افزایش می یابد
مدیرکل هواشناسی خراسان جنوبی از پیش بینی وزش باد در استان خبر داد. علیرضا خندان رو در گفت و گو با مهر بیان کرد: آسمانی نیمه ابری همراه با وزش باد را برای هوای استان پیش بینی می کنیم.وی از روند افزایش دمای استان خبر داد و افزود: همچنین افزایش ابر برای وضعیت جوی هوای استان پیش بینی می شود.

بازدید کمیسیون کشاورزی مجلس از استان
نماینده مردم سربیشه و نهبندان در مجلس شواری اسلامی قول داد که تا قبل از عید حتما کمیسیون کشاورزی مجلس را به استان می آورد تا با وضع کشاورزی خراسان جنوبی آشنا شوند. دکتر نظر افضلی عضو کمیسیون کشاورزی مجلس می باشد و اعضای دیگر کمیسیون نیز در گفت و گو با خبرنگار ما حمایت خود را از نماینده نهبندان و سربیشه در این زمینه اعلام کرده اند.

معدوم سازی یک تن ماهی غیربهداشتی
از ابتدای سال در استان
سرپرست اداره کل دامپزشکی استان اعلام کرد: از ابتدای امسال تاکنون حدود یک تن ماهی فاسد و غیربهداشتی ضبط و معدوم شده است. «اصغرزاده» اظهار کرد: در این راستا ۸۸۹ مورد بازدید از مراکز تولید و عرضه فرآورده های خام دامی آبزیان داشته ایم که ۱۳ مورد تخلف در موارد غیر بهداشتی دیده شده است.

کمک ۷۰۰ میلیون ریالی خیران به مجمع خیرین سلامت سرایان و طبس
خیرین از ابتدای امسال بیش از ۷۱۰ میلیون ریال به مجمع خیرین سلامت شهرستان های سرایان و طبس کمک کردند. به گزارش امروز خراسان جنوبی از این مبلغ ۳۵۰ میلیون ریال مربوط به شهرستان سرایان است. این کمک ها در سرایان صرف احداث کلینیک متخصصین بیمارستان امام علی(ع) می شود که با زیربنای ۲۳۰۰ متر در حال احداث می باشد و برای ساخت آن به کمک بیشتر خیرین و نیک اندیشان نیاز است.
همچنین کمک ۳۶۰ میلیون ریالی به مجمع خیرین سلامت طبس شامل کمک های نقدی، تجهیزات و سایر موارد می باشد که صرف ساخت بخش دیالیز در بیمارستان شهید مصطفی خمینی شهرستان طبس شده است.

عملیات اجرایی و بهره برداری از ۲ طرح عمرانی وقفی در نهبندان آغاز شد
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه نهبندان گفت: به مناسبت گرامیداشت دهه وقف، عملیات اجرایی و بهره برداری از ۲ طرح عمرانی وقفی با اعتبار ۵ میلیارد ریال طی مراسمی در این شهرستان آغاز شد. به گزارش ایرنا، حمیدرضا بهادری در این مراسم افزود: کاروانسرای نهبندان واقع در خیابان شهدای این شهر در زمینی به مساحت ۲۰۰ متر مترمربع، در ۲ طبقه ۱۳۵ متری با کاربری تجاری و خدماتی ساخته می شود.وی با بیان اینکه زمین این کاروانسرا موقوفه بوده که توسط مرحوم حاج حسین علی وقف شده است اظهار کرد: کار ساخت این طرح تا بهمن امسال به پایان می رسد و برای آن یک میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.بهادری همچنین از آغاز بهره برداری ۱۶ زائر سرا و سوئیت در مزار سیدالحسین (ع ) نهبندان خبر داد و گفت: برای این طرحها که دارای امکانات و تجهیزات کامل رفاهی و ۴۸۰ متر مربع زیربنا می باشد، چهار میلیارد تومان هزینه شده است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*