افراد خودخواه را تنها بگذارید

معاشرت زیاد با افراد خودبین و خودخواه باعث می‌شود تا شخصیت شما به اندازه آنان کاهش یابد.

 

خودخواهی، عصبانیت ،خودبینی، معاشرت خانواده ایرانی ،مهارت های زندگی ،ارتباط موفق داشته باشیم

ابراهیم غفاری‌حق روانشناس عمومی عنوان کرد: همه ما در اطراف خود افرادی را می‌شناسیم که به اصطلاح افراد خودخواهی بوده و فقط به خود و نیازهایشان اهمیت داده که کنار آمدن با این اشخاص کار دشواری است.
وی گفت: هر فردی تا حدی خودخواه بوده و آن را تجربه کرده، دوست داشتن خود و اعتماد به نفس در انجام کارها نمونه‌هایی از این رفتار است که تا حدی طبیعی و لازم بوده ولی افزایش این احساس دیگر امری معمولی نبوده و به عنوان یک شخص خودخواه و خودبین شناخته می‌شود.
غفاری‌حق ادامه داد: این افراد ممکن است به خاطر لطف شما در حق‌شان حتی تشکر نیز نکرده و فقط به نیازهای خود اهمیت داده، دراین شرایط بدون عصبانیت و تندخویی به آن‌ها یادآور شوید که شما هم نیاز به توجه دارید و علاوه بر آنان افراد دیگر با خواسته‌های متفاوت نیز وجود دارد.
این روانشناس عمومی در پایان تصریح کرد: سعی کنید وقت زیادی را با این افراد سپری نکنید، بر عصبانیت خود متمرکز بوده و از مقابله به مثل با آن‌ها پرهیز کرده، نیازی نبوده که همیشه پای صحبت‌هایشان باشید بلکه گاهی موضوعات مورد علاقه خودتان را مطرح و صحبت کنید، و به جای اختصاص وقت خود به آنان با یک دوست واقعی که رعایت احترام متقابل را داشته، هم کلام شوید.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*