یادداشت امروز/تحلیل ۲۰:۳۰ از افت آموزشی

تعطیلی بیش از حد، معلمان سه ماه تابستان تعطیل هستند، در سال ۲۴ روز تعطیل رسمی داریم، پنجشنبه ها تعطیل است و دانش آموزان در سال فقط ۱۵۰ روز به مدرسه می روند!!!
در حالی که طبق آمار کذب اعلام شده در رسانه ملی در ژاپن دانش آموزان ۲۵۰ روز به مدرسه میروند ولی اشاره نشد که در ژاپن دانش آموزان ۶ هفته تعطیلی تابستان، دو هفته تعطیلی زمستان و دو هفته تعطیلی بهار دارند و یکماه به اردو می روند.
اشاره نشد دانش آموزان ژاپنی در مدرسه ناهار میخورند، کلاسهای متنوع ورزشی دارند، اشاره نشد که در ایران اکثر کارمندان پنجشنبه تعطیل هستند و ۲۴ روز تعطیلی تقویم شامل کارمندان هم میشود، اشاره نشد که اساتید دانشگاه ۱۲ ساعت در هفته تدریس میکنند، دو هفته قبل از ترم دو هفته بعد از ترم دو هفته قبل از عید دو هفته بعد از عید و تابستان تعطیل هستند.
اشاره نشد که ساعات تدریس دروس اختصاصی من جمله علوم تجربی و ریاضی از ۴ ساعت به ۳ ساعت کاهش یافته.
اشاره نشد که ساعت آزمایشگاه دوره متوسطه با درس علوم آن ادغام شده و متصدی آزمایشگاه وجود ندارد
اشاره نشد که امکانات آموزشی ایران با امکانات آموزشی ژاپن و دیگر کشورهای مقایسه شده یکسان نیست
مثلاً حقوق معلمین و دبیران ما به هیچ وجه قابل مقایسه با حقوق یک دبیر در ژاپن نیست و دبیران ما حتی حقوق ناچیز خود را با تاخیر دریافت میکنند چه برسد به آنکه به این قشر زحمت‌کش و دلسوز اضافه پرداختی تعلق بگیرد و این قشر همچنان در تأمین معیشت خود دچار دغدغه هستند.
به این اشاره نشد که موقعیت اجتماعی و حرمت و احترام دبیر و معلم در ژاپن بسیار بالا و در جایگاه نخست است و در ایران در پایین‌ترین جایگاه. هر چند که مقام معظم رهبری فرموند: «هیچ جامعه‌ای بالاتر از معلمانش نخواهد بود»
ولی…
رسانه ملی در جهت تخریب جایگاه و منزلت معلمان از هیچ تلاشی دریغ نمیکند. و در پشت پرده دستهایی دست اندر کارند تا با این اخبار این قشر را همچنان تضعیف کنند تا از حقوق به حق خود کوتاه بیایند و بقول معروف «به مرگ تهدیدمان کنند تا به تب راضی شویم »
️اینقدر نشر دهید تا گوش شنوایی پیدا شود تا بدانند که ما بیداریم و اگر صدایمان از حنجره گچ خورده‌مان بیرون نمی آید از حجب و حیای ماست نه چیز دیگر…

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*