شهردار بیرجند جاوید شد

پس از کش و قوس های فراوان، ماراتن انتخاب شهردار بیرجند از سوی شورای شهر پنجشنبه شب به پایان رسید و شهردار بیرجند انتخاب شد البته آن چه که عجیب بود این است که نام شهردار منتخب اصلا در بین گزینه های مطرح شده وجود نداشت. اعضای شورا که پیش از این به سمت انتخاب شهردار بومی تمایل پیدا کرده بودند و یا حداقل اینطوری وانمود می کردند و گزینه های نهایی آنها نیز همه بومی بودند به ناگاه در چرخشی ۳۶۰ درجه ای، پس از دکتر مدیح که شهرداری غیر بومی بود این بار شهردار سابق یاسوج از استان کهگیلویه و بویراحمد را به عنوان شهردار بیرجند معرفی نمودند.

براساس شنیده ها نام مهندس محمد علی جاوید شهردار سابق یاسوج اولین بار دوشنبه هفته گذشته توسط یکی از اعضا در جلسه شورا مطرح شد و برای دعوت از وی نیاز به رای حداقل ۶ عضو از ۹ عضو شورا بود. البته در جلسه روز دوشنبه شورا ۸ نفر از اعضا حضور داشتند که در نهایت با ۷ رای مثبت و یک رای ممتنع، مقرر گردید تا از مهندس جاوید برای حضور در جلسه شورای شهر بیرجند دعوت به عمل آید. ابتدا قرار بود وی صبح چهارشنبه در جلسه شورا حاضر شود. در ادامه صبح روز پنج شنبه برای این منظور در نظر گرفته شد اما در نهایت قرار شد مهندس جاوید ساعت ۱۵ روز پنج شنبه برای ارائه برنامه و پاسخ به سوالات اعضا در جلسه شورا حضور پیدا کند. مهندس جاوید ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه عصر پنج شنبه در جلسه شورا حاضر شد و پس از ارائه برنامه هایش و پاسخگویی به سوالات اعضا، ساعاتی بعد در جلسه شبانه شورای شهر که با حضور هر ۹ عضو برگزار گردید با ۷ رای موافق و ۲ رای مخالف به عنوان شهردار مرکز استان انتخاب شد.

البته در بین گزینه های نهایی شورا تا همین چند هفته پیش نام دکتر عظیمی زاده شهردار سابق یزد نیز به عنوان تنها گزینه غیر بومی روی میز شورا بود. شنیده می شود علاوه بر مشکل اقامت خانواده دکتر عظیمی زاده که به عنوان تنها دلیل انصراف وی مطرح شده بود، اتفاق دیگری نیز رخ دادکه نگذاشت عظیمی زاده سکان هدایت شهرداری بیرجند را در دست گیرد. شنیده ها حاکیست در یکی از جلسات شورا، یکی از اعضا به صراحت عنوان نموده که پرسنل شهرداری بیرجند تهدید کرده اند در صورت آمدن عظیمی زاده به شهرداری، قلم پاهایش را می شکنیم و …  ظاهرا این تهدید بیش از سایر عوامل ، در عدم حضور دکتر عظیمی زاده در راس شهرداری بیرجند موثر بوده است. البته ظاهرا اعضای شورای شهر بیرجند پس از مطرح شدن نام گزینه هایشان و از جمله دکتر عظیمی زاده در رسانه ها، به یکی دو نفر از اعضا درخصوص بیرون بردن اخبار از داخل شورا مشکوک می شوند و تمهیدات ویژه ای برای لو نرفتن نام مهندس جاوید گزینه غیر بومی دیگر خود می اندیشند تا نام این گزینه از جلسات غیر علنی شورا به بیرون درز پیدا نکند!!

به هر حال پس از انتظاری نسبتا طولانی یک گزینه غیر بومی دیگر موفق شد رای اعتماد اعضای شورا را به عنوان شهردار منتخب شهر بیرجند کسب نماید و مدیریت شهرداری بیرجند را با بیش از ۳۰ میلیارد تومان بدهی در دست بگیرد. مهندس محمد علی جاوید شهردار جدید بیرجند، سابقه کارشناسی در بخش های مختلف شهرداری یاسوج را در کارنامه دارد. وی مدیرکلی دفتر امور شهری استانداری کهگیلویه و بویراحمد و رئیس شورای فنی انتظامی سازمان نظام مهندسی آن استان را نیز در مقاطعی بر عهده داشته و در آخرین مسئولیتش شهردار یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد بوده است.

رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند با تایید خبر انتخاب شهردار جدید بیرجند، به خبرنگار ما گفت: پس از دعوت گزینه های مد نظر به شورای شهر، با توجه به زمان قانونی در اختیار و انجام و بررسی های لازم، اخیرا پیشنهادی در ارتباط با آقبای جاوید مطرح و بیوگرافی و سوابق اجرایی وی مورد بررسی قرار گرفت و اعضا با دعوت از او موافقت کردند.

دکتر تقی زاده افزود: آقای جاوید با دعوت شورا به بیرجند آمد و وضعیت شهر را از نزدیک مشاهده کرد و در ادامه در جلسه شورا که با حضور تمامی اعضا و کارگروه مشورتی برگزار شد، حضور یافت و موضوع با بررسی مصادیق متعدد به شور گذاشته شد که در نهایت آقای جاوید با کسب اکثریت آرا به عنوان شهردار بیرجند انتخاب گردید و صورتجلسه شورا با امضای کلیه اعضا برای معرفی به وزارت کشور و صدور حکم به استانداری ارسال گردید و تا زمان صدور حکم، آقای خانزاد کماکان به عنوان سرپرست شهرداری به کارشان ادامه خواهند داد.

دکتر تقی زاده تصریح کرد: آقای جاوید سابقه ۱۷-۱۸ ساله در شهرداری یاسوج را دارد و پیش از این شهردار یاسوج بوده اند. لیسانس و فوق لیسانس عمران و در شرف دفاع از رساله دکترا با رشته جغرافیا و برنامه ریزی شهری می باشند.

امروز جلسه شورا با حضور جاوید شهردار منتخب شورای پنجم به صورت علنی برگزار می شود

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*