سرمقاله/و اما بعد…!!!

پس از سخنرانی ترامپ آنقدر تحلیل، سرمقاله، مقاله، عکس، فیلم، سخنرانی، اعلامیه، پست های اینستاگرامی و تلگرامی نوشته و گفته و نشان داده شد که تقریبا تبدیل به چرخه ای تکراری گردید و دیگر حرف و حدیث و تحلیل به روز و بدیع و نویی باقی نمانده، تمامی حرف ها و تحلیل ها گفته شده و قرار نیست در باد آن بیاساییم و هروقت تلویزیون و رادیو را روشن کنیم باز شاهد تکرار مکررات ترامپ و ترامپیسم باشیم.

حال نوبت برنامه ریزی است و آمادگی برای هرگزینه ای، برهم خوردن معادله برجام، ماندگاری آن، بازی جدید آمریکا و رژیم صهیونیستی، واقعیت های موجود که قابل انکار نیست و…

بهتراست مسئولین و تحلیلگران متخصص آن هم از دو جناح بدون یقه گیری و شانتاژ با مردم رو راست و بی واسطه و بدون کلی گویی و شعارزدگی های مرسوم شرایط را برای آنان بشکافند و آنها را برای هرنوع شرایط قابل و یا غیرقابل پیش بینی آماده کنند. افکار عمومی تجربه ۴۰ساله درگیری با آمریکا را چون شاگردان زرنگ کلاس از بر هستند و لازم نیست برای شان قصه پردازی کنیم و زمین و زمان را به هم بدوزیم و فیلمنامه برای آنها تعریف کنیم، مردم دراین شرایط باید شفاف و صریح در جریان اموری که به آنان مربوط است قرار گیرند تا بر اثر افکار بسته مصلحت اندیشی در فضا و حفره های ندانستنها گیر نیفتند و جامعه دچار شک و استیصال و انفجار نشود.

قرار نیست که باز در پشت این اتفاق سخنرانی پنهان شویم و سرپوش گذاریم بر کمبودها و بی کفایتی برخی مدیریت های خرد وکلان، قرار نیست مشکلات توانفرسای استان های محرومی چون کردستان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، چهارمحال و بختیاری، لرستان و…در دود و مه شعارزدگی ضد آمریکایی فراموش شود و کسی را یارای پیگیری امور نباشد!!

ترمیم و ارتقای فضای کسب کار، قانون مداری، احیای صنعت و معدن و کشاورزی، ساماندهی بانک های در شرف ورشکستگی، محیط زیست، مدیریت بحران آب، مقابله با فسادهای نهادینه شده و سازمان یافته اداری و اقتصادی، مبارزه شدید و قاطع و بی چشم پوشی با قاچاقچیان ریز و درشت و شناخته شده و ناشناس، رانت ده ها، رانت خواهان، رانت خواران و مختلسین آگاه، زمین خواران وجیه المله، با روشی نو و آکادمیک توسط کسانی که مستقل اند و آزاده و هیچ وابستگی گروهی و حزبی را برنمی تابند پیگیری و عملیاتی شود.

 

باید بیاموزیم که با یک سخنرانی که مردم بسیار از آن را شنیده اند برای طولانی مدت برای کاسه زندگی مردم نان ریز نکنیم، باید بیاموزیم که هیچ گربه ای برای رضای خدا موش نمی گیرد. در این دنیای بی رحم وبی قانون تمام کشورها در پی رسیدن به منافع ملی خودشان هستند و عاشق چشم و ابروی سایر ملل نیستند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*